2018-01-14, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Inget svar, men en fråga.

Om din egen teori stämmer menar du då att barnen fötjänade att dö och föräldrarna gjorde dom en god gärning att ta livet av dom.?

Ganska svårt att förstå vad du själv menar med dina inlägg.

Nej, jag tycker absolut INTE att föräldrarna gjorde en god gärning eller att barnen förtjänade att dö.

Men jag har inte läst någonting som får mig att tro något annat än att barnen faktiskt var sjuka och att pappan (och mamman) gjorde det han ansåg var bäst när de kämpade till sig hemundervisningen. Jag skrev ett inlägg tidigare om vad jag tror har hänt tiden fram till tiden innan jul.

Hur de sen kom fram till att döda heöa famolhen, det vet jag inte och det har jag ingen förståelse för.
Citera
2018-01-14, 16:12
Medlem
Snapcounts avatar
I svaret om familjen var isolerad "på riktigt", eller bara önskade lite mer avskildhet så tror jag nog att man finner svaret i den närmaste släkten.

Man talar ju med sina syskon och mor/far, träffas vid högtider etc..

Men det har inte framkommit något där heller, att föräldrarna skulle ha tatt med med barnen och hälsat på "morfar, mormor" eller ev. syskon.

Föräldrarna, hade de syskon ?
Citera
2018-01-14, 16:13
Medlem
meiis avatar
Kan någon länka till det foto som finns på ena dottern som nämnts i tråden?
Citera
2018-01-14, 16:14
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
I svaret om familjen var isolerad "på riktigt", eller bara önskade lite mer avskildhet så tror jag nog att man finner svaret i den närmaste släkten.

Man talar ju med sina syskon och mor/far, träffas vid högtider etc..

Men det har inte framkommit något där heller, att föräldrarna skulle ha tatt med med barnen och hälsat på "morfar, mormor" eller ev. syskon.

Föräldrarna, hade de syskon ?

Pappan har en syster som jobbar på Sveriges radio har jag läst, vet ej om det är bekräftat. Mamman vet jag inte
Citera
2018-01-14, 16:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Lyft upp honom? Nej. Ponera att han väger 80 kg. Och dödvikt på det. Finns inte på kartan. Möjligtvis att hon då trätt över öglan, använt block och talja för att få upp honom och hänga från taket. Nej, inte alls troligt.

Sjäkvklart ser jag också det som uteslutet.
Var mest nyfiken på hur Shallfin resonerade.
Citera
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Kan någon länka till det foto som finns på ena dottern som nämnts i tråden?

https://www.instagram.com/agnesisbored/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
I början handlade alla inlägg om huruvida varnen hade ME. Nu handlar i stort sett alla inlägg om att pappan har isolerat barmen. Var finns beläggen för det?
Exempelvis framgår det i en rad av de senaste artiklarna i media att familjen isolerat sig mer och mer från omvärlden. Däremot finns inga som helst belägg för påståenden om svåra genetiska sjukdomar eller döende i cancer. Eftersom media har etiska förhållningsregler att följa, litar jag mer på dem än anonyma spekulationer här.
Citera
2018-01-14, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
https://www.expressen.se/kvallsposten/varningssignalerna-fran-familjen-innan-morden/

Det är för invecklat för att öht fatta vad den här rektorn menar med att man drog igång en utredning utan läkarintyg, och innan beslut kom det alltså ett intyg även på den yngre flickan. Ordvalet av sjukdomen är fortfarande någon form av kronisk trötthet.

En annan sak jag reagerat på är att dom finns inte med på några bilder hos sina släktingar som annars umgås med resterande av släktingarna. Det finns inte en enda bild hos släkten på den här familjen.

Det är inte invecklat. Var läser du att skolan drog i gång en utredning?

1) Föräldrarna drev på att de ville ha hemundervisning och hänvisade till medicinska skäl.
2) Föräldrarna säger till rektorn i augusti att en utredning pågår.
3) Rektor får sedan denna utredning och ett intyg och därefter fattar hon beslut om hemundervisning.

