2018-01-15, 16:39
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stantorman
SD har varit ganska svaga än så länge i glesbygdskommuner. Här tror jag att vi kommer att få se en kraftig förändring. Inte en fläck i Sverige är längre förskonad från massinvandringens effekter. I alla norrlandslän + skogslänen i övriga landet kommer SD att fördubblas eller mer.

förra valet fick inte SD köra lokal valrörelse för SD centralt i flera mindre orter. följden blev att man blev ungefär hälften så stora som man varit i EUvalet,så med en riktig valrörelse förra valet hade man varit nästan dubbelt så stora redan i dag,så en fördubbling är nog väldigt lågt räknat. Och som du säger nu är problemen i hela landet,samtidigt som välfärden ständigt försämras.
2018-01-15, 16:46
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag har samma erfarenhet från de gamla kroat-gubbar jag känner som kom hit för att jobba på 60-70-talet. Dessa gubbar var bland de första som öppet gick ut med att dom röstade på SD.

Det kan jag också skriva under på. För inte så längesen åkte jag taxi. Kallpratade med chaffisen, om jobb etc. Han kläcker ur sig att han är så trött på alla araber och somalier. Han säger inte negrer bokstavligen utan han säger somalier.

Han berättade att han kom hit på 70-talet för att jobba och att han är så trött på kriminella araber och somalier men han sa också klart och tydligt att dom inte vill jobba bara leva på bidrag. Han var sloven/serb/kroat/ att döma på namnet.

Jag tog tillfället i akt att berömma han för sina åsikter men han sa att det är självklart han röstar på SD. Han hatade verkligen sossar/vänster.

Så det är gott om människor som kommer gärna kristna länder på balkan och i Östeuropa överjudvtagt som röstar sd. Är svenska kvinnor som måste vakna...
2018-01-15, 17:21
Medlem
Mellbergans avatar
Visst jag köper snacket om att gamla utländska européer säkerligen röstar SD i högre utsträckning än etniska svenskar. Men alltså i ärlighetens namn, hur många är dem egentligen? De är väl en liten minoritet av den totalt invandringsgruppen? Givet den gatubild som råder idag, så måste ju en stor majoritet av invandrarna nu vara ifrån Mellanöstern/Afrika. Sedan så har vi ju albanerna och tjetjenerna som knappast känns som några trogna SD-röstare. Jag är också tveksam till hur stor andel invandrade latinamerikaner som röstar SD.
Senast redigerad av Mellbergan 2018-01-15 kl. 17:27.
2018-01-15, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Visst jag köper snacket om att gamla utländska européer säkerligen röstar SD i högre utsträckning än etniska svenskar. Men alltså i ärlighetens namn, hur många är dem egentligen? De är väl en liten minoritet av den totalt invandringsgruppen? Givet den gatubild som råder idag, så måste ju en stor majoritet av invandrarna nu vara ifrån Mellanöstern/Afrika.
Nu är det några år sen SCB sammanställde en prydlig PDF om ursprungsländer, och jag orkar inte mecka med deras röriga Excelblad just nu, men 2010 såg det i alla fall ut så här vad gäller de 10 vanligaste födelseländerna:

1. Finland 169.521
2. Irak 121.761
3. Jugoslavien 70.819
4. Polen 70.523
5. Iran 62.120
6. Bosnien 56.183
7. Tyskland 48.158
8. Danmark 45.548
9. Norge 43.430
10. Turkiet 42.527

Summa 1.384.929

Även om du räknar bort Irak, Iran och halva Turkiet har du ändå en tung dominans av européer i topp 10, över 1 miljon bara i listan ovan. Så jo, de väljarna är många fler än man kanske tror, och deras valdeltagande lär vara fan så mycket högre än bland MENA, vars ghetton knappt orkar skrapa ihop till 50% som går och röstar.
2018-01-15, 18:41
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Visst jag köper snacket om att gamla utländska européer säkerligen röstar SD i högre utsträckning än etniska svenskar. Men alltså i ärlighetens namn, hur många är dem egentligen? De är väl en liten minoritet av den totalt invandringsgruppen? Givet den gatubild som råder idag, så måste ju en stor majoritet av invandrarna nu vara ifrån Mellanöstern/Afrika. Sedan så har vi ju albanerna och tjetjenerna som knappast känns som några trogna SD-röstare. Jag är också tveksam till hur stor andel invandrade latinamerikaner som röstar SD.

(Min fetning)

Det är kanske ingen jättestor grupp (ungrare, f d jugoslaver, polacker och tjecker), men de hörs mer än många andra just nu. De är inte rädda att snacka om SD och det förfall som sjuklövern orsakar och orsakat. Förhoppningsvis kan de påverka och få några fler att tänka till... och möjligen överväga att rösta rätt.

