Citat:
Ursprungligen postat av
pinger99
Sydsvenskan säger i sin rubrik: "Gängkriminell skjuten till döds mitt på gatan" och "Gängkriminell i Malmö mördad utanför livsmedelsbutik".
Varför är sydsvenskan så mån om att påpeka att BO var gängkriminell?
Är inte alla lika mycket värda längre?
1. En tidning vill sälja lösnummer.
2. Har man gett sig in i leken får man tåla steken.
3. Är random gängkriminell lika mycket värd som din mamma? (Givetvis ett dåligt exempel om du har en kass relation med henne)
Finns ju fall där BO nekats skadestånd, då man på eget bevåg befunnit sig i miljöer där det finns en överhängande risk att något tråkigt händer, när något tråkigt händer.