2018-01-14, 18:09
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Vi har den här tråden-----> (FB) Diskussioner om The Sopranos i TV-forumet, men där är det off topic att diskutera saker som inte berör serien i sig. Den enda tråden i Kändisskvaller, som omnämner någon av skådespelarnas öden efter seriens slut är (FB) James Gandolfini död (Tony Soprano i "The Sopranos") (19 juni 2013).

Frank Vincent, som spelade Phil Leotardo, avled förra året vid 80 års ålder.
Jamie Lynn-Sigler, som spelade Meadow Soprano, avslöjade relativt nyligen att hon diagnosticerades med MS redan som 20-åring, men hemlighöll sin sjukdom i många år av rädsla för att den skulle påverka hennes karriär negativt.

Vad har de andra haft för sig under det decennium som har passerat sedan sista avsnittet sändes?

Notera att TV-serien i sig inte skall diskuteras här, utan i den första länkade tråden i det här inlägget.
Citera
2018-01-14, 21:34
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Edie Falco berättar om sin nuvarande karriär och sina tankar om en eventuell fortsättning på Sopranos:

Edie Falco drömmer om en fortsättning på ”The Sopranos”, Aftonbladet, 2017/08/05.

"Slutet på David Chases prisbelönta ”The Sopranos”, som för tio år sedan tonade bort med familjen Sopranos sittandes på ett diner, lämnade situationen öppen för tolkningar.
En tänkbar – och i mångas ögon trovärdig fortsättning – vore att Tony Soprano mördas och att Carmela kliver in i hans ställe.

– Det föreslog jag så många gånger. Ingen var intresserad.

Falco skakar på huvudet.

– Jag tror fortfarande att det ligger stor potential där. Om någon skulle kunna ta över ”familjen” så är det Carmela.

– Skulle någon föreslå det skulle jag haka på direkt.

[...]

Innan vi skiljs, säger hon:
– Om vi upprepar det tillräckligt många gånger kanske David Chase lyssnar..."

"The Sopranos"-stjärnan död – drabbades av lungcancer, Aftonbladet, 2017/02/01
. Personen ifråga, som gick bort för nästan ett år sedan, är alltså Frank Pellegrino, som spelade FBI-chefen Frank Cubitoso.
Citera
2018-01-15, 22:25
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Edie Falco berättar om sin nuvarande karriär och sina tankar om en eventuell fortsättning på Sopranos:

Edie Falco drömmer om en fortsättning på ”The Sopranos”, Aftonbladet, 2017/08/05.

"Slutet på David Chases prisbelönta ”The Sopranos”, som för tio år sedan tonade bort med familjen Sopranos sittandes på ett diner, lämnade situationen öppen för tolkningar.
En tänkbar – och i mångas ögon trovärdig fortsättning – vore att Tony Soprano mördas och att Carmela kliver in i hans ställe.

– Det föreslog jag så många gånger. Ingen var intresserad.

Falco skakar på huvudet.

– Jag tror fortfarande att det ligger stor potential där. Om någon skulle kunna ta över ”familjen” så är det Carmela.

– Skulle någon föreslå det skulle jag haka på direkt.

[...]

Innan vi skiljs, säger hon:
– Om vi upprepar det tillräckligt många gånger kanske David Chase lyssnar..."

"The Sopranos"-stjärnan död – drabbades av lungcancer, Aftonbladet, 2017/02/01
. Personen ifråga, som gick bort för nästan ett år sedan, är alltså Frank Pellegrino, som spelade FBI-chefen Frank Cubitoso.

Carmela som boss.... skulle vara totalt utan trovärdighet. Ungefär som att låta prästen sadla om till yrkesmördare och Paulie till yogalärare.

Obegripligt att Falco som tolkar sin karaktär så bra så totalt missuppfattar sin roll men det är kanske journalisten som lagt orden i hennes mun.
Citera
2018-01-16, 13:12
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Hittade en intervju med Tony Sirico som spelar paulie. Från 89.
verkar ha varit en riktig hårding.

https://www.youtube.com/watch?v=qxddINwarJk
Citera
2018-01-16, 13:23
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Carmela som boss.... skulle vara totalt utan trovärdighet. Ungefär som att låta prästen sadla om till yrkesmördare och Paulie till yogalärare.

Obegripligt att Falco som tolkar sin karaktär så bra så totalt missuppfattar sin roll men det är kanske journalisten som lagt orden i hennes mun.

