2018-01-14, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Samma sida hittade jag till för en stund sedan, står mycket av värde där.

Mamman ska enligt någon tidningsartikel ha "jobbat på som vanligt".
Fram då till julledigheten.

Tycker att jag har sett två olika uppgifter om detta, till julen 2016 och till julen 2017. Förvirrande.
Citera
2018-01-14, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Det finns två olika uppgifter här om mamman. Att hon skulle ha slutat arbeta till jul 2016 och att hon ska ha slutat arbeta till julen 2017. Det är bara och välja. Jag tar det första alternativet.

Jag väljer att tro på hennes chefs uttalande i Expressen lördag, att hon jobbade fram till jul och väntades tillbaka efter julledigheten. Tror du att chefen ljuger och i så fall varför?
Citera
2018-01-14, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Tycker att jag har sett två olika uppgifter om detta, till julen 2016 och till julen 2017. Förvirrande.

Jag hittade det nu:
Mamman i familjen jobbade som vanligt fram till i julas
https://www.expressen.se/kvallsposten/doda-mammans-chef-hon-gav-stod-at-andra/
Citera
2018-01-14, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Jag hittade det nu:
Mamman i familjen jobbade som vanligt fram till i julas
https://www.expressen.se/kvallsposten/doda-mammans-chef-hon-gav-stod-at-andra/
Ja, detta citerade jag i förmiddags. Tröttsamt med alla som inte orkar följa med i tråden eller media, så att allting måste upprepas hundra gånger.
Citera
2018-01-14, 01:28
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
När sågs den äldste utomhus? 2011 enligt min karta. Dvs sex år sedan.

I skolan 2016 och efter detta av lärare 4 dagar i veckan i hemmet om inte annat. Ehh, sen sågs flickorna bada och tjoa i poolen i somras? Grannarna har inte märkt några sjukdomar. Så ......
Citera
2018-01-14, 01:30
Medlem
Om det nu finns ett avskedsbrev, och det där uttryckligen står nämnt att de önskar att allmänheten tar del av det, kommer det då släppas i media eller tar man inga såna hänsyn till innehållet i brevet utan rent principiellt håller allt utredningsmaterial icke-offentligt enligt någon lag?

Tänker att det tex skulle kunna vara skrivet något om hur de fått kämpa i motvind och inte fått den hjälp av samhället som hade behövts, och vilja visa allmänheten hur desperat situationen kan bli i sådana fall. Ett argument skulle kunna vara att beskylla någon samhällsinstans för alltför hårdnackade regler som ställer drabbade i en ohållbar situation, för att förmedla hur fel detta är och vad det kan få för konsekvenser.
Citera
2018-01-14, 01:30
Medlem
Varför kan inte alla acceptera att det är en familjetragedi.
Citera
2018-01-14, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
I skolan 2016 och efter detta av lärare 4 dagar i veckan i hemmet om inte annat. Ehh, sen sågs flickorna bada och tjoa i poolen i somras? Grannarna har inte märkt några sjukdomar. Så ......

EN granne hade noterat det. Troligen samma granne som noterat att pappan gått och handlat med den yngsta.

Trovärdighet?
Citera
2018-01-14, 01:35
Medlem
Citat:

Mest troligt pga att de flesta vill ha spänningen, de vill ha en "saftig" story att läsa om.
Det ligger i vår natur att fascineras av historier om onda och goda individer.
Därför finns det tidskrifter som faktiskt lever på att publicera rykten och allmänt skitsnack.
Av samma anledning finns det vissa trådar på Flashback som är extremt stora, även om det mesta i dessa är teorier och vilda spekulationer.
Citera
2018-01-14, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Tror ni inte det....?
Tror ni skolan vågar ta risken att särbehandla barnen, på det sätt som ni påstår....?
Ponera att ni har rätt...!
Tänk då om det kom ut i media att skolan inte följde skol-lagen och prioriterade några barn framför andra.
Rektorn och ansvariga lärare hade sett ut dom åsne-arslen i media och kommunens befolkning hade nog hatat dom.
Tror ni verkligen att dom vågar ta den risken ?
Njaaaa..... skulle inte tro det.
Jag vågar påstå att vissa föräldrar kan få personal och skolledning att dansa efter deras pipa ja! Fast jag vet inte vad du menar med att "prioritera barnen" med att svälja föräldrarnas/ pappans berättelse med hull och hår utan att ifrågasätta eller ha regelbunden kontakt med barnens läkare och få informationen den vägen! För mig låter det mer som en "låtgåvariant" I det här fallet tycker jag mig inte ha läst något alls om nåt läkarintyg eller läkarutlåtande övht ang barnens mystiska sjukdom, däremot att pappan hela tiden har informerat skolan om barnens hälsostatus!
Citera
2018-01-14, 01:38
Medlem
Citat:
Därför att det handlar om mord av två oskyldiga barn.
Citera
2018-01-14, 01:38
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
EN granne hade noterat det. Troligen samma granne som noterat att pappan gått och handlat med den yngsta.

Trovärdighet?

Fullt ut skulle jag säga och grannar vet mycket och skulle gett information om barnen var synligt svårt sjuka.
Du kanske inte tror på skolan heller då att hon gick i skolan fram till en bit in på 2016? Fatta att hon inte varit osynlig i 6 års tid. Vila upp dig lite nu.

Det var nytt möte med skolan inbokat för detta året gällande barnen.
Senast redigerad av Moosky 2018-01-14 kl. 01:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in