2018-01-14, 02:28
Medlem
Man måste inte vara sjukskriven för sådana tankar. Min väninna var deprimerad och hade såna tankar om sin familj. Hon mådde jättedåligt men hade hela tiden dåligt samvete för att lämna sitt barn, ville ta med barnet till "himlen men hon var aldrig sjukskriven för det. Tankarna behöll hon för sig själv.
Citera
2018-01-14, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darten79
Man måste inte vara sjukskriven för sådana tankar. Min väninna var deprimerad och hade såna tankar om sin familj. Hon mådde jättedåligt men hade hela tiden dåligt samvete för att lämna sitt barn, ville ta med barnet till "himlen men hon var aldrig sjukskriven för det. Tankarna behöll hon för sig själv.

Skilj på tankar och handling. Förbjudna tankar har de flesta. Det är varken förbjudet eller sjukt, fungerar ibland som ventil. Skrämmer de flesta.

Här slutade det med mord. Det är något helt annat än jobbiga tankar vid sjukdom. Om varje förbjuden tanke skulle sluta med förvaring skulle vi ha fullt av folk på sjukhusen och en vårdapparat med hjärnbedövning. Behövs det? Icke. Var inte rädd för tankar eller vad folk berättar, om de har verklighetskontakt.
Citera
2018-01-14, 02:31
Medlem
Hon hade inga problem med att jobba heltid. Glad på jobbet och social. Men när hon kom hem mådde hon skit. Alltså hon visade inget utåt o hon var väldigt duktig på det.
Citera
2018-01-14, 02:32
Medlem
Skogsberghs avatar
Har sökt lite och fann detta:
Citat:
Skånelagen i bild • En tematidning från Sydsvenska Dagbladets Försäljnings AB • DEL 1 AV 2 • 2011/2012
Borgeby FK – F 03/04
Bakre raden fr v:
Pauline Johnnyson, Erika Tengberg, Miranda Persson, Oskar Henkow,
Tuva Paulsson, Mimmi Svensson, Maja Örtenblad, Klara Nilstun,
Agnes Henkow, Matilda Bäck, Daniel Tengberg, Magnus Persson
Mellersta raden fr v:
Josefin Glantz, Nellie Abrahamsson, Olivia Lindell, Klara Persson, Louise Tengberg,
Alma Andersson, Agnes Lidman, Julia Bladh, Sofia Axelsson, Josefine Nordbäck,
Alice Egner, Emma Olausson, Maja Jepson
Främre raden fr v:
Jenny Nilstun, Filippa Christensen, Emelie Viderum, Julia Westerdahl, Lovisa Geronson,
Lise Sörensen, Agnes Ljungberg, Ida Freiland, Filippa Åsberg, Jessica Egner

Försökte hitta bild på detta då det uppenbarligen funnits en.
Till slut har jag hittat till lagets (gamla) sida på Laget.se
Där letade jag igenom alla bilder de lagt upp i album.
Hittade en bild som stämmer bra in på 'lagbilden' och som troligtvis är den bild som använts till tidningen (ovan).
https://www.laget.se/BORGEBYFK_F03/Picture/393994 (1:a bilden i albumet)

Jag har gått igenom ett par hundra bilder i albumen och inte sett (med säkerhet) varken
dottern eller pappan. Bilderna är från mellan 2011-2013. Så jag antar att fotbollen inte blev
någon längre sysselsättning för dottern.
Citera
2018-01-14, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darten79
Hon hade inga problem med att jobba heltid. Glad på jobbet och social. Men när hon kom hem mådde hon skit. Alltså hon visade inget utåt o hon var väldigt duktig på det.

Det som hänt i Bjärred är extremt ovanligt och det är även hemmasittandes för två barn på oklara grunder. Det finns väldigt många människor som jobbar trots att de mår dåligt. Enligt ditt resonemang skulle det som hänt vara inom räckhåll för många, så är det inte. Tack och lov.
Citera
2018-01-14, 02:37
Medlem
Jag menar att det slutade med mord för min väninna också. Hon hade en liten kille på 5 år som hon ville ta med sig till himlen. Och hon gjorde det...

Fruktansvärt, det är många år sen men jag tänker fortfarande på pojken!
Citera
2018-01-14, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Så det här inlägget var helt fel ute då?

