2018-01-14, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Pratar du Bjärred specifik nu? För i andra kommuner deltar läkaren ibland.

Ska bara snabbt flika in att Bjärred tillhör Lommas kommun. Bara så det blir rätt framöver.
Citera
2018-01-14, 11:41
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoffestofil
Nej...i fall som detta måste man nog hålla alla dörrar öppna tills sanningen läggs fram...tyvärr.
Jag får dåliga vibbar. Grannar vill inte säga någonting för att skydda barnen. Från vad? :-(

https://www.expressen.se/kvallsposten/varningssignalerna-fran-familjen-innan-morden/
Ja, det kan man undra. Om barnen uppfattats som uppenbart sjuka av omgivningen så borde grannarna ha sagt det. Och det är inte bara vi här i tråden som undrar: även journalisternas grävande i ärendet tyder på att också dom anar att nåt inte stämmer. Dom skriver ju inte om allt som dom får höra om i tidningarna.

A girl has nothing to say. Nu missar hon sista säsongen av Game of thrones. Jag tror att hon gärna hade velat se den.
Citera
2018-01-14, 11:44
Medlem
tigrinnan14s avatar
Admin för facebookgruppen Kriminalfall Världen Över skrev i tråden om Bjärred att hon fått info från en säker källa att ett avskedsbrev funnits i huset, vad tror ni om det? Någon av er som känner folk med insyn i detta som fått indikationer på att detta stämmer?
Citera
2018-01-14, 11:45
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Den där rektorn ger jag inte mycket för. Hon verkar börjat jobba deltid som Bjärreds skvallerkärring. Ingen integritet alls. Hade mina barn gått på hennes skola så hade jag bytt skola.
Vad menar du hon skavallrar om? Jag tycker hon försöker svara så bra hon kan.
Citera
2018-01-14, 11:46
Medlem
Eftersom vi pysslar med spekulation här i tråden...
Kan de ha legat döda i huset några dagar? Sen nyår?
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigrinnan14
Admin för facebookgruppen Kriminalfall Världen Över skrev i tråden om Bjärred att hon fått info från en säker källa att ett avskedsbrev funnits i huset, vad tror ni om det? Någon av er som känner folk med insyn i detta som fått indikationer på att detta stämmer?
Ja, det har skickats PM till (bland andra) mig om det sedan dag 1.
Citera
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
På vilket sett ska detta ha med morden att göra?
Det är mycket viktigt att förstå om mamman var sjuk eller inte för att förstå mordorsaken.
Jag är mycket mer intresserad av orsaken till morden än av att spekulera i på vilka sätt familjen har mördats, respektive begått självmord.
Citera
2018-01-14, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RabiatBitch
När jag la fram samma scenario igår, skrev du att det var kvalificerat skitsnack... just saying.
Jag är inte sämre än att jag kan ändra mig när nya uppgifter kommer i dagen. Detta fall är så komplext att knappt fantasin räcker till.
Citera
2018-01-14, 11:49
Medlem
Deadwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det kan vara något liknande. Eller så kanske han skött medicineringen, hållit det dolt för omgivningen. Och nu har ngt hänt. Fan vet.
Fel igen, en person med schizofreni kan inte jobba så mycket och vara topp-presterande som OH varit.

Missförstå mig rätt, en schizofren person kan klara högre studier (det är inget fel på intelligensen, däremot orkar de/förstår de sällan formalian kring att vara närvarande, göra uppgifter i tid, delta och umgås med människor i grupp, mm), men att klara ett tungt, utmanande arbete utan avbrott som inbegriper resor och punktlighet och oklanderlig social förmåga (och att ingen runtom skulle märkt av att personen lider av en svår psykossjukdom) är högst tveksamt. Sjukdomen uppträder i skov och har man ett psykosskov är man mycket djupt sjuk under den perioden, mediciner till trots. Ofta är de så svårt påverkade att det inte klarar av att duscha, äta eller gå utanför dörren. Plus att de har sina hallucinationer som gör hälften av dem stört-paranoida.

Så nej, att OH skulle ha schizofreni kan vi stryka direkt. Hur välmedicinerad du än är så märker alltid omgivningen att personen har schizofreni, det går inte att dölja. Medicinerna (antipsykotika) ger dessutom vid tyngre dos en enorm trötthet som också omöjliggör ett normalt, fungerande arbetsliv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Sedan 1998 så har pappan frekventerat massmedia en del som juridisk expert kan man se om man har tillgång till massmediala sökdatabaser. Men för ett år sedan bröt han mönstret och slutade helt med det.

Tror inte alls han hållit barnen hemma av kontrollbehov och dylikt. Har man barn som är yngre, så kan skolskutsande och hämtning på fritids krävas. För en förälder som är deprimerad kan så simpla saker som att se till att barnen kommer till och från skolan med rätt utrustning och på rätt tid vara betungande. Har man barn som gillar att vara hemma och märker att mamma och pappa acceperar "trötthet" som skäl för att få stanna hemma, så kan de börja köra med det och en förälder som är trött på allt kan nog tycka det är skönt att slippa tänka på logistiken osv. och vara lättövertalad.

Så, jag tror varken på allvarlig sjukdom hos båda barnen eller en dominant psykopatpappa med kontrollbehov. Sånt brukar filmer handla om, inte verkligheten.

Statistiken som speglar verkligheten handlar dock om detta och någon har ju uppenbart mördat dessa par och ena föräldern.
Citera
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsbergh
Har sökt lite och fann detta:

Försökte hitta bild på detta då det uppenbarligen funnits en.
Till slut har jag hittat till lagets (gamla) sida på Laget.se
Där letade jag igenom alla bilder de lagt upp i album.
Hittade en bild som stämmer bra in på 'lagbilden' och som troligtvis är den bild som använts till tidningen (ovan).
https://www.laget.se/BORGEBYFK_F03/Picture/393994 (1:a bilden i albumet)

Jag har gått igenom ett par hundra bilder i albumen och inte sett (med säkerhet) varken
dottern eller pappan. Bilderna är från mellan 2011-2013. Så jag antar att fotbollen inte blev
någon längre sysselsättning för dottern.
Hm. Bild med flickor födda 03/04 från år 2011?
Bildtexten säger "borgeby fk-f-03-04 (2011 maj)".

Nu är det en tid sedan, men att vilja engagera flickorna skulle kunna tala emot Münchhausen by proxy och eventuella sektteorier.
Citera
2018-01-14, 11:50
Medlem
tigrinnan14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja, det har skickats PM till (bland andra) mig om det sedan dag 1.

Då verkar det ju faktiskt stämma! Det kanske har tagits upp här förut men jag måste ha missat det isåfall :/
Man undrar ju vad som står där, kanske det står något där om att det var ett gemensamt beslut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in