Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-01-16, 10:32
Medlem
ridethewinds avatar
mer oroad över folk som diskuterar vädret..
Citera
2018-01-16, 10:48
Medlem
BernardLoutres avatar
På min Pokemon Go snöar det som bara Fan. När jag tittar ut genom fönstret (i Stockholm) så är det uppehåll, vad är det som gäller?
Citera
2018-01-16, 11:09
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ett vanligt snöfall 1980=Ingen brydde sig.
Ett vanligt snöfall 2018=Kaos!!!

Stämmer inte alls. Det var kaos då också.
Citera
2018-01-16, 11:14
Medlem
I Stockholm har snön inte riktigt landat än men vindarna blåser starkt och det det drar något från min ytterdörr. Chefen uppmanade oss att hålla oss inomhus hela dagen och HR sitter på standby ifall någon känner att de behöver prata ut eller så. Ryktades även att det upprättats en krisgrupp som ska twittra kring det eventuella #kaoset så att man inte behöver titta ut genom fönstret själv.

Det är sådana här gånger man ångrar att man inte felanmält tätningen till hyresvärden. Fick stänga fönstret för att inte frysa ihjäl inatt.

Kram på er alla och för guds skull, ta hand om varandra där ute.
Citera
2018-01-16, 11:42
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Stämmer inte alls. Det var kaos då också.
Stämmer visst. Det var inte alls samma hets, kaosvarningar och skrämselpropaganda på den tiden. Kanske i Stockholm då, möjligtvis. För där har väl alltid minsta lilla snöflinga orsakat kaos. Plus lövhalka...
Citera
2018-01-16, 11:45
Bannlyst
Citat:
Stämmer visst. Det var inte alls samma hets, kaosvarningar och skrämselpropaganda på den tiden. Kanske i Stockholm då, möjligtvis. För där har väl alltid minsta lilla snöflinga orsakat kaos. Plus lövhalka...
Du har fan rätt. Vad beror all denna hets på? Det är mass hysteri
Citera
2018-01-16, 11:53
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labworks
Du har fan rätt. Vad beror all denna hets på? Det är mass hysteri

Det beror på media. Man konkurrerar om att sälja lösnummer och clicks.
Citera
2018-01-16, 11:54
Medlem
Hax.Pains avatar
Östersund, jag fick skotta fram garagedörren!!!! Kan ni förstå? Gå och hämta en spade och skotta fram garageporten! Det tog nästan 5 min!! Helt sjukt.

Sen fick jag ett par fina timmar på tegsnässkidorna och fick skjuta en tjäder. Det var snö både på granar och tallar, inga olyckor på viltstigarna och naturen såg ut att må bra.
Citera
2018-01-16, 11:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Det beror på media. Man konkurrerar om att sälja lösnummer och clicks.
Lite snö liksom. Är det inte samma media som skriker om den globala uppvärmningen? Nu blev de tagna bakifrån ännu en gång.
Citera
2018-01-16, 11:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hax.Pain
Östersund, jag fick skotta fram garagedörren!!!! Kan ni förstå? Gå och hämta en spade och skotta fram garageporten! Det tog nästan 5 min!! Helt sjukt.

Sen fick jag ett par fina timmar på tegsnässkidorna och fick skjuta en tjäder. Det var snö både på granar och tallar, inga olyckor på viltstigarna och naturen såg ut att må bra.
Vilken kämpe du är som fick skotta fram garagedörren. Inte många som klarar av det nuförtiden! Här får du en pokal.
Citera
2018-01-16, 12:03
Medlem
Kaos? Körde 15minuter tidigare för jag trodde det skulle vara mycket snö, 70-på 80-vägen pga sikt & halka, låg efter en lastbil på motorvägen för att jag hade gott om tid, var inga problem att köra i 120 heller märkte jag.
Citera
2018-01-16, 12:11
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:

Ok, jag missuppfattade och trodde att du menade att det var annat väder då. Naturligtvis fanns inte kaos-media 1980.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in