2018-01-15, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syko
Kan få en kasse (1kg) för 25k. Du kan sälja en 5a grönt för 700, räkna på det i stället. En del säljer 3,5 för 500. Men nej då är det inte standard brunt.

Ingen jag vet skulle betala mer än fem för fem för en bra produkt. Bor du i i glesbygd och efterfrågan är större än tillgången kanske? Det var min poäng och varför jag frågade om han bodde på Antarktis.
Om du säger att man kan köpa ett kilo av så bra kvalle att man kan kränga det för 700 för en femma får jag tro dig, men jag har aldrig sett det.
Framförallt var mitt huvudargument att snubben som skrev det trodde att han varit i gamet för att han krängt en kasse röka. Och för att han varit korkad och klantig nog att åka ditt på något småskit som gav fotboja? Han är en pajas i sammanhanget. Kan vi enas om det?
Citera
2018-01-15, 16:39
Medlem
Citat:
Kan få en kasse (1kg) för 25k. Du kan sälja en 5a grönt för 700, räkna på det i stället. En del säljer 3,5 för 500. Men nej då är det inte standard brunt.

Vad fan får du för röka för 25 lax kassen?
Okej att du får bushweed, eller hasch om du köper större mängder, för det priset men FUCK INTE att du får 1kg gräs eller hasch av bra kvalitet för det priset
Citera
2018-01-15, 16:58
Medlem
Citat:
Risken att torska med en 5 a ökar ju med antal sälj tillfällen. Men ja vinsten blir högre. Men risken för en husis är ju stor och har du 1 kg hemma är det ju klabb i alla fall. !0 snabba HG ger bra vinst och mindre hantering. Är det jag menar.

Givet, men stålarna gick åt i rask takt, och jag levde för dagen i (om möjligt) större utsträckning än nu, så jag sket i risken.

Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Håller med, mindre deg men säker deg är alltid bäst. Det inser man den dagen man tänker tvärtom.

Hade jag haft möjlighet att kränga heggen så hade jag gjort det istället, men hamnade som genom en slump i rollen som han som kränger brukarmängder. Var heller aldrig intresserad av att bygga upp något stabilare, för då hade förr eller senare en sån här svagbegåvad liten negerunge som tråden handlar om dykt upp och klippt mig för en skitsumma/de små mängder (i relation till mord) jag hade hemma.
Citera
2018-01-15, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 420Soulja
Okej att du får bushweed, eller hasch om du köper större mängder, för det priset men FUCK INTE att du får 1kg gräs eller hasch av bra kvalitet för det priset

Håller med om att det låter billigt, men när jag vet att tjack kan kosta det(plus 5-10k) om du är riktigt vass i smeten så borde du kunna få röka för det, men det är inget vanligt utpris, knappast.
Citat:
Ursprungligen postat av BlackOlivesMatter
Hade jag haft möjlighet att kränga heggen så hade jag gjort det istället, men hamnade som genom en slump i rollen som han som kränger brukarmängder. Var heller aldrig intresserad av att bygga upp något stabilare, för då hade förr eller senare en sån här svagbegåvad liten negerunge som tråden handlar om dykt upp och klippt mig för en skitsumma/de små mängder (i relation till mord) jag hade hemma.
Jag är med dig, ibland får man gilla läget och köra efter de omständigheter som ligger.
Citera
2018-01-15, 17:18
Medlem
Citat:
Håller med om att det låter billigt, men när jag vet att tjack kan kosta det(plus 5-10k) om du är riktigt vass i smeten så borde du kunna få röka för det, men det är inget vanligt utpris, knappast.

Jag är med dig, ibland får man gilla läget och köra efter de omständigheter som ligger.

Ja, som när ICA söker personal.
Fast det är bekvämare att ljuga på FB och låta morsan köpa Lidl-cola.
Citera
2018-01-15, 17:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BlackOlivesMatter
Givet, men stålarna gick åt i rask takt, och jag levde för dagen i (om möjligt) större utsträckning än nu, så jag sket i risken.

5-10 stabila brukar gå att hitta. Men då måste man ju se till att kunna få betalt och ge på redis och på så sätt kunna ta någon 1000-lapp mer hg.

Köper du för 25k och säljer för 80 k är det bra snabba pengar. Men då måste man ju känna till folket och hur man gör om någon nu inte vill betala.

Men folk som skriver att det inte går att tjäna 100 kr grammet för bra grönt vet inte vad de pratar om!

Är så enkelt att det är billigt med en kasse och HG priserna är höga. 100 kr 1 an är inte någon standard längre det var många år sedan. 700 kr 5 an 500 kr 3,5 är vanligt.
Inte för jag själv skulle betala det men så är det över allt i landet.

Vi pratar inte tort standrad brunt. Gör vi det så får man ta upp varför det inte finns så mycket av det längre. Varit nästan samma KG pris men bara någon 1000 lapp i vinst eller 2 för ett HG. Då är det bättre vinst och mindre risk att kränga 5-10 från HG.

Men att ha ett HG hemma och kränga 5 or är jävligt dumt. Tar lite tid i alla fall några veckor för en som jobbar bra kanske en månad. Slänga iväg ett kg till 5-10 per kan du fixa på en eftermiddag. Känner du dina gubbar och lämnar på rätt sätt och inte massa spring sitter du rätt säkert.

