2018-01-16, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Det där resonemanget har jag dock aldrig förstått. Kommer vi se större problem om 10 år från dem invandrare som är här nu idag, än vad vi ser i denna tidpunkt idag? Problemen lär mer sannolikt inträffa om de kommer en väsentligt större andel radikala muslimer till Sverige än vad det är idag. Vilket inte drastiskt kommer att ske givet de relativt låga nivåer som som söker asyl idag. Sen givetvis så hoppas jag i det innersta att SD får inflytande redan 2018. Men jag menar till 2022: Ja muslimer/folk från liknande länder förökar sig snabbare än etniska svenskar. Så det kommer försvåra situationen 2022,. Men som sagt: Att staten Sverige kommer vara krackelerad år 2022 tror jag inte.

2 miljoner kaosfolk gör mer kaos än 1 miljon.

Mer kaos nu än för 5-10 år sedan är ett rätt bra bevis på det.
2018-01-16, 00:43
Medlem
Citat:
Men alltså räknas inte anhöriginvandringen in i denna statistiken(?): https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Statistik.html

Eller menar du då att denna statistik kommer att öka radikalt kommande åren?

Annars håller jag med dig. Sen såklart, jag tycker ju inte personligen att dagens nivåer är låga. Men jämfört med asylsökningar tidigare år, så är de låga.
Nej det där är antal asylsökare, plus en del annat. Men jag orkar inte titta i detalj denna sena timme. Trots vår omvittnat låga invandring tidigare, har vi lyckats skrapa ihop en miljon muslimer sådär. Dessa "svenskar" försvinner ju inte, utan ökar sin andel pga av stor nativitet, och så har vi som sagt den pågående invandringen. Migrationsverket informerar för övrigt på sidan att de ska hämta 3000 nya i Grekland. Det invandringsindustriella komplexet måste gödas. Men de är knappast framtida SD väljare.
2018-01-16, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Bra inlägg. Ett problem vi har är att de är för många. Vi kan inte assimilera 2,5 miljoner mäniskor tex det är för mycket . Muslimer kommer aldrig att kunnas assimileras för islam är en kultur och inte bara religion. Jag tror att en blanding av ett etnisktsvenskfoln som diskrimineras och är trötta på invandring och muslimer och ett hårdare och ett väldigt tufft SD kan bli ett resultat på över 30% för SD. Om SD inte vinner detta val så tror jag att de kommer gå så åt helvete att dåvarande regerin kommer tvingas att deportera flera miljoner. De demografiska förändringarna är sanerligen läskiga.
Anledningen till att jag är så pessimistisk är att det är bara titta på hur islam spritt sig över Mellanöstern och världen. Egypten och Libanon är väl strålande exempel på vad som händer om de tillåts bli fler än någon procent. Egypten var koptisk, men nu nästan totalt dominerat av sina nya herrar, muslimska araber.
2018-01-16, 00:48
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Nej det där är antal asylsökare, plus en del annat. Men jag orkar inte titta i detalj denna sena timme. Trots vår omvittnat låga invandring tidigare, har vi lyckats skrapa ihop en miljon muslimer sådär. Dessa "svenskar" försvinner ju inte, utan ökar sin andel pga av stor nativitet, och så har vi som sagt den pågående invandringen. Migrationsverket informerar för övrigt på sidan att de ska hämta 3000 nya i Grekland. Det invandringsindustriella komplexet måste gödas. Men de är knappast framtida SD väljare.
Alltså jag håller med dig i allt det du skriver. Dessa en miljon muslimer som i stor del vägrar acceptera den svenska kulturen är ett gigantiskt problem.

Men angående det andra. Kommer man inte med i denna statistiken även som anhöriginvandrare? De söker väl fortfarande asyl som alla andra?
2018-01-16, 00:50
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
2 miljoner kaosfolk gör mer kaos än 1 miljon.

Mer kaos nu än för 5-10 år sedan är ett rätt bra bevis på det.
Det där är ju dock inget svar på mitt inlägg.

Är det 1 miljon invandrare idag. Varför skulle dessa då vara ett mycket större problem om 10 år än nu? Visst de föder fler barn, men förändringen hinner ju inte bli så väsentligt stor. Svara mig på det nu istället.
2018-01-16, 00:55
Medlem
Citat:
Alltså jag håller med dig i allt det du skriver. Dessa en miljon muslimer som i stor del vägrar acceptera den svenska kulturen är ett gigantiskt problem.

