2018-01-15, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syko
5-10 stabila brukar gå att hitta. Men då måste man ju se till att kunna få betalt och ge på redis och på så sätt kunna ta någon 1000-lapp mer hg.

...

Mitt sista svar här, eftersom jag annars lär åka dit på ytterligare en OT, men hade aldrig större mängder än 60g (riktlinjen mellan ringa-normalgraden) hemma. Resten fanns annorstädes, och fylldes på successivt. Samma tugg gällande zips, våg och kontanter. Ska man lira så får man se till att åtminstone inte köra full fräs med skygglapparna på. Nåja. Hehe
Citera
2018-01-15, 19:09
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Bottenskrap. Visst, i bemärkelsen skötsam samhällsmedborgare kanske men inom deras gebit kan man inte säga så. Det är tunga personer med gatu credd i orten och mer pengar på fickan än de flesta kan drömma om. Såg en IG-bild på Jaffar i en Ferrari!
Tunga personer som spenderar sina korta liv med att stå och glo utanför en tunnelbanestation för att sedan bli skjutna på samma plats innan de har fyllt 25.
Fett tungt.
Man blir så avundsjuk.
Citera
2018-01-15, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syko
Många betalar det på rätt plats för bra saker och säkra 5 or. En del säljer ju 3,5 för 500. Vet inte vart i landet du är men så verkar det vara över allt.
Men japp nog om det. Poängen är att det går att göra 100 kr 1 an även om det sättet kanske inte är det bästa och säkraste eller ens ger mest pengar på kortast möjliga tid.
Du har helt enkelt fel kontakter om du inte kan hitta det. Men visst priserna har gått upp på och för de flesta sista 5-10 år sedan. Men bara månader sedan jag fick erbjudande om sådant pris och det var bra grejer. Nog om detta från mig. Ha en bra kväll!

Han har själv skrivit att han sålt femmor. Han har själv skrivit att gatupriset är 4-600. Han tycker att han är i matchen för att han krängt ett kilo. Det går inte ihop med att han gjort 100K. Att någon som på riktigt varit med och sålt hundratals kilo får erbjudande om 25K för ett kilo dunderröka kanske finns på kartan? Att de dessutom säljer varenda gram av det för 700 är det en bragd. Dessutom noll omkostnader på det? Ja, då börjar det hela likna rödluvan. Du snackar fullkomligt ideala förhållanden och lägger det på en snubbe som tycker att han är astung för att han sålt ett kg. Skulle inte tro det kompis. Köper han för 25/g och säljer för 600/5 g gör han 95/g. Då räknar vi bort varenda omkostnad(påsar, våg, logistik och annat). Och utgår från att han själv står för varenda steg i processen.

Det är inte kunskap om pissmängder majja, det är matematik. Matematik är ekonomi. Jag tar bara trådens uppgifter och gör en kalkyl på dom.
Min personliga kunskap om majja sträcker sig till vad en normal köpare betalar. Ingen med pålitlig kran betalar mer än fem för fem. Och det är mycket. För folk som köper var annat år. Vad är det för hjältar som pröjsar 700!?
Till de plattfötter som gör det och är vanerökare är ni välkomna till Barca och betala en tredjedel som förstagångsköpare. 10 g och ni har resan betald.
Citera
2018-01-15, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Till de plattfötter som gör det och är vanerökare är ni välkomna till Barca och betala en tredjedel som förstagångsköpare. 10 g och ni har resan betald.
Ok, du snackar Barcelona, kul.

I Sverige har ju vissa grupper som styr olika områden, olika droger. Denna tråden handlar ju exempelvis om somalier.

Vilka styr kokainet i Barcelona, vilka har gatan där, mitt i smeten? Samma killar rullar gräset också. Det roliga är att alla vet att hade du vetat så hade du svarat, duckar du ännu en gång så ..
Citera
2018-01-15, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Ok, du snackar Barcelona, kul.

I Sverige har ju vissa grupper som styr olika områden, olika droger. Denna tråden handlar ju exempelvis om somalier.

