2018-01-16, 20:44
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryptoking
Anledningen varför jag ska köpa BTC just nu är att jag ska börja investera i andra coins som FUN NEO etc samt börja day trada , så jag ska inte köpa btc för att sitta på , den kommer investeras i anda kryptovalutor, sen kommentarerna här är som dag och natt , vissa skriver att 2018 kommer bli kryptovalutornas år och andra att det är domedagen osv ??

Wow, och du kallar dig cryptoking? Du ger folk som på riktigt tradar med crypto väldigt dåligt rykte.
2018-01-16, 20:44
Medlem
HanMedHornens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Gladeligen. Ingen vill använda den som "betalningsmedel"? Miljarder USD i Bitcoin används varje dag för att köpa andra alt-coins och tokens som faktiskt har ett användningsområde. Där folk investerar på samma sätt som du investerar i aktier.

Sluta uttala dig om saker du inte har en aning om. Det är oklädsamt.

Vad är då användningen? Ska folk bara köpa för att den stiger, som du skriver? Är inte det definitionen av hysteri? Det finns inget bakomliggande, så du får ingen utdelning, som i typ en aktie.
Skärp till dig.
2018-01-16, 20:45
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Vilket? Ja, jag är en noob, men ingen hatare.

Finns hur många företag som helst. Kolla Coinmarketcap och gå in på vilket coin som helsts hemsida.
2018-01-16, 20:48
Avslutad
Citat:
Haha, du har ingen aning om vad du pratar om. INGEN BANK i hela världen använder sig av XRP och kommer troligtvis aldrig göra det. De har dock investerat i Ripple som plattform, men ingen bank kommer någonsin använda sig av XRP som valuta. Suck.
Snarare du som inte har någon aning om vad du pratar om:
https://sebgroup.com/sv/press/nyheter/ny-betallosning-med-blockkedjeteknik-fran-ripple

Finns fler exempel än bara SEB, men detta är det enda jag kan komma och tänka på rak arm.
2018-01-16, 20:48
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanMedHornen
Vad är då användningen? Ska folk bara köpa för att den stiger, som du skriver? Är inte det definitionen av hysteri? Det finns inget bakomliggande, så du får ingen utdelning, som i typ en aktie.
Skärp till dig.

Har du problem med läsförståelsen? Du verkar haka upp dig på Bitcoin. Det finns en hel del företag som har egna tokens som har ett bättre värde än dina trötta HM-aktier.

Kolla på företag som Civic eller golem som gör technologilösningar som kommer förändra världen för alltid.
2018-01-16, 20:49
Avslutad
här har vi orsaken! (hen sålde?)

(FB) Blivit mångmiljonär på kryptovalutor, 19 år gammal, vad nu?

Medlem
Japhys avatar
Citat:
Finns hur många företag som helst. Kolla Coinmarketcap och gå in på vilket coin som helsts hemsida.
OK. Jag fattar ändå inte. Vilket användningsområde har denna coin (eller valfri annan)? Jag menar, bortsett från som en investering, menar jag? Kan man ens köpa ett paket cigg för crypto? Vad ska man ha dem till, egentligen?

https://coinmarketcap.com/currencies/ripple/#tools
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HanMedHornen
Haha, intressant att vi får konspirationer och teorier därkring i denna tråd.

Ska garva satan när du står med byxorna nere, utan kolla, för att du trodde att du var smart.

Du framställer dig själv som exeptionellt jävla genomkorkad.
Gör det du, ett tips gå in på Ethereum Alliances hemsida finns klart och tydligt vilka företag som öppet stödjer deras Enterprise. Jp Morgan, Intel, Microsoft, Santander, MasterCard och flera hundra därtill men jag är dum i huvudet, tillåt mig le åt dig....Ethereum ska till Davos i år ska du?
2018-01-16, 20:50
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FemKiloGuld
Snarare du som inte har någon aning om vad du pratar om:
https://sebgroup.com/sv/press/nyheter/ny-betallosning-med-blockkedjeteknik-fran-ripple

Finns fler exempel än bara SEB, men detta är det enda jag kan komma och tänka på rak arm.

Haha läser du ens vad du länkar? Det kommer använda sig av PLATTFORMEN, inte valutan "XRP". Precis som jag skriver.
2018-01-16, 20:51
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
OK. Jag fattar ändå inte. Vilket användningsområde har denna coin (eller valfri annan)? Jag menar, bortsett från som en investering, menar jag? Kan man ens köpa ett paket cigg för crypto? Vad ska man ha dem till, egentligen?

https://coinmarketcap.com/currencies/ripple/#tools

Ripple är en centraliserad skojarvaluta, som inte har nåt användningsområde alls. Den kan du skippa, läs på om golem eller ethereum eller nån annan plattform.
2018-01-16, 20:54
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realinvesting
Jag önskar att det fanns fler människor som du. Som ser faran i detta i måste varna andra likasinnade.

Blir bara mer kryptovaluta över till mig och mina likasinnade.

BTC kommer med den största sannolikhet aldrig gå ner till 0 för då försvinner hela denna marknad.
Blir väldigt svårt att köpa dem där "nyare och bättre" kryptyvalutorna utan att ha BTC då dem flesta valutor idag sätts i just BTC värde.

Må gott.
Det finns ingen substans i Bitcoin bara för dom var först. Det kommer en fördel i nästa generation som slår ut den gamla. Jämför med mobiler och kamror. Se hur det gick för Nokia och Kodak. Skillnaden är att det går mycket snabbare för en endast digital produkt utan substans bakom.

Däremot så är Ryssland pågång med en egen kryptovaluta för att komma runt västvärldens bojkott. Där kommer det finnas vilja och substans bakom.
2018-01-16, 20:54
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ripple är en centraliserad skojarvaluta, som inte har nåt användningsområde alls. Den kan du skippa, läs på om golem eller ethereum eller nån annan plattform.
Ok. Vad kan jag använda golem till om jag köper det? Har det någon annan funktion än investering?
https://coinmarketcap.com/currencies/golem-network-tokens/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in