Men angående det andra. Kommer man inte med i denna statistiken även som anhöriginvandrare? De söker väl fortfarande asyl som alla andra?
Nej, under alla åren har man medvetet vilsefört svenska folket genom att oftast endast redovisa asylansökningar, och kanske tom beviljade sådana (men vi vet ju att de inte beviljas knappast åker hem för det). Man har försökt få det som att framstå att den lilla rännilen till Sverige varit försumbar. Och det kunde man säga ända tills det blev så uppenbart att det inte var sant, både i kraft av det inducerade kaoset och om man gick ut på stan valfri dag och använde sina ögon. Precis som att man nu hävdar att vår invandring är "liten", trots att den är 50 gånger större än våra nordiska länder. Våra nordiska grannländer har bättre koll på matematiken.
2018-01-16, 00:58
Medlem
Citat:
Det där är ju dock inget svar på mitt inlägg.

Är det 1 miljon invandrare idag. Varför skulle dessa då vara ett mycket större problem om 10 år än nu? Visst de föder fler barn, men förändringen hinner ju inte bli så väsentligt stor. Svara mig på det nu istället.
Jo om nativiteten är betydligt högre än svenskarnas 1.9 barn (säg 4 barn), så är det bara att räkna, "ränta på ränta" (jag kan göra det i morgon, nu är det godnatt).
2018-01-16, 01:00
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Det där resonemanget har jag dock aldrig förstått. Kommer vi se större problem om 10 år från dem invandrare som är här nu idag, än vad vi ser i denna tidpunkt idag? Problemen lär mer sannolikt inträffa om de kommer en väsentligt större andel radikala muslimer till Sverige än vad det är idag. Vilket inte drastiskt kommer att ske givet de relativt låga nivåer som som söker asyl idag. Sen givetvis så hoppas jag i det innersta att SD får inflytande redan 2018. Men jag menar till 2022: Ja muslimer/folk från liknande länder förökar sig snabbare än etniska svenskar. Så det kommer försvåra situationen 2022,. Men som sagt: Att staten Sverige kommer vara krackelerad år 2022 tror jag inte.

Den utlösande faktorn kommer med all sannolikhet bli Sveriges nära framtida ekonomiska status.
Just vad kommer svaret bli från det importerade bidragshjonet när ymnighetshornet börjar hosta?

Just hur kommer alla dessa män i vapenför ålder som utgör den absoluta majoriteten av vår import av halv/hel-idioter reagera när drömmarna om muslimskt Schlaraffenland i norra Europa för alltid krossas pga att de lata svenskarna inte förmår att försörja alla gök-ungar?

Betänk sedan dagens situation med pingisspelande terapipoliser och en icke-existerande försvarsmakt.
Lägg sedan till den närmast besinningslösa avväpning som, under många år, pågått av legala vapeninnehavare.

Fundera sedan några minuter kring detta scenario…
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Känner du hur paniken kommer krypandes?
2018-01-16, 01:00
Medlem
Citat:
Anledningen till att jag är så pessimistisk är att det är bara titta på hur islam spritt sig över Mellanöstern och världen. Egypten och Libanon är väl strålande exempel på vad som händer om de tillåts bli fler än någon procent. Egypten var koptisk, men nu nästan totalt dominerat av sina nya herrar, muslimska araber.
Ja tyvär så har du rätt. Jag vet att detta mycket väl kan böi konsekvenserna om något inte görs fort.
2018-01-16, 01:05
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Nej, under alla åren har man medvetet vilsefört svenska folket genom att oftast endast redovisa asylansökningar, och kanske tom beviljade sådana (men vi vet ju att de inte beviljas knappast åker hem för det). Man har försökt få det som att framstå att den lilla rännilen till Sverige varit försumbar. Och det kunde man säga ända tills det blev så uppenbart att det inte var sant, både i kraft av det inducerade kaoset och om man gick ut på stan valfri dag och använde sina ögon. Precis som att man nu hävdar att vår invandring är "liten", trots att den är 50 gånger större än våra nordiska länder. Våra nordiska grannländer har bättre koll på matematiken.
Var det ett svar Ja eller Nej på min fråga? Är inte på de klara om du svarade eller ej. Som sagt anhörighetsinvandrare söker väl fortfarande asyl? De blir väl inte automatiskt beviljade.
2018-01-16, 01:09
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Just bostadsmarknaden är verkligen en livsfara! Men villa, radhus och bostadsrättsinnehavarna röstar sällan på S. Några äldre kanske, men dessa har oftast inte mycket lån ändå. Så det är nog inte säkert att de förlorar så många väljare ändå. Msm skulle dock uppskatta att få fokusera på det, istället för dina i ovan nämnda problem. S kommer då lova att skjuta till pengar till allt och alla... Men de försöker nog skjuta upp en bostadskrach till efter valet, bara för säkerhets skull.

