2018-01-15, 16:01
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Jo, tack jag vet🙈 blev felstavat där.

För att sammanfatta hela, vilket framgår ur mays3ms fup.

Ahm3d jazz sköt mot ahmed jawad
Ahmed jawad ville döda ahmed jazz
Av misatag sköts ahmed obaid (16åringen) då han var likadant klädd som ahmed jazz.
Ahmed jazz var även i närheten av mordet vilket stärker misstankarna att fel mam togs. Ahmed jazz är samma man som tog bilden på ahmez obaid när han låg död.

Momme, vän till maysem, samt vän till ahmed jawad skulle förmedla till maysem att ahmed jawad ville få ahmed jazz klippt. Maysem skulle vara den som skulle lura ut ahmed jazz eftersom han kände honom. Istället för att få blod på sitt samvete, sade han till ahmed jazz att fly, då folk var ute efter honom. Ahmed jazz fick storhetsvansinne o skulle skydda sig själv och frågade runt vem som är ute efter han. Snacket kom ut, att maysem berättat att folk är ute efter honom.

Momme skulle därför lura ut maysem, hans bästa vän, för att han förstört planen med att döda ahmed jazz. Sagt och gjort, lurades han ut. Skott tog i honom men även i västen, vilket gjorde att han inte dog.

Det var uppenbart att momme satte dit honom då han sade vänta jag kmr, lämnade bilen och han blev skjuten 2sek senare. Något från momme hörde han aldrig mer.
Dagen efter skjutningen mot meysam sköts ahmed jazz till döds och uppdraget var avklarat.

Däremot hade dem misslyckats döda meysam. Som nu började tala med polisen. Meysam fick polisskydd och försvann. Kvar var lillebroshan dodo som dem kunde komma åt. Utöver detta tog meysem emot 100k, mot att ändra sin story. Han fick aldrig dem resterande 100k. Den man kunde komma åt istället för maysem vart dodo. För säkerhetsskull, sköts dodo ii huvudet, nägot man inte gjort med maysem. Skulle dodo ha skottsäkerväst skulle d mot huvudet döda honom. Samma misstag skulle ej upprepas.

Intressant! Nåt du läst dig till någonstanns eller hört från inblandade?
Citera
2018-01-15, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Jo, tack jag vet🙈 blev felstavat där.

För att sammanfatta hela, vilket framgår ur mays3ms fup.

Ahm3d jazz sköt mot ahmed jawad
Ahmed jawad ville döda ahmed jazz
Av misatag sköts ahmed obaid (16åringen) då han var likadant klädd som ahmed jazz.
Ahmed jazz var även i närheten av mordet vilket stärker misstankarna att fel mam togs. Ahmed jazz är samma man som tog bilden på ahmez obaid när han låg död.

Momme, vän till maysem, samt vän till ahmed jawad skulle förmedla till maysem att ahmed jawad ville få ahmed jazz klippt. Maysem skulle vara den som skulle lura ut ahmed jazz eftersom han kände honom. Istället för att få blod på sitt samvete, sade han till ahmed jazz att fly, då folk var ute efter honom. Ahmed jazz fick storhetsvansinne o skulle skydda sig själv och frågade runt vem som är ute efter han. Snacket kom ut, att maysem berättat att folk är ute efter honom.

Momme skulle därför lura ut maysem, hans bästa vän, för att han förstört planen med att döda ahmed jazz. Sagt och gjort, lurades han ut. Skott tog i honom men även i västen, vilket gjorde att han inte dog.

Det var uppenbart att momme satte dit honom då han sade vänta jag kmr, lämnade bilen och han blev skjuten 2sek senare. Något från momme hörde han aldrig mer.
Dagen efter skjutningen mot meysam sköts ahmed jazz till döds och uppdraget var avklarat.

Däremot hade dem misslyckats döda meysam. Som nu började tala med polisen. Meysam fick polisskydd och försvann. Kvar var lillebroshan dodo som dem kunde komma åt. Utöver detta tog meysem emot 100k, mot att ändra sin story. Han fick aldrig dem resterande 100k. Den man kunde komma åt istället för maysem vart dodo. För säkerhetsskull, sköts dodo ii huvudet, nägot man inte gjort med maysem. Skulle dodo ha skottsäkerväst skulle d mot huvudet döda honom. Samma misstag skulle ej upprepas.

Vem gav honom 100k? Ändrade han sin story då?
Citera
2018-01-15, 16:06
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Har det kommit fram vilken tjejen var som han spenderat natten hos? Svartsjukedrama.
Citera
2018-01-15, 16:13
Medlem
Charles.Bronsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 69-69
Synd om mamman ja med tre söner , två som är döda för dom blivit ihjälskjutna.