Beror ju på hur det går till. Med tanke på att Tony är död så måste hon ju försörja sig om hennes nuvarande livsstil ska kunna bekostas. Carmela var ju som sagt inte ovetandes om vad hennes man sysslade med och vilka som ideligen var bjudna på hennes kalas. Hon vet inte om något annat liv och känner inga andra än de som är knutna till maffian. Den nya rollen som boss behöver dessutom inte komma tvärt utan kan fördelaktigt byggas upp successivt. Då med stöd av Tonys kumpaner och kanske högre bossar som inte förekommit i serien tidigare. Med Carmela behöver man ju heller inte byta namn på serien.
Citera
2018-01-16, 18:08
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Beror ju på hur det går till. Med tanke på att Tony är död så måste hon ju försörja sig om hennes nuvarande livsstil ska kunna bekostas. Carmela var ju som sagt inte ovetandes om vad hennes man sysslade med och vilka som ideligen var bjudna på hennes kalas. Hon vet inte om något annat liv och känner inga andra än de som är knutna till maffian. Den nya rollen som boss behöver dessutom inte komma tvärt utan kan fördelaktigt byggas upp successivt. Då med stöd av Tonys kumpaner och kanske högre bossar som inte förekommit i serien tidigare. Med Carmela behöver man ju heller inte byta namn på serien.

Carmela var inte ovetandes. Men såsom så många fruar till våldsamma män lever hon i stor förnekelse om omfattningen, hon skulle aldrig öppet erkänna för sig själv att hon lever med en mördare även om hon "vet" det. Därav hennes ständiga återkommande samvetskval och behov av religiös tröst.

Att en sådan person skulle kunna gå till att själv bli boss och högsta ansvarig för en verksamhet där mord är en del av jobbet tycker jag skulle bli för svårt att smälta.

Sen skulle jag gärna se en serie där Falco spelar en kvinnlig boss men inte som Carmela i en fortsättning på Sopranos.
Citera
2018-01-31, 21:44
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
När man tittar på en av de sista bilderna som togs av James Gandolfini innan hans död 2013, så förstår man varför det slutade som det gjorde: James Gandolfini, 2013. Jag såg en intervju med David Chase på Youtube, där han berättade att (parafras): "He [Gandolfini] didn't take very good care of himself" och jag läste även en artikel där Joe Pantoliano (som spelade Ralph Cifaretto) redan under tredje eller fjärde säsongen hade betänkligheter kring Gandolfinis levnadsvanor, som inkluderade osunda matvanor, hetsätning, stundtals överkonsumtion av alkohol och cigarrer. Sannolikt även brist på motion.

Det är tråkigt, men om man betraktar karaktären Tony Soprano från första säsongen till sista, så ser man hur han bara blir mer och mer överviktig, andfådd och sliten för varje säsong som går. Om han hade tagit bättre hand om sin hälsa, så hade han troligtvis levt än idag.

Men den där hjärtinfarkten som tog hans liv var troligtvis någonting som han hade jobbat sig fram till under många år av dåliga levnadsvanor.
Citera
2018-01-31, 21:51
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Robert Iler, 22 år gammal när serien slutade, 33 år gammal i år verkar ha satsat på en karriär inom poker istället för skådespeleri. Intervjun är från våren 2017. Sopranos Co-Star Robert Iler Gives Up Acting for Poker. Han har åldrats väl, i alla fall. Ser inte många dagar äldre ut än han gjorde när sista säsongen av Sopranos sändes för 11 år sedan.
Citera
2018-03-15, 16:56
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Relativt nyligen noterade jag att John Heard, som spelade den korrupta och skuldsatta spelmissbrukande polisen Vin Makazian avled av en hjärtinfarkt förra sommaren vid 71 års ålder. Makazian var en frekvent förekommande karaktär i den första säsongen och dök även upp i en av Tonys drömmar i s. 5.
Citera
2018-08-17, 21:21
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Greg Antonacci, som spelade Butch DeConcini, Phil Leotardos närmsta man, mot slutet av serien gick bort i september 2017 vid 70 års ålder av en anledning som jag inte kan googla mig fram till.
Citera
2019-03-25, 10:54
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
John Costelloe som spelade Jim Witowski (Johnny Cakes, Vitos pojkvän) i början av s. 6 "[...] died of a self-inflicted gunshot wound on December 16, 2008, at the age of 47. His body was found two days later at his home in Sunset Park, Brooklyn." (Citat från Wikipedia-artikeln)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in