Vilka styr kokainet i Barcelona, vilka har gatan där, mitt i smeten? Samma killar rullar gräset också. Det roliga är att alla vet att hade du vetat så hade du svarat, duckar du ännu en gång så ..

Är du allergisk mot att citera hela inlägg? Det är avslutande stycket i ett resonemang.
Argumentera som vuxna du kan inte om jag vore Yoda.
Citera inlägg och feta. Det får med kontext.

"Håller med, mindre deg men säker deg är alltid bäst. Det inser man den dagen man tänker tvärtom." - WTF skriver du? Vad inser man inte i världen den dagen man tänker tvärtom? Att man tänker tvärtom innebär ju att man inser något.
Citera
2018-01-15, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Är du allergisk mot att citera hela inlägg? Det är avslutande stycket i ett resonemang.
Argumentera som vuxna du kan inte om jag vore Yoda.
Citera inlägg och feta. Det får med kontext.

"Håller med, mindre deg men säker deg är alltid bäst. Det inser man den dagen man tänker tvärtom." - WTF skriver du? Vad inser man inte i världen den dagen man tänker tvärtom? Att man tänker tvärtom innebär ju att man inser något.
Jag visste det, du duckade igen, för du har inte en jävla aning om nånting gällande den branschen i Barcelona, så sluta tugga (khat)

Över till topic- hoppas lugnet i Rinkeby får fortgå ett tag iaf.
Citera
2018-01-15, 21:58
Medlem
Citat:
Jag visste det, du duckade igen, för du har inte en jävla aning om nånting gällande den branschen i Barcelona, så sluta tugga (khat)

Ducka vad? Jag skiter i dina frågor. Jag vet inte. Jag vill inte veta. Jag vet vad mina rökande vänner som inte är insyltade betalar för 5 gram här och i Sverige, that's it.
Vad har det med Sverige att göra? Sverige i allmänhet och Rinkeby i synnerhet är delar av ämnet. snacka inte off topic pajazzo.
Citera
2018-01-15, 22:21
Medlem
mtuqs avatar
Citat:
du kan bevisa att du vet? skriv forsta bokstaven eller hur manga bokstaver det ar
Citera
2018-01-15, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mtuq
du kan bevisa att du vet? skriv forsta bokstaven eller hur manga bokstaver det ar
P, N, G, I

Skulle ätit upp grabbarna i båda gängen i topic, men det är ju inte så konstigt.
Citera
2018-01-16, 00:45
Medlem
mtuqs avatar
Citat:
P, N, G, I

Skulle ätit upp grabbarna i båda gängen i topic, men det är ju inte så konstigt.
vette fan om du kanner dom, om schackpjaser i namnet, stavas lite annorluna men jag tror jag fattar vad du menar
tankte pa nagra andra
Citera
2018-01-16, 10:42
Medlem
Citat:
Syko och ni andra, släpp metadebatten om vad gräs kostar och eventuella vinster.

Varför? Jo

1. Nackrosen kan inget om det och kommer tjata emot i oändlighet, han är en aspie
2. Tråden riskerar att spåra

peace

Syko är den som inte har koll

Varför säljs kassar gräs för 1kg = 60-70 lax beroende på kran då?

Varför kostar 5kg runt 250-300 lax?
Citera
2018-01-16, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 420Soulja
Syko är den som inte har koll

Varför säljs kassar gräs för 1kg = 60-70 lax beroende på kran då?

Varför kostar 5kg runt 250-300 lax?

Du menar på att det är i samma prisklass som tjacket då alltså? I inköp, cirkus?

Ut går väl, nu var det längesen man kollade, men går inte en 5a bums för typ 1000k? 200 kr per gr, nånstans där va?

Men folk verkar ju vara överens om att en 5a grönt är billigare, eller?

Jag tror bumset är dyrare, i synnerhet nu när det blivit så mycket mer gräs, förr var det ju tider när det nästan bara fanns brunt, men det har ändrats.

Dessa åkte ju för 25kg bums och jag tror de går stick i stäv med det ovan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in