2018-01-15, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag håller med dig. Jag skrev en summering igår som beskriver vad du säger, och som jag tror hände. Och jag tror inte det är "konstigare" än det du beskriver. Men det verkar som om folk gärna vill ha det till stora hemligheter och otäcka detaljer. Att en framgångsrik familj kan ha bekymmer utan incest finns inte på deras karta. Två mycket sjuka barn och en mor med cancer, som kanske inte ens går att bota, kan ta knäcken på vem som helst. Är man deprimerad och djupt nere i mörkret så händer det saker i en hjärna. Så jag misstänker att pappan helt enkelt gav upp. Han orkade inte. Stackars familj.

Jag vill inte ha det till ngnting, men finner det tyvärr mer sannolikt med incest än att två barn är mycket sjuka och att mamman i samma familj har cancer. Jag skulle tro att det förstnämnda räcker för att döda dem om sanningen läcker ut -- men att fysiska sjukdomar hos familjemedlemmar inte driver en till massmord. Men jag hoppas faktiskt att jag har fel.
Citera
2018-01-15, 14:39
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Karin85
Jag kände mannen och har träffat familjen. Jag känner dessutom många som känner mannen. Tilläggas ska att både mannen och kvinnan har ett yrke som innebär att det inte är möjligt att isolera sig och det är fråga om mycket sociala yrken. Jag tror dessutom att många här inte förstår hur framgångsrik mannen var. Han var en ”känd” person inom det han arbetade med och den världen är inte så liten som många här verkar tro.

Det är media som påstår att familjen isolerade sig sista tiden, så vill du påstå annat kanske du ska vända dig dit. Så oavsett om han arbetat så gick han ner i tid och spenderade mer tid med sina döttrar. Vadå känd? Känd på arbetet möjligen men det finns människor som inte ens sett den här familjen i området.
Så du har träffat familjen, och då undrar jag när det var och om flickorna inkluderar familjen som du träffat?
Citera
2018-01-15, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umberto72
Jag vill inte ha det till ngnting, men finner det tyvärr mer sannolikt med incest än att två barn är mycket sjuka och att mamman i samma familj har cancer. Jag skulle tro att det förstnämnda räcker för att döda dem om sanningen läcker ut -- men att fysiska sjukdomar hos familjemedlemmar inte driver en till massmord. Men jag hoppas faktiskt att jag har fel.
Du HAR fel. Det är jag övertygad om.
Citera
2018-01-15, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lufsen123
Äntligen inställt jag med.
Jag har också samma tankar som dig.
Men jag vill inte tro att det är så.
Mycket konstigt i detta fallet. Tyvärr får vi nog aldrig veta vad som hänt.
Djupt tragiskt är det.

Vad jag dock hänger upp mig på är två saker.

Om O.H var i djup depression förstår jag inte hur han kan jobba alls. Är man i djup depression (har själv vart sjukskriven för depression) så kan man inte jobba utan blir helt sjukskriven. Men alla fall är väl olika antar jag. Han orkade kanske jobba nån dag. Men för mig låter det väldigt konstigt.

Det andra är, som en del vart inne på här, flickans Instagram (om det nu är hennes) Att skriva ”a girl has nothing to say” tror jag inte är taget från GoT. Varför citerar man helt fel då? Och jag tänker om jag som förälder hade ett barn som skrev så hade jag reagerat. (Vilket de kanske gjort.)Men jag hade nog gjort vad jag kunde för att få mitt barn att ändra ett sånt uttryck. Men OM det har med GoT att göra så är det klart då förstår jag varför det står som det gör.
Jag har aldrig sett GoT men är den lämpad för barn?

Detta stärker min teori att något hänt som du var inne på.
Allt med metoo, hon upplever att flickor inte har något att säga till om, isolering osv.

Första inlägg så det kanske var svamligt och jag hoppas jag har helt fel.
Men det var mina tankar bara.

Förstår dock aldrig hur man kan välja att döda barnen som utväg. (För det förmodar vi ju ändå har hänt) men det är tur man inte förstår det för då hade man ju vart i samma sits som GM

Må de vila i frid....

Jag hoppas också att vi har helt fel. Och instämmer i att en fascination för GoT inte verkar sund i den åldern...Men att hon kanske fått styrka genom seriens karaktär och hotat avslöja sanningen..Må de vila i frid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag håller med dig. Jag skrev en summering igår som beskriver vad du säger, och som jag tror hände. Och jag tror inte det är "konstigare" än det du beskriver. Men det verkar som om folk gärna vill ha det till stora hemligheter och otäcka detaljer. Att en framgångsrik familj kan ha bekymmer utan incest finns inte på deras karta. Två mycket sjuka barn och en mor med cancer, som kanske inte ens går att bota, kan ta knäcken på vem som helst. Är man deprimerad och djupt nere i mörkret så händer det saker i en hjärna. Så jag misstänker att pappan helt enkelt gav upp. Han orkade inte. Stackars familj.

Jag tror också att det var så ”enkelt” som att det blev för mycket. Är det konstigt att familjen blir deprimerade med all den sjukdomen i familjen? Ingen som jag talat med har kunnat säga något ont om mannen utan tvärtom. Framförallt en jag pratat med som stod mannen närmare än mig var helt övertygad om att han aldrig skulle göra något för att skada sin familj. Sista gången jag träffade honom sa han dessutom att det var mycket tufft där hemma.
Citera
Medlem
tigrinnan14s avatar
Citat:
Jag kände mannen och har träffat familjen. Jag känner dessutom många som känner mannen. Tilläggas ska att både mannen och kvinnan har ett yrke som innebär att det inte är möjligt att isolera sig och det är fråga om mycket sociala yrken. Jag tror dessutom att många här inte förstår hur framgångsrik mannen var. Han var en ”känd” person inom det han arbetade med och den världen är inte så liten som många här verkar tro.

