2018-01-14, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Westwood
Redan svarat på i tråden, men XBT följer SEK och XBTE följer Euro.

Ska du daytrada och försöka hitta toppar och dalar ska du naturligtvis inte köpa på Avanza då du bara kan handla där Mån - Fre 8-17. Fördelen är väl att du inte behöver köpa det på någon utländsk exchange som kan blåsa skjortan av dig, givetvis mindre troligt om du handlar på ex. Binance eller någon av de större, men ändå.

Så om man ska köpa Eth i ren spekulation så bör man köpa via Avanza och inte exchange? Vilket är med fördelaktigt ?

Vidare, om man nu tar via Avanza, var är mest fördelaktigt där, SEK eller EUR
Citera
2018-01-14, 14:26
Medlem
italian-stalions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simpeel
Så om man ska köpa Eth i ren spekulation så bör man köpa via Avanza och inte exchange? Vilket är med fördelaktigt ?

Vidare, om man nu tar via Avanza, var är mest fördelaktigt där, SEK eller EUR

Personligen så kör jag bara i SEK.
Med anledingen av att sek jämförelse med Euro är mer i obalans.
Citera
2018-01-14, 16:54
Medlem
Är det fortfarande värt att slänga in cash på eth via coinbase? Den här ju stigit rätt bra det senaste. Köpte in mig i Bitcoin alldeles för sent och har bara gått massa minus.
Citera
2018-01-14, 17:24
Medlem
movsds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikesson
Hur ser du vad certifikaten ligger på hos avanza när allt är stängt?
Du tar nuvarande kurs i SEK och delar med 100 så har du ungefär vad ett cert kostar. Nu tex 1438USD, = 12171SEK / 100 = 121 SEK
Citera
2018-01-14, 17:36
Medlem
Inanimateds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TooL
Är det fortfarande värt att slänga in cash på eth via coinbase? Den här ju stigit rätt bra det senaste. Köpte in mig i Bitcoin alldeles för sent och har bara gått massa minus.

Flera analytiker hos TradingViews tror på ett fall av ETH inom kort. Men vem vet, jag tror personligen att den har en stark bas vid $1100-1150-strecket och jag kommer nog gå in med en summa när den ligger där någonstans. Jag tror framtiden för ETH är stabil med tanke på att de flesta nya kryptovalutorna som kommer är uppbyggda på just Ethereum-tekniken. Angående din Bitcoin-investering så kan det nog svänga när de får igång sitt Lightning-network och transaktionsavgifterna och transaktionstiderna förhoppningsvis minskar. Det är vad jag tror i alla fall, se det inte som en rekommendation.
Citera
2018-01-15, 22:47
Medlem
The-Beauts avatar
Sjukt sugen på ETH, vilken nivå tycker ni är rimligt att gå in på? Tänkte lägga ca 100 k så vill gärna försöka tajma in det bra men heller inte missa den sjuka momentum som ETH verkar ha nu ;p
Citera
2018-01-15, 23:06
Medlem
biggander2s avatar
Vilken sida är bäst att köpa via?
Citera
2018-01-15, 23:50
Medlem
The-Beauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biggander2
Vilken sida är bäst att köpa via?

Cert eller coins?
Citera
2018-01-16, 00:32
Medlem
”I expect 2018, at least within the Ethereum space that I’m best able to speak about, will be the year of action. It will be the year where all of the ideas around scalability, Plasma, proof-of-stake, and privacy that we have painstakingly worked on and refined over the last four years are finally going to turn into real, live working code that you can play around in a highly mature form in some cases on testnets, and in some key cases even on the public mainnet. Everyone in the Ethereum space recognizes that the world is watching, and we are ready to deliver.”-Vitalik
Citera
2018-01-16, 08:13
Medlem
Mikessons avatar
Rasat från 106 till 98 på certen i natt. Inte riktigt de hållet Man hoppats på.

Tycker mig se en dålig trend inom detta. Varje helg går den upp. Och när svenska marknaden öppnar på måndag så säljer många av. Sen sjunker den drastiskt under mån-tisdag natten.

Kan inte tänka mig att lilla Sverige har sånt inflytande på denna valuta.
Citera
2018-01-16, 08:41
Medlem
igl0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikesson
Rasat från 106 till 98 på certen i natt. Inte riktigt de hållet Man hoppats på.

Tycker mig se en dålig trend inom detta. Varje helg går den upp. Och när svenska marknaden öppnar på måndag så säljer många av. Sen sjunker den drastiskt under mån-tisdag natten.

Kan inte tänka mig att lilla Sverige har sånt inflytande på denna valuta.
De har inget med sverige o göra de är china som håller på o gå ut med nyheter om att dom vill göra så de inte kommer gå handla med krypto. När de händer går hela marknaden ner så bara håll kvar
Citera
2018-01-16, 09:55
Medlem
ZimtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av igl0
De har inget med sverige o göra de är china som håller på o gå ut med nyheter om att dom vill göra så de inte kommer gå handla med krypto. När de händer går hela marknaden ner så bara håll kvar

HODL!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in