2018-01-14, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millior
Skulle ju kunna vara så att flickorna haft ett självskadebeteende o därför inte fått lämnas ensamma. Den äldsta uppvisade det först..... sen har deras problem hanterats på detta sätt o de har blivit allt mer nedstämda för ingen har ju kunnat agera på deras rop på hjälp då de hållits hemma. Till slut kanske de lyckades, mamman bröt ihop o gjorde det samma o pappan insåg han borde gjort annorlunda eller förstod han skulle bli ifrågasatt o fattade sitt beslut utifrån det. Kan ju förklara hans arbetsgivares uttalande o att flickorna var utestängda från nätet för att inte hämta mer inspiration...... en hypotes bland alla andra. Inte så svårt att lägga barn i sina sängar om de legat nån annanstans

Fast varför skulle någon flytta barnen till sina egna sängar? För jag antar att de tog livet av sig samtidigt så gjorde de det ihop på samma ställe.

Så den teorin går inte ihop.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marieholm
Kanske redan varit uppe, men det här är publicerat på linkedin angående OH:

https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6356848651326750720

"Detta är en sorgens dag. Du, min idol, vän, mentor, fd chef och inspiration. Du var godhet rakt igenom. Jag kan inte andas. Du var den som såg mig, du trodde på mig och stöttade mig. Jag var alltid förvånad över att du såg så mycket bra i mig. Du, experternas expert. Du var en känslosam människa, ödmjuk och samtidigt så himla intelligent. Du stod alltid upp för vad som är rätt. Det var därför du var en stark förebild. Du betydde så mycket för oss. Du uppskattades även mycket utomlands. Jag har det senaste dygnet blivit kontaktad av de vi träffat i andra länder och pratat om våra minnen med dig. När vi var i Budapest, Amsterdam.. allt du gjort för oss som såg upp till dig. Tack. Din kompetens var ovärderlig. Jag minns hur du fick oss att läsa EU-mål ur nya perspektiv. Jag minns vår fight för ideell second hand. Jag minns våra diskussioner både i jobb och privat med ett leende men samtidigt med en sån smärta. Den senaste tiden förtjänade inte du. Jag minns vad du värderade mest. Tragedin som bara inte fick hända, hände. Momsvärlden tappade en stjärna. Vi förlorade dig Oskar. Alldeles för ung. Alldeles för bra för den orättvisan.

Vår Oskar... Ängeln i Lund."

Det låter som om mamman var GM och pappan tog livet av sig själv efter ha hittat hela familjen död. Är det säkert att det var han som hittades hängd?
Citera
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Okapihjord
Här talas om piller. Vilken typ av piller skulle det vara, och var skulle de fått tag i dessa? Åtminstone i Sverige finns mig veterligen inga förskrivningsbara piller man dör av i lugn och ro. Sömnmedicin såsom Stilnoct eller bensodiazepiner är inte dödliga ens i stora mängder har jag för mig.
Allt du kan tänka dig finns på darknet, sätter man sig in i hur man gör för att beställa och hitta en svensk sida så går det på en timme tills man kan beställa. Starka morfintabletter och tung benso finns och skickas diskret inrikes utan problem. Finns trådar om det på flashback. Finns en "självmordstråd" under Övriga droger också där man kan få tips om vad man ska ta och vilka doser för att dö.

Överdrivet enkelt om man bara vill.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du kan beställa vad som helst på nätet och få det hemskickat. Framförallt piller som inte ännu är narkotikaklassade. Men jag tror inte det handlar om piller. Jag tror det handlar om injektioner. Framförallt på döttrarna. Ett par sömnpiller till maten ("ta de här vitaminerna") och när de sover djupt, en injektion av något. Kan vara narkotika eller något så enkelt som glykol.
Man kan injicera piller utan problem. Även det kan man få "lära sig" här på forumet med bra steg för steg guider.
Senast redigerad av CoopCola 2018-01-14 kl. 19:30.
Citera
2018-01-14, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
Tror du missade poängen lite... Jag har arbetat med forskning om än inte alls på samma nivå som OH. Är man på den nivån så har man otroligt mycket att göra. Långa dagar, sedan hem och umgås lite med familjen och sedan några timmar till med jobb framför datorn.

Lägg till att OH reste mycket i sitt arbete...

Det finns ingen chans att han skulle vara den manipulativa psykopat som han utmålats som här i tråden. När skulle han ha tid?
Klart han har tid när han inte ens jobbar heltid som vi andra. Arbetsgivaren berättade att han på senare tid jobbade alltmer hemifrån och dessutom gick ner i arbetstid. Jobb i forskarvärlden har också en friare karaktär, ingen kontrollerar dina timmar.
Citera
2018-01-14, 19:28
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oddboy
SKL?

Sveriges Kommuner och Landsting?

Annars kanske du syftar på NFC
Citera
2018-01-14, 19:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shaggyme
Sorry pärl. Men jag tog ingen skärmdump och har därför inga bilder att visa. Bläddra eller spana fram bilder på Hanna Brenton själv som den andre forumisten hade gjort.

Efterlyser ett foto på en kvinna med följande sigalement :

Hanna Brenton var en nätt liten donna med välputsade små glasögon av den runda sorten nästa helt i glas. Sorry.

Om någon av er här inne har lyckats få fram detta foto, så vore det vänligt om det publicerades här igen.
Tack.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oddboy
SKL?

Rättsmedicin antagligen..

skulle gärna vilja fråga en sån om tidpunkter..vilket jag tror är väsentligt i detta fall
Citera
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Sååå man hänvisar till "experterna". Låter som någon/några utanför polisen.

Psykiatriker, eller vilka "experter"..?

Lutar mer åt obducentens/ernas och NFC:s svar.
Citera
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Enligt PM för några inlägg sedan:

Knivmord har väl överhuvudtaget inte dykt upp i tråden så vitt jag minns. Är det så så är det fruktansvärt. Har han skurit halsen av tre personer? Eller hjärtpenetrering med kniv? Då begriper jag varför poliserna var så tagna när de plåtades på väg ut ur villan.

Skribenten säger att pappan var djupt deprimerad. Men frågan är, vad i all världen var det som hände i hans hjärna?
Knivmord klingar illa med att polisen sagt att man inte vet hur de bragts om livet! Eller har jag fel?
Citera
Medlem
Citat:

Kriminaltekniker?
Citera
2018-01-14, 19:30
Medlem
Citat:

Rättsläkare är väl de experter man främst tänker på
Citera
2018-01-14, 19:30
Medlem
Citat:
Enligt PM för några inlägg sedan:

Knivmord har väl överhuvudtaget inte dykt upp i tråden så vitt jag minns. Är det så så är det fruktansvärt. Har han skurit halsen av tre personer? Eller hjärtpenetrering med kniv? Då begriper jag varför poliserna var så tagna när de plåtades på väg ut ur villan.

Skribenten säger att pappan var djupt deprimerad. Men frågan är, vad i all världen var det som hände i hans hjärna?

Skrev det för en stund sedan... Första indikationen var någon som sade sig fått veta från en journalist att det var blid i sängarna (trodde inte ett dugg på det då). Andra gången var i natt eller i morse då någon hört att en kniv var inblandad (skrev ett inlägg då). Och nu är det tredje "rapporten" så det lutar rätt rejält åt att det kan stämma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in