Utredningen är givetvis gjord av sjukvården. Varför är det ingen som ifrågasätter den utredningen? Någon läkare måste alltså ha intygat att barnen inte kunde gå i skolan av medicinska skäl.
Det börjar lukta Münchhausen by proxy detta. Eller annan allvarlig psykisk störning. Alla pratar om pappan. Kan lika gärna vara mamman som valde att avsluta allas liv.
Citera
2018-01-14, 16:17
Medlem
Jag funderar på vad det kan vara som pappan berättat om på sin arbetsplats med tanke på att den som insåg att något var väldigt fel var pappans chef?
Varken skolan eller mammans arbetsplats reagerade nämnvärt, skolan hade ju till och med varit hem till familjen och knackat på.
För vad det än varit som pappan berättat på sin arbetsplats så visade det sig ju stämma.
Senast redigerad av manot 2018-01-14 kl. 16:49.
Citera
Medlem
Crossmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
https://www.instagram.com/agnesisbored/
Hur säkra är vi på att det där är rätt person?
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koppykatt
Ed: hittade en länk när jag googlade ”oskar henkow dianetik” till en publikation ”soaprewiew.mt”, där O.H.- topic förekommer i samband med Ron Hubbard - topic.

Ang. familjens till synes obefintliga kontakt med övrig släkt vad facebook visar och avsaknaden av fotografier på barnen och mamman i nätsammanhang kan även detta vara en varningsklocka och tecken på sektmedlemskap eftersom det är ett villkor att leva asketiskt vilket inbegriper att klippa banden med övrig släkt o familj.

Det är ingenting mer än nedladdningssida för hans pdf gällande Financial Activities in European VAT : Theoretical and LG Research. Alltså en fake länk som du ser i texten har flera innehåll. Alltså en sida för att leda in läsare som tror sig få tag i pdf böcker. Kan till och med vara virusskit i den typen av länkar.
Släpp det.

Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Det är inte invecklat. Var läser du att skolan drog i gång en utredning?

.
I mitt inlägg ligger en länk till dagens artikel. Läs mina inlägg först och kommentera sen.
Citera
Medlem
Min teori efter att ha läst de flesta posterna:
Pappan i familjen var asperger-narcissist (ganska vanlig kombination). För detta talar valet av ämne att fördjupa sig i. Moms (tråkigare ämne går väl knappt att föreställa sig). Jag tror han försökte kontrollera familjen mer och mer. Flickorna satt ensamma hemma hela dagarna förutom sista tiden då pappan skötte en del av sitt jobb hemifrån. De måste ju haft det oerhört tråkigt. För detta talar Instagram-signaturen Agnes is bored. Inga kamrater, ingen chans att på egen hand upptäcka världen. En lärare som kommer ett par timmar två-tre gånger i veckan och kontrollerar hemarbetet. Så trist så klockorna stannar. Mamman sitter och räknar på skatt hela dagarna.

Mamman hade kanske under hösten insett att detta inte är ett värdigt liv för flickorna och sökt en förändring. Detta har gett upphov till konflikt med den extremt kontrollerande pappan som (kanske av denna anledning) mått dåligt under hösten. Under julledigheten har mamman bestämt sig för att livet i pappans regi måste förändras och planerat skilsmässa och eget omhändertagande av flickorna. Pappan blir oerhört provocerad eftersom han på narcissistens vis känner sig kränkt och får ett autistiskt vredesutbrott av episka dimensioner, låser dörren (polisen fick gå in via ett fönster) och slår ihjäl hela familjen med något tillhygge. Därefter tar han sig själv av daga genom t ex hängning. För detta talar att poliserna behövde krisbehandling och fönstren klistrades igen för att förhindra insyn.

Jag vet inte mer än övriga här men ett förslag på händelseförlopp och orsak. Att vi inte får veta något från grannar eller bekanta kan bero på att det finns en tyst överenskommelse mellan invånarna i Bjärred om att man inte ska visa intresse för andra människor och stå över allt skvaller eller informationslämnande. Har själv bott där i tio år och vet hur det funkar.
Senast redigerad av Klokakamelen 2018-01-14 kl. 16:31. Anledning: stavfel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in