Klara du dig 2 år så har du gjort pengar väl värt straffet. Men mest troligt klarar du dig mycket längre om du inte är klantig. Jämfört med att råna en bank eller sälja annat så som jonk så går det inte att jämföra vinst kontra straff.

Ja nu får jag ge mig haha. Men så ligger det till i min värld i alla fall. Mest värt att sälja och riskera straff för alls överlag är att sälja grönt, punkt!
Citera
2018-01-15, 17:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 420Soulja

Det är inga större problem att få det! Rätt folk så är det inga problem. Men nej inget jag gör just nu eller kanske gör. Men ja jag hade kunnat lösa det i morgon om jag hade känt för det. Men ja bra grönt gäller det. Samma för det andra.
Citera
2018-01-15, 17:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Ingen jag vet skulle betala mer än fem för fem för en bra produkt. Bor du i i glesbygd och efterfrågan är större än tillgången kanske? Det var min poäng och varför jag frågade om han bodde på Antarktis.
Om du säger att man kan köpa ett kilo av så bra kvalle att man kan kränga det för 700 för en femma får jag tro dig, men jag har aldrig sett det.
Framförallt var mitt huvudargument att snubben som skrev det trodde att han varit i gamet för att han krängt en kasse röka. Och för att han varit korkad och klantig nog att åka ditt på något småskit som gav fotboja? Han är en pajas i sammanhanget. Kan vi enas om det?

Nej men jag bor inte i glesbygden, Men de priserna existerar och är inga problem att få 700 för en 5a bra grönt.
Men ja vi kan va överens om det fetade!
Fast jag håller fast vid att det är möjligt att göra 100 kr 1 an om man gör på det sättet. Men att man skulle ha de kontakterna och sedan vara tvungen att sälja 5 or är inte jätte troligt. Visst kan ha haft tur en gång och fått köpa en kasse för "rätt" pris!
Citera
2018-01-15, 18:05
Medlem
Citat:
[/b]

Nej men jag bor inte i glesbygden, Men de priserna existerar och är inga problem att få 700 för en 5a bra grönt.
Men ja vi kan va överens om det fetade!
Fast jag håller fast vid att det är möjligt att göra 100 kr 1 an om man gör på det sättet. Men att man skulle ha de kontakterna och sedan vara tvungen att sälja 5 or är inte jätte troligt. Visst kan ha haft tur en gång och fått köpa en kasse för "rätt" pris!

Jag har ingen aning. Jag skiter i ditt inpris. Nu har ju någon annan skrivit att det inte finns en chans att få tag i dunderröka för 25K när du bara köper ett kilo. Och första gången om jag fattade det rätt. Jag förhåller mig skeptisk tills vidare.
Jag skrev att jag inte vet någon som betalar mer än 5 för 5. Då kan man omöjligt göra 100/g. Vem pröjsar en 700-ing? Fattar du nu? Vad kostar det egentligen att odla ett kilo prima? lampor och övrig utrustning, hyra om man gör det inomhus, gödsel, tid och inkomstbortfall etc. Blir det mindre än 25 K? Tror inte det.
Citera
2018-01-15, 18:27
Medlem
Syko och ni andra, släpp metadebatten om vad gräs kostar och eventuella vinster.

Varför? Jo

1. Nackrosen kan inget om det och kommer tjata emot i oändlighet, han är en aspie
2. Tråden riskerar att spåra

peace
Citera
2018-01-15, 18:40
Medlem
Citat:
Syko och ni andra, släpp metadebatten om vad gräs kostar och eventuella vinster.

Varför? Jo

1. Nackrosen kan inget om det och kommer tjata emot i oändlighet, han är en aspie
2. Tråden riskerar att spåra

peace

Nä, det ligger närmare vad ett ton brunt från Marocco kostar i Barcelonas hamn . Exkremento är av dem som betalar 700 för en femma och blir lite ledsen när han fattar hur dum han varit i tio år.
Citera
2018-01-15, 19:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Jag har ingen aning. Jag skiter i ditt inpris. Nu har ju någon annan skrivit att det inte finns en chans att få tag i dunderröka för 25K när du bara köper ett kilo. Och första gången om jag fattade det rätt. Jag förhåller mig skeptisk tills vidare.
Jag skrev att jag inte vet någon som betalar mer än 5 för 5. Då kan man omöjligt göra 100/g. Vem pröjsar en 700-ing? Fattar du nu? Vad kostar det egentligen att odla ett kilo prima? lampor och övrig utrustning, hyra om man gör det inomhus, gödsel, tid och inkomstbortfall etc. Blir det mindre än 25 K? Tror inte det.

Många betalar det på rätt plats för bra saker och säkra 5 or. En del säljer ju 3,5 för 500. Vet inte vart i landet du är men så verkar det vara över allt.
Men japp nog om det. Poängen är att det går att göra 100 kr 1 an även om det sättet kanske inte är det bästa och säkraste eller ens ger mest pengar på kortast möjliga tid.
Du har helt enkelt fel kontakter om du inte kan hitta det. Men visst priserna har gått upp på och för de flesta sista 5-10 år sedan. Men bara månader sedan jag fick erbjudande om sådant pris och det var bra grejer. Nog om detta från mig. Ha en bra kväll!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in