Men visst, du har rätt, det är ingen stor grupp. Tror dock att många blir förvånade och lite "ställda" när t ex pizzaägaren högljutt börjar hylla SD och totalsåga sjuklövern och såga Reinfeldt och Löfven jäms med fotknölarna - detta hände mig och tre polare på en restaurang här i Västsverige. En kristen libanes... jävlar vad arg han var på alla bidragstörstande "araber, afrikaner och skräp" som inte vill jobba enligt honom. Halva restaurangen vände sig om när han gick loss på politikerna och blev röd i ansiktet... och han struntade fullständigt i om han förlorade kunder. "Det är viktigare än någonsin att rädda Sverige nu", som han sa, "om fyra år är det för sent". En sådan "osvensk öppenhet" gör att många etniska svenskar börjar fundera, tankar sätts i rörelse, det ena kan lätt leda till det andra, vilket kan sluta med en röst på SD.

Glöm inte heller att valdeltagandet i t ex Rinkeby, Tensta, Husby och liknande förorter med många invandrare vanligtvis är mycket lågt. Sossar tror vid varje val att nu minsann, i år, då ska de lyckas mobilisera folket där att gå man ur huse och rösta på S. Men när allt kommer omkring så blir det nästan alltid mycket låga siffror.

Personligen tror jag att SD kommer att få bra mycket lättare att mobilisera folk i valet i år än vad sossarna kommer att få. Jag menar också på fullt allvar att SD mycket väl kan bli större i valet än sossarna, i synnerhet om S gör ett katastrofval och PASOKifieringen inleds fullt ut. 23-24% för S och 26-27% för SD är inte alls osannolikt. Folk är förbannat trötta på alla skjutningar, otryggheten, morden, poliskaoset, sjukvårdskrisen och ett land som snart knäcks under ett massivt tryck som våra politiker orsakat.

Och slutligen: vad händer med SD i opinionen om bobubblan imploderar på allvar med ett folk som har världens högsta privata skuldsättning...? Håll i hatten. 2018-2030 kan bli en jävla åktur som vi aldrig skådat tidigare.

Om valdeltagandet i Rinkeby:

https://arbetet.se/2014/09/26/har-struntade-varannan-i-valet/

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=5955516
Senast redigerad av Smoothman 2018-01-15 kl. 18:44.
2018-01-15, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
(Min fetning)

Det är kanske ingen jättestor grupp (ungrare, f d jugoslaver, polacker och tjecker), men de hörs mer än många andra just nu. De är inte rädda att snacka om SD och det förfall som sjuklövern orsakar och orsakat. Förhoppningsvis kan de påverka och få några fler att tänka till... och möjligen överväga att rösta rätt.

Men visst, du har rätt, det är ingen stor grupp. Tror dock att många blir förvånade och lite "ställda" när t ex pizzaägaren högljutt börjar hylla SD och totalsåga sjuklövern och såga Reinfeldt och Löfven jäms med fotknölarna - detta hände mig och tre polare på en restaurang här i Västsverige. En kristen libanes... jävlar vad arg han var på alla bidragstörstande "araber, afrikaner och skräp" som inte vill jobba enligt honom. Halva restaurangen vände sig om när han gick loss på politikerna och blev röd i ansiktet... och han struntade fullständigt i om han förlorade kunder. "Det är viktigare än någonsin att rädda Sverige nu", som han sa, "om fyra år är det för sent". En sådan "osvensk öppenhet" gör att många etniska svenskar börjar fundera, tankar sätts i rörelse, det ena kan lätt leda till det andra, vilket kan sluta med en röst på SD.

Glöm inte heller att valdeltagandet i t ex Rinkeby, Tensta, Husby och liknande förorter med många invandrare vanligtvis är mycket lågt. Sossar tror vid varje val att nu minsann, i år, då ska de lyckas mobilisera folket där att gå man ur huse och rösta på S. Men när allt kommer omkring så blir det nästan alltid mycket låga siffror.

Personligen tror jag att SD kommer att få bra mycket lättare att mobilisera folk i valet i år än vad sossarna kommer att få. Jag menar också på fullt allvar att SD mycket väl kan bli större i valet än sossarna, i synnerhet om S gör ett katastrofval och PASOKifieringen inleds fullt ut. 23-24% för S och 26-27% för SD är inte alls osannolikt. Folk är förbannat trötta på alla skjutningar, otryggheten, morden, poliskaoset, sjukvårdskrisen och ett land som snart knäcks under ett massivt tryck som våra politiker orsakat.

Och slutligen: vad händer med SD i opinionen om bobubblan imploderar på allvar med ett folk som har världens högsta privata skuldsättning...? Håll i hatten. 2018-2030 kan bli en jävla åktur som vi aldrig skådat tidigare.