Hon får väl producera mera hederliga medborgare, jag tycker inte alls att det är synd tyvärr.
Citera
2018-01-15, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Har det kommit fram vilken tjejen var som han spenderat natten hos? Svartsjukedrama.

Vart kom det ryktet ifrån ens? Vart framgår det att han träffat nån tjej?
Citera
2018-01-15, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860

Allt står i FUP. Läs i denna tråden:

(FB) Man i 25-årsåldern skjuten på Dansörgatan i Malmö 2017-03-29

Respekt till Maysem för att han inte sålde ut sin vän. Blev sedan utsåld själv på det vidrigaste sättet. Denne Momme verkar vara en riktig orm.

Citat:
Ursprungligen postat av Breakinglegs
Vem gav honom 100k? Ändrade han sin story då?

Omar Chehade kom med 100K till Maysem när han låg på sjukhuset efter skjutningen och bad honom hålla tyst om mordet på lillebrodern Akram. Vill tacka användaren Mapping för en väldigt bra sammanfattning av FUP i den tråden om skottlossningen på Dansörgatan.

Eftersom jag själv varit bortrest ett tag och inte varit med i svängarna tycker jag det är underligt att Omar Chehade gått och blivit springpojke åt A.M.

Omar Chehade med andra Sevedsgrabbar var även de väldigt nära vän med Akram, väldigt nära. Omar Chehade tror jag, la även ut en bild på Akram efter skottlossningen och beklagade sig. Men hans senare handlingar och agerande får en att undra över människans lojalitet...Till skillnad från Skottlossningarna i STHLM och GBG så är skjutningarna i Malmö mycket svårare att analysera eftersom det är lite "Alla mot alla", free for all...Inga tydliga gängkonstellationer om man inte räknar med bråket för 5-10 år sedan mellan M och K.
Senast redigerad av LineroKillen046 2018-01-15 kl. 16:20.
Citera
2018-01-15, 16:15
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
OT Ovan framkommer i FUP ang M storebror till BO, finns tråd. Finns länkad ett antal ggr redan om du bläddrar bakåt.
Senast redigerad av Pandalina4 2018-01-15 kl. 16:19.
Citera
2018-01-15, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charles.Bronson
Hon får väl producera mera hederliga medborgare, jag tycker inte alls att det är synd tyvärr.

Det är fan synd. När man tappar kontroll, så har man tappat kontroll hur mycket man än försöker med sina barn. Sonen ville helt enkelt inte byta livsstil och vad mamman än hade gjort så hade det inte gett några resultat. Det är alldeles för många här som tror att allting hänger på föräldrarna, men så är det absolut inte eftersom det finns andra avgörande faktorer i vilken väg unga vuxna tar eller väljer än det som föräldrarna säger åt dom. Så allting är inte föräldrarnas fel. Framförallt mär det gäller kriminell livstil, för då är det umgänget och drogerna som har sista ordet i hur man formas som en individ.
Citera
2018-01-15, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LineroKillen046
Allt står i FUP. Läs i denna tråden:

(FB) Man i 25-årsåldern skjuten på Dansörgatan i Malmö 2017-03-29

Respekt till Maysem för att han inte sålde ut sin vän. Blev sedan utsåld själv på det vidrigaste sättet. Denne Momme verkar vara en riktig orm.

Omar Chehade kom med 100K till Maysem när han låg på sjukhuset efter skjutningen och bad honom hålla tyst om mordet på lillebrodern Akram. Vill tacka användaren Mapping för en väldigt bra sammanfattning av FUP i den tråden om skottlossningen på Dansörgatan.

Eftersom jag själv varit bortrest ett tag och inte varit med i svängarna tycker jag det är underligt att Omar Chehade gått och blivit springpojke åt A.M.

Omar Chehade med andra Sevedsgrabbar var även de väldigt nära vän med Akram, väldigt nära. Omar Chehade tror jag, la även ut en bild på Akram efter skottlossningen och beklagade sig. Men hans senare handlingar och agerande får en att undra över människans lojalitet...Till skillnad från Skottlossningarna i STHLM och GBG så är skjutningarna i Malmö mycket svårare att analysera eftersom det är lite "Alla mot alla", free for all...Inga tydliga gängkonstellationer om man inte räknar med bråket för 5-10 år sedan mellan M och K.

Bild på om4r chechad3?
Citera
2018-01-15, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Breakinglegs
Bild på om4r chechad3?

Bara sök på Google.
Citera
2018-01-15, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Bedömt inte i livet. Gällande BO, kan det vara Maysem med tanke på hur mycket han snackade i förhören. FUP släpptes ju för inte så längesen?

Vart finns denna fup?
Citera
2018-01-15, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LineroKillen046
Bara sök på Google.

Är det han långa? Han ser inte alls ut som en kriminell. Synd!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in