Vad var barnen sjuka i?
Sen så har de ju ändå isolerat sig om man ska tro det som står i media. Depression brukar väl ta sig i uttryck så bland annat också..
Även om han var en slags kändis och de båda hade de yrken de hade så har de ju uppenbarligen lyckats med att hemlighålla och planera detta? Det är ju anmärkningsvärt. Vad är det som gör att man tar steget och utraderar sig själv och sin familj ?
Citera
2018-01-15, 14:42
Bannlyst
Citat:

Tack
Och jag beklagar självklart din förlust.
Kan du berätta nått om Mamman, för där har vi ingen info alls.... vi vet inte ens hur hon ser ut.
Stämmer det med återkommande cancer.
Jobbade hon heltid/halvtid.
Hon är bara som en skugga i denna historien.
Citera
2018-01-15, 14:42
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannebil
Det jag menar är att många verkar resonera som att det vore ett rationellt och väl överlagt beslut när det mest sannolikt handlar om psykisk sjukdom som utlöst handlingarna. I frisk tillstånd skulle antagligen den skyldige aldrig göra så mot sin familj.

En pressad person som försökt hålla ihop en ohållbar situation som till slut blir ifatthunnen av verkligheten och då handlar desperat. Det mentala tillståndet är skapat ur situationen som sådan samt personens individuella benägenhet att utveckla psykisk labilitet.

Citat:
Jag tror också att det var så ”enkelt” som att det blev för mycket. Är det konstigt att familjen blir deprimerade med all den sjukdomen i familjen? Ingen som jag talat med har kunnat säga något ont om mannen utan tvärtom. Framförallt en jag pratat med som stod mannen närmare än mig var helt övertygad om att han aldrig skulle göra något för att skada sin familj. Sista gången jag träffade honom sa han dessutom att det var mycket tufft där hemma.

Precis vad jag trott.
Citera
2018-01-15, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umberto72
Jag instämmer. Men varför var dom deprimerade? Pga mammans cancer? Eller ngt annat.

Det var nog flera faktorer. Cancern är naturligtvis väldigt viktig, men det verkar ju som att även flickorna var sjukliga även om vi inte vet exakt vad det var för fel på dem. Det kan ju också bli en ond cirkel när man börjar vara borta mycket från skolan och familjen isolerar sig allt mer. Då blir depressionen ännu värre och så vidare. Jag misstänker att det som blev spiken i kistan var när mamman fick beskedet att hennes cancer hade kommit tillbaka. Då gav familjen upp.
Citera
2018-01-15, 14:43
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Det är oändligt många människor som är både sociala och framgångsrika som begår incest och våldtäkter, och mördar. I går fanns en artikel i en tidning om massmördaren Popov. Han var en social människa och polis. Ingen misstänkte någonting. Han hade ett andra liv.

Även om föräldrarna inte var isolerade såg de till att barnen var isolerade.
Citera
2018-01-15, 14:46
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Mannen som går förbi huset på sin dagliga kvällspromenad beskriver händelsen på samma sätt. Han har bott i Bjärred hela sitt liv och menar att det värsta nästan är alla de spekulationer som uppkommit efter händelsen. Han hör dem överallt.
– Den ena vet mer än den andra och alla tror sig veta, säger han.

Vid Bjärreds centrum har Daniel Thell precis avslutat sitt kvällspass på den lokala Ica-butiken. Han har hört en del prat om händelsen i butiken, men främst har han tagit del av spekulationer på internet.
– Det är många som drar slutsatser och bildar sig egna uppfattningar där, säger han.
https://www.sydsvenskan.se/2018-01-11/fragorna-ar-manga-efter-misstankta-morden

Det är ingen ännu som har fakta utan det är mest spekulationer och den ena vet mer än den andra, och vissa vet mest tydligen.
Citera
2018-01-15, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigrinnan14
Vad var barnen sjuka i?
Sen så har de ju ändå isolerat sig om man ska tro det som står i media. Depression brukar väl ta sig i uttryck så bland annat också..
Även om han var en slags kändis och de båda hade de yrken de hade så har de ju uppenbarligen lyckats med att hemlighålla och planera detta? Det är ju anmärkningsvärt. Vad är det som gör att man tar steget och utraderar sig själv och sin familj ?
Vad menar du med det? De var lediga vid jul och 14 dagar efter det. Det tar inte lång tid att "planera" något sånt här. Inget anmärkningsvärt med det. Däremot krävs det massor för att ens tänka sig att utplåna hela sin familj. Hur det gick till vet vi inget om.
Det fetade nr 2. En hopplöshet räcker för att ta steget. En hopplöshet, depression, trötthet, ledsnad, inget ljus i sikte.... "vi orkar inte mer". Det svåra är väl själva handlingen. Vi har spärrar som vi inte går över. De spärrarna sitter otroligt djupt för de flesta av oss. Säkerligen även för den här pappan och mamman. Men jag kan också förstå lättnaden när man väl tagit beslutet att få "vila" från skiten. Sen att det inte är försvarbart att ta bort två barn - det är en helt annan diskussion som jag inte just nu tänker delta i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in