(FB) Stor polisinsats i Bjärred utanför Lund - 2018-01-09 (fyra döda)

Jag föredrar att använda mig av det som media kommer ut med.
Citera
2018-01-14, 02:42
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsbergh
Har sökt lite och fann detta:

Försökte hitta bild på detta då det uppenbarligen funnits en.
Till slut har jag hittat till lagets (gamla) sida på Laget.se
Där letade jag igenom alla bilder de lagt upp i album.
Hittade en bild som stämmer bra in på 'lagbilden' och som troligtvis är den bild som använts till tidningen (ovan).
https://www.laget.se/BORGEBYFK_F03/Picture/393994 (1:a bilden i albumet)

Jag har gått igenom ett par hundra bilder i albumen och inte sett (med säkerhet) varken
dottern eller pappan. Bilderna är från mellan 2011-2013. Så jag antar att fotbollen inte blev
någon längre sysselsättning för dottern.

Det var ju inget problem att hitta den bilden (sidan 8 i nedanstående):

http://spotidoc.com/doc/2966629/110618-ungdomsfotboll-del-1
Citera
2018-01-14, 02:52
Medlem
Kommer det att skrivas mer om detta i media? Har ju varit tyst i en dag nu. Kommer vi att få svar på vad som skett? Eller kommer det inte att rapporteras om i media om det ändå inte finns en gärningsman i livet?

Jag gissar att Leif GW kommer att tala om fallet på Tisdag i VB. Blir intressant att höra hans syn.
Citera
2018-01-14, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vixen90
Kommer det att skrivas mer om detta i media? Har ju varit tyst i en dag nu. Kommer vi att få svar på vad som skett? Eller kommer det inte att rapporteras om i media om det ändå inte finns en gärningsman i livet?

Jag gissar att Leif GW kommer att tala om fallet på Tisdag i VB. Blir intressant att höra hans syn.

Svårt med all sekretess, men jag undrar om äldsta flickan någonsin fått vara fri från sin fars sällskap.

Instagramkontot säger en del. "Agnesisbored" och "Agnes👽 A girl has nothing to say" och en söt men tufsig tjej med stripigt hår och tom blick.

Ingen lyssnade på flickan enligt henne själv.

Kan inte släppa tanken på att hon brutits ned mentalt av en av vårdnadshavarna. Hur fungerade hemundervisningen? Vågade hon anförtro sig åt någon?

När skapade hon instagramkontot? Vilka följde det? Vad skrev hon om? Varför reagerade ingen på hennes situation? Var hon någonsin med på mötena med skolan eller företräddes hon av OH? En människa som känner sig uttråkad har ändå livsgnista och är inte redo att dö. Hon protesterade men hade ingen talan... stackars flicka.
Senast redigerad av rappytt 2018-01-14 kl. 03:02.
Citera
2018-01-14, 02:58
Medlem
Skogsberghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det var ju inget problem att hitta den bilden (sidan 8 i nedanstående):

http://spotidoc.com/doc/2966629/110618-ungdomsfotboll-del-1

O.T: Det var en bra sida att komma ihåg
så blind jag var då!! Sidan jag hittade texten på hade ju även
'bild-versionen' av tidningen. (http://doczz.net/)
Jag såg bara text-versionen (Transcription)
Senast redigerad av Skogsbergh 2018-01-14 kl. 03:03.
Citera
2018-01-14, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonatiuh
Är det inte dags för en sammanfattning av något slag? Vad vet vi? Vad kan vi på ganska god grund anta?

Du får läsa igenom hela tråden så kan du göra en sammanfattning sedan?:-p

Det är svårt att se någon tydlig gärningsman, i alla fall tycker jag det, för det är så mycket som är så motsägelsefullt.
Men någon hänvisade till statistiken och den talar för att det är pappan som dödat hela familjen och den uppfattningen fick jag själv från början.
Sedan tyckte jag det lutade åt att mamman dödat barnen och att pappan, när han upptäckt vad som hänt, tagit sitt liv.
Men en sak är ju klar tycker jag och det är att familjen hade behövt mer stöd, att skolan gjort något fel(som det att inte ha kopplat in socialtjänsten).
Men samtidigt så är det som rektorn också säger att det föräldrar vill att skolan ska veta det berättar föräldrar.

Men att två barn hållits mer och mer isolerade i hemmet för att sedan dödas borde inte vara möjligt, det hade kunnat undvikas.
Många har varit inne på Asperger gällande pappan och ligger det till på det viset så skulle det förklara väldigt mycket. Kanske ställde mamman ultimatum under julen, skilsmässa, och det som utlöste det som hände.

Får se vad allmänheten kan tänkas få veta efter mordutredningen är klar, som kunde ta lång tid innan den blev klar.
Senast redigerad av manot 2018-01-14 kl. 03:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in