Jag är inte så säker på att just en bostadskrach skulle hjälpa SD. M brukar vara de som har högst förtroende i ekonomiska frågor. Och S kan säga att de var de som löste motsvarande problem på 90-talet. Men SD? I oroliga tider tenderar folk att rösta på beprövade partier.

Jag tror du har fel. Jag tror att SD tjänar på om de problem du nämner ovan är de som blir de heta valfrågorna. Men jag har haft fel förut, så utveckla gärna dina tankar. Stort Tack!

Tror inte heller att en bostadskrasch skulle gynna någon egentligen - SD minst av alla.

Min kommentar om SD och en eventuell krasch på bostadsmarknaden var "neutral". Det var mest en tanke jag skickade ut: "Vad händer med SD i opinionen om bobubblan imploderar på allvar med ett folk som har världens högsta privata skuldsättning..." En bostadskrasch borde bli negativt för SD hur man än vrider och vänder på det - sker det strax före valet, blir folk livrädda och söker tryggheten hos Löfven eller Kristersson. Och om bubblan spricker efter valet då kommer mainstream medierna och etablissemanget säkert att vinkla det som att osäkerheten efter valet och svårigheterna i regeringsbildningen är orsaken (indirekt SD:s fel alltså, om de nu blir så stora att det ställer till oreda i regeringsbildandet - vilket inte är helt osannolikt).

Vad beträffar sossarnas valmaskin så är den onekligen väloljad, det håller jag med om. Men det jag ser och upplever för närvarande är en enorm trötthet på regeringen Löfven och det som S står för. Folk i gemen är in i benmärgen trötta på Löfven och hans anhang i regeringen, främst Fridolin och Lövin. Det var mest det jag syftade på då jag nämnde att SD och Åkesson lättare kommer att kunna mobilisera i valet i år. Man kan jämföra det lite med USA-valet 2016, det var ett jävla drag på Trumps valmöten, 10 000, 15 000 t o m 30 000 människor på hans möten, samtidigt som det kom 500 eller 1000 för att lyssna på en trött och dammig Hillary Clinton... Vi borde därför hålla ett extra öga på hur många som kommer på SD:s torgmöten under våren och sommaren, det är många gånger en långt bättre opinionsindikator än opinionsmätningarna själva. Skulle inte förvåna mig ett dugg om vi kommer att få se fullpackade ställen där Åkesson talar och bra mycket mindre när Löfven ska snacka upp väljarna. Blir det måhända burop mot Löfven? Vi får se.
2018-01-16, 01:11
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Den utlösande faktorn kommer med all sannolikhet bli Sveriges nära framtida ekonomiska status.
Just vad kommer svaret bli från det importerade bidragshjonet när ymnighetshornet börjar hosta?

Just hur kommer alla dessa män i vapenför ålder som utgör den absoluta majoriteten av vår import av halv/hel-idioter reagera när drömmarna om muslimskt Schlaraffenland i norra Europa för alltid krossas pga att de lata svenskarna inte förmår att försörja alla gök-ungar?

Betänk sedan dagens situation med pingisspelande terapipoliser och en icke-existerande försvarsmakt.
Lägg sedan till den närmast besinningslösa avväpning som, under många år, pågått av legala vapeninnehavare.

Fundera sedan några minuter kring detta scenario…
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Känner du hur paniken kommer krypandes?
Jag förstår helt ditt resonemang.

Förhoppningsvis är det andra politiska krafter som styr då, så att nästan samtliga upprorsmakare som gör dessa saker blir inslängda med nyckeln bortslängd. I att annat fall slakt och förgörelse av skötsamt folk.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in