2018-01-16, 09:08
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Jag förstår vad du menar, men att folk är chockade över vad som hänt och många söker därför svar är ingen ursäkt för att börja dra upp incest, sekt, CIA är inblandade, huvuden på skolan ska rulla osv här.

När man börjar drar upp saker utan substans är vi snart inne på dessa spår:

Ligger Obama bakom mordet?
Kan blattefamiljen som bor 100 meter därifrån vara inblandade?
Är judarna i Israel inblandade?
Kan skolan dödat de pga vad hemundervisningen kostade?
Ligger rektorn bakom det eftersom hon sa att detta var ett otänkbart scenarier?
Vilka Ufon var det som dödade de?
Dödade någon de för att kunna köpa huset billigt?
Någon som ville åt yrket pappan precis sökt och därför mördade honom?
Någon på Skatteverket som blev kär i mamman och kunde inte leva utan henne?

Ja du förstår min poäng, utan substans så sjunker nivån i tråden något enorm och är man borta från tråden en timme tar det 30 min att läsa ifatt. Därför skulle jag vilja att alla teorier utan substans hålls i en annan forumdel.
Snälla håll dig borta om det enbart är dina teorier utan substans som får postas i tråden!
Du radar upp en massa konstiga teorier som inte finns. Sedan kan det självklart vara någon som blev kär i mamman, tänk Schurer som reste hit från Tyskland.
Citera
2018-01-16, 09:13
Medlem
Skumfidusen71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Till honom själv kanske....
Han o frugan kanske tyckte att det vore perfekt med en moppe, för korta sträckor......
Sen kan äldsta dottern ta den när hon blir äldre.
Perfekt...... den köper vi !!

Ja för mig tyder det på att iaf en av de vuxna i familjen planerade framåt och inte planerade att utplåna familjen
Citera
2018-01-16, 09:16
Medlem
Deadwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
.

Jag undrar verkligen varför man inte kan släppa ut information när det största problemet är brist på information till allmänheten.
Vad är det som skulle hända om man släppte ut information?

Det värsta är att man kan fråga sig om det öht är meningsfullt att göra en kostsam polisutredning ifall resultatet aldrig blir offentligt. Själva syftet med polisutredningen är ju att visa hur det har gått till så att man kan vara säker på att det inte kan vara en annan gärningsman.
Man skulle ju i princip kunna göra likadant i alla polisutredningar. Säga att gärningsmannen är död så det här håller vi för oss själva. Då är vi inne på en väldigt farlig väg.

Därför polisen har svarat på det 59 000 miljarder ggr redan, de svarar INTE under en utredning INNAN de vet exakt vad som skett och fått alla svar från Rättsmedicin. Vad är det som du inte fattar?
Citera
2018-01-16, 09:16
Medlem
F3ttans avatar
https://www.expressen.se/kvallsposten/kollegan-om-pappan-i-bjarred-djup-sorg-i-hans-ogon/

Citat:
"Jag såg en djup sorg i hans ögon."

Så beskriver en kollega sitt sista möte med pappan i Bjärredsfamiljen – när samtalet kom in på situationen i hans hem.

Kollegan berättar att pappan de sista åren ställde in en rad jobbrelaterade evenemang för att prioritera sin sjuka dotter.
Citera
2018-01-16, 09:18
Medlem
Deadwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Snälla håll dig borta om det enbart är dina teorier utan substans som får postas i tråden!
Du radar upp en massa konstiga teorier som inte finns. Sedan kan det självklart vara någon som blev kär i mamman, tänk Schurer som reste hit från Tyskland.

