Citat:
Ursprungligen postat av
HelgeBuk
Min gissning: Ett troll som lärt sig hur "professionella" medium/tankeläsare jobbar, dvs kasta ur sig diffusa saker och vänta på att mottagaren själv bygger ihop storyn till något som i dennes huvud är trovärdigt. Allt jag sett honom(?) skriva är nonsens som kan tolkas på en massa olika sätt. Något som stärker den här tesen är att han VET att målgruppen (konspirationsteoretiker) är otroligt duktiga på att hitta samband där det kanske inte finns några samband alls.
Jag har dock läst väldigt lite, och kan du peka på något riktigt konkret som visat sig ha en väldigt tydlig koppling till nåt som verkligen hänt senare så kan jag börja omvärdera.
Det är ointressant om du tror att det är ett troll när du "knappt har läst något", jag efterlyste inte tvivlare utan information utan tvivlare med information. "Bevis" har postats tidigare här i tråden, dels markers några få sidor bak och missilvarningen en sida bak. Här kommer en där han förutspår en terrorattack på måndagen:
https://media.8ch.net/file_dl/568261ebeaf5ac8a167bde6c7822ad3634d28500e6c1bb688d 5842d90fac069e.png/Bomber1.png
Hitta en rimlig förklaring till de tre exemplen ovan, jag har försökt men inte lyckats. Om du inte lyckats med det så kan du försöka hitta andra felaktigheter i det han skrivit, om det är ett troll borde inte det vara så svårt. Det han skriver är inte så diffust och svävande som du tror, det går väldigt fort att komma in i lingot och då blir allt genast lite mer specifikt. Skriv något du anser vara mumbo jumbo kanske någon kan förklara vad det betyder.
Om detta är ett källartroll utan uppbackning har han alltså:
1. Spenderat oöverskådlig tid att dels bilda sig en uppfattning och information sen tajmat det så pass väl att det han skriver passar in i kommande nyhetscyklar.
2. Förutspått att POTUS ska twittra på exakta minutslag efter honom.
3. Lurat Wikileaks så pass mycket att de byter ut två bokstäver i Fire and Fury kapitel från O till Q samt att Julian twittrar ett drag ur en specifik schakmatch som refererar till 8chan. Låter det som Wikileaks modus operandi att gå på obekräftade konspirationsteorier?
4. Samla ihop en vansinnig mängd beklämmande information om politiker, advokater, lobbyister mfl och visat på hur de hänger ihop. Q berör U1, CF, Podestagroup, Loop Capital och NK bland annat.
I nuläget har jag endast fyra tänkbara alternativ: Wikileaks, Ryssland/Israel, att det är äkta eller en kombination av någon av dessa. Markers är det som är svårast för mig att förklara som att de skulle komma från någon annan organisation. Ett troll, i klassisk betydelse, är helt orimligt som förklaring vilket blir pinsamt uppenbart om man bemödar sig att läsa 1-2 timmar i något spreadsheet eller dylikt.
Bill Clinton kände sig nödgad att gå på defensiven idag iaf:
https://mobile.twitter.com/BillClinton/status/952271892756553728