Ungrare,Jugoslaver,Polacker,Tjecker och Libaneser är också invandrare.Deras avkommor likaså, åtminstone enligt dom som är invandrarfientliga.
Dagens invandrare lär också en dag kalla sej svenskar och kanske rösta på Sd ?

Men blir invandrare mer svenska om dom röstar på sd, men inte om dom väljer annat parti ??
2018-01-15, 20:08
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Ungrare,Jugoslaver,Polacker,Tjecker och Libaneser är också invandrare.Deras avkommor likaså, åtminstone enligt dom som är invandrarfientliga.
Dagens invandrare lär också en dag kalla sej svenskar och kanske rösta på Sd ?

Men blir invandrare mer svenska om dom röstar på sd, men inte om dom väljer annat parti ??

Den största ökningen av opinionen för SD torde dock ske om starkt subventionerade hemresor med specialservice införes, särskilt för starkt belastade Blattar med eller utan uppehållstillstånd och tillhörande familjer!
Senast redigerad av Mac-Arthur 2018-01-15 kl. 20:12.
2018-01-15, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
(Min fetning)

En 400%ig ökning för SD i valkrets Rinkeby C från 0,61% till 2,64% mellan 2010 och 2014. Och nu när utlandsfödda kvinnor är den snabbast ökande gruppen samtidigt som de laglydiga invånarna i Rinkeby är några av de hårdast drabbade av kaospolitiken så gissar jag på en dubbling till drygt 5% i Rinkeby C i valet. Skulle betyda ca 25 st Sdare i valkrets Rinkeby C...
2018-01-15, 22:24
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Vilket inom en snar framtid kan appliceras på hela riket. Det är därför det brådskar.

Jag önskar jag skulle kunna säga du hade fel…

Sanningen är dock att ju längre Såssarna et consortes innehar makten, oavsett om detta sker via Riksdagen och/eller media, desto fler icke-sinnessjuka väljer att lämna landet, vilket i sin tur förstärker Såssarnas makt, då de icke-sinnessjukas andel av befolkningen minskar dels som ett resultat av obegriplig import av analfabeter och dels genom den fullt förståeliga emigration av högpresterande icke-idioter.

Frågan är om vi inte redan har passerat PNR (point-of-no-return)…
2018-01-15, 22:41
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Nu är det några år sen SCB sammanställde en prydlig PDF om ursprungsländer, och jag orkar inte mecka med deras röriga Excelblad just nu, men 2010 såg det i alla fall ut så här vad gäller de 10 vanligaste födelseländerna:

1. Finland 169.521
2. Irak 121.761
3. Jugoslavien 70.819
4. Polen 70.523
5. Iran 62.120
6. Bosnien 56.183
7. Tyskland 48.158
8. Danmark 45.548
9. Norge 43.430
10. Turkiet 42.527

Summa 1.384.929

Även om du räknar bort Irak, Iran och halva Turkiet har du ändå en tung dominans av européer i topp 10, över 1 miljon bara i listan ovan. Så jo, de väljarna är många fler än man kanske tror, och deras valdeltagande lär vara fan så mycket högre än bland MENA, vars ghetton knappt orkar skrapa ihop till 50% som går och röstar.
Den där summan stämmer inte med ländernas antal. Europeiska antalet i den listan är lite under 600k. Men visst, det där var bra mycket mer än vad jag trodde. Vi kan säkert addera 400k från andra europeiska länder också. Dock så tror jag att om vi skulle se en liknande mätning från idag att det är helt andra länder som ligger på topp 10.

Är en väldigt stor del av dessa(uppskattningsvis 1 miljon utlandseuropéer) SDare så kan jag då hålla med om att det bidrar till en väsentlig skillnad av SDs valresultat.
2018-01-15, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Jag önskar jag skulle kunna säga du hade fel…

Sanningen är dock att ju längre Såssarna et consortes innehar makten, oavsett om detta sker via Riksdagen och/eller media, desto fler icke-sinnessjuka väljer att lämna landet, vilket i sin tur förstärker Såssarnas makt, då de icke-sinnessjukas andel av befolkningen minskar dels som ett resultat av obegriplig import av analfabeter och dels genom den fullt förståeliga emigration av högpresterande icke-idioter.

Frågan är om vi inte redan har passerat PNR (point-of-no-return)…
Själv ser jag det här valet (och eventuella nyval därpå) som den absoluta sista chansen. Men det är ändå liten chans att det ändå kommer att bli som förr, så PNR är nog tyvärr redan nådd. Men om inte annat ska PK-eliten hinna få känna skammen.
2018-01-15, 23:27
Avslutad
Jag tror att kommande val kommer följa Brexit's och Trumps fotspår i att opinionsmätningarna inte kommer stämma överens med valresultat. Jag tror SD kommer få fler röster än beräknat och att Sverige kommer få en chock på valvakan.

Detta kan komma sätta igång allvarliga kravaller i våra förorter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in