Haha, du menar på allvar att du missade absolut hela poängen med 400ben´s inlägg???
Citera
2018-01-16, 09:18
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skumfidusen71
Ja för mig tyder det på att iaf en av de vuxna i familjen planerade framåt och inte planerade att utplåna familjen

Jag skiter i vad dom planerade och hur framstående de var
Ett mord på två oskyldiga barn har begåtts
En mördare är död
Polisen bör släppa information
Det finns folk som är sjuka i hela Sverige
De mördar inte för det
Ge döttrarna upprättelse och gå ut med information om mördaren tycker jag
Sen kan man slippa undra
Alla mord som begås varför analyseras inte dom lika mycket ?
Mord är mord
Citera
2018-01-16, 09:19
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Se på fallet Tore Hedin
Han mördade massa människor och det blev allmänt känt även att han tog sitt liv

Döttrarna här bör få upprättelse Bara för pappan var högpresterande ska han inte ha särskild hänsyn Alla är lika värda
Berätta vad som hänt
Någon är en mördare

Att gå ut med vem som är en mördare är ok men inte vad som hänt, sjukdomar, problem osv.
Citera
2018-01-16, 09:19
Medlem
Om man i tonåren, äldsta var fjorton år, isoleras hemma, är det inte konstigt om man mår dåligt på alla sätt. Det är inte normalt. Om de inte led av social fobi och ändå klarade att undervisasoch bada i pool så förstår inte jag varför de inte var i skolan någon gång per vecka? Flera års isolering kan ju helt förstöra barns utveckling.
Citera
2018-01-16, 09:20
Medlem
Wooloomooloons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Jag vet inte om såna här inlägg är okej men jag provar ändå:

Den här tråden har mer än 500 jävla sidor och det jag hittar på de två senaste är massa spekulationer. Kan någon summera vad vi har kommit fram till klart och vilka rykten som väger tyngst? Då menar jag inte vad du tror väger tyngst utan att det har någonting som stärker det.

Håller med, kan någon tala om varför man dödar sin familj. Om nu pappan verkligen har gjort det, verkar dock vara ett rykte från säker källa, eller.....
Det ska ju ganska mycket till, antingen är man helt galen eller så har familjen sista stadiet av en dödlig sjukdom och ligger på sitt yttersta förlamade i respiratorer.
Citera
2018-01-16, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deadwood
Därför polisen har svarat på det 59 000 miljarder ggr redan, de svarar INTE under en utredning INNAN de vet exakt vad som skett och fått alla svar från Rättsmedicin. Vad är det som du inte fattar?

Det är inte det som jag syftar på utan att det står i artikeln att information aldrig kommer att släppas ut med hänvisning till att GM är död. Att man inte släpper ut känslig information mitt under utredning är väl okej. Men att sitta och göra en stor utredning och sedan bara sätta in pärmarna i arkivet är ju fullständigt idiotiskt.
Polisen är till för allmänheten det är inte allmänheten som är till för polisen. Allmänheten, skattebetalarna har rätt att veta vad de sysslar med.
Citera
2018-01-16, 09:27
Medlem
Varför tror ni att pappan nyligen ansökte om befordran till professor ifall nu hela familjen var döende och deprimerad?

Att nå den allra högsta nivån inom den akademiska karriären borde vara det sista man tänker på i ett sånt läge.
Citera
2018-01-16, 09:32
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Du har inte så mycket erfarenhet kring psykisk ohälsa och hur en del självmordsbenägna tänker.

Det är tvärtom ganska vanligt att man anpassar självmordet till kalendern. Man förstår inte att allting tar slut, in i det sista är man en social varelse.

Det här beteendet ska man utnyttja när man jobbar med deprimerade och självmordsbenägna. Skapa sociala bindningar och överenskommelser. Det är svårare att genomföra självmordet då. Har själv träffat en patient som skulle ta livet av sig på måndan, jaså på måndag, varför inte idag? Jo för jag ska hjälpa grannen ta ner ett träd på söndan. Och då blir ju han ledsen om jag är död då.
Tack för den informationen, intressant. Just i det här fallet skulle mannen hålla i en större föreläsning, men kom aldrig och avbokade inte. Det skulle kunna stödja teorin om att det var mamman som iscensatte allt utan pappans vetskap. Eller så valde han att inte avboka så att de skulle vara saknade fortast möjligast av någon anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in