2018-01-14, 18:39
Medlem
vargaretass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Nja jag tror aldrig att hon funnits på bild på nätet, flera jag känner är inte aktiva på nätet och har inte något jobb där det visas bilder på personalen, bara cheferna syns på tex mitt jobb,provat att Googla och det finns inga bilder på dom som jobbar på Ica eller andra företag heller, bara cheferna.
Han fanns på bild på nätet för att han hade dels ett företag som utbildade i ekonomi och så var han professor på universitetet i Lund.
Ingen av dem hanterade överhuvudtaget några pengar, de arbetade med teoretiska pengar, jag är alldeles för dum för att förklara exakt hur de jobbade men vet 100% säkert att ingen av dem hade ”riktiga pengar” i sitt yrke.

Menade väl inte så heller att de hanterade riktiga pengar, om du läser vad O.H arbetade med som någon skrev ner för några sidor sen, kanske du förstår mitt tänk. Orkar inte förklara nu, tråden är så jobbig och en sak säger jag, vad alla andra sitter och fokuserar på härinne, av vad rektorn sagt, vad tidningarna skriver och vad polisen säger..... Jag tror det JAG tror, något riktigt jobbigt från annan person utanför deras familj. Snuten har belagt skulden på familjen för att kunna jobba ifred med ev någon annan misstänkt. Därför går detta inte ihop. Stannar där. Ha det gott.
Citera
2018-01-14, 18:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sweetandkindgirl
En kompis jobbar inom 112-yrkena i grannkommunen till Lomma (där Bjärred ligger). Han säger att det var vapen inblandat. Vet inte hur säker han är på det.

Går det att få det bekräftat, tror du ?
Citera
2018-01-14, 18:40
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Det var svar på ditt mycket märkliga inlägg till mig där du såg ut att tycka att jag skulle ta ett av alla dessa lika märkliga pm som är i omlopp som ett bekräftat fakta.
(FB) Stor polisinsats i Bjärred utanför Lund - 2018-01-09 (fyra döda)

Jag har aldrig tyckt att du ska göra något. Jag har bara ställt en fråga tidigare om ett inlägg.
Citera
2018-01-14, 18:42
Medlem
Citat:
En kompis jobbar inom 112-yrkena i grannkommunen till Lomma (där Bjärred ligger). Han säger att det var vapen inblandat. Vet inte hur säker han är på det.

Det har varit uppe tidigare, men förkastats iom att ingen hört skott.
Själv tänker jag på nyårsafton, ingen som reagerar över "ställande" då.

Tragiskt är det.
Citera
2018-01-14, 18:43
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Jag väntar på publicering av PM...
Citera
2018-01-14, 18:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thesea
Det har varit uppe tidigare, men förkastats iom att ingen hört skott.
Själv tänker jag på nyårsafton, ingen som reagerar över "ställande" då.

Tragiskt är det.

Kniv kanske....... det har också varit upp...
Citera
2018-01-14, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Min sista teori var att flickorna tog självmord ihop och sen följde föräldrarna efter när de hittade barnen.

Men när jag läser att barn och mamman hittades i sina egna sängar så går det inte ihop med min teori.

Om de hittades på det viset så tyder det mer på att de har typ blivit trötta efter maten och dragit sig undan var för sig för att vila/facebooka/Instagramma. Var de trötta för att de var förgiftade?

Vad finns det isf för gift som de kan fått i sig utan att de har märkt det?

Skulle ju kunna vara så att flickorna haft ett självskadebeteende o därför inte fått lämnas ensamma. Den äldsta uppvisade det först..... sen har deras problem hanterats på detta sätt o de har blivit allt mer nedstämda för ingen har ju kunnat agera på deras rop på hjälp då de hållits hemma. Till slut kanske de lyckades, mamman bröt ihop o gjorde det samma o pappan insåg han borde gjort annorlunda eller förstod han skulle bli ifrågasatt o fattade sitt beslut utifrån det. Kan ju förklara hans arbetsgivares uttalande o att flickorna var utestängda från nätet för att inte hämta mer inspiration...... en hypotes bland alla andra. Inte så svårt att lägga barn i sina sängar om de legat nån annanstans
Citera
2018-01-14, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Samma reflektion gjorde jag men ville egentligen inte skriva det.
Tycker tråden har fått hjärnsläpp. Så många ogrundade teorier. Tidningsartiklar läses eller tolkas efter eget tycke. Förstår allvarligt inte hur man kan tolka in så mycket extrema saker av det lilla vi vet.

Vilken skräckförfattare som helst skulle vara stolt över så många kreativa och fantasifulla skribenter.

Verkligheten överträffar allt som oftast dikten. Barmhärtighetsmord pga sjukdom torde statistiskt vara det som är minst sannolikt av alla de teorier som kommit upp.
Citera
2018-01-14, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Jag väntar på publicering av PM...

Jag med.....
Ge oss nått nytt så bollen börjar rulla igen.
Please !
Citera
Medlem
Shaggymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
I ett svenskt villområde är det nästan lag på juldekorationer om man inte tydligt tillhör annan religion eller vill visa sig annorlunda

Dom hade en juldekoration - på ytterdörren.
Citera
Medlem
Skogsberghs avatar
Citat:
Det stod det i ett PM jag fick tidigare oxå
Citera
2018-01-14, 18:50
Medlem
Snubban007s avatar
Tycker det är jävligt konstigt att hur man än googlar på Hanna.. så finns INGA bilder!!
Har hittat bilder på samtliga av de av mig "slumpmässigt utvalda " anställda på EY och på massa människor som arbetar på skatteverket. På anställda på Lunds universitet ihop med sin respektive.. etc etc... men verkligen INGET på Hanna!!
T.o.m mig och mina kids går att hitta utan att vi överhuvudtaget är offentliga.. dessutom försöker jag pgr av mitt yrke att ligga lågt och vill absolut inte vara "lätt att hitta" .. så märkligt detta!
Och skulle det ha med någon större incident som låg till grund för flytt till Bjärred att göra, då skulle väl hennes kontaktuppgifter om något vara hemliga..??

Sen något långsökt men lite så det ändå väcker nyfikenhet... läste på Facebook att någon skrev att yngsta dottern kallar sig ALF moa på YT..
ALF står i detta fallet för skolan hon gick på... (?) men är också en benämning på Akut leversvikt . Som är en allvarlig sjukdom med bla infektionskänslighet som följd.. 🤔
Symptom som trötthet/medvetslöshet och påverkan på flera andra viktiga organ .. detta är en dödlig sjukdom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in