2018-01-13, 22:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Om jag har förstått rätt så är både mamman och pappan föräldrar till sina gemensamma barn.

Är inte alla föräldrar, mamma o pappa till sina gemensamma barn......?

Denna hamnar nog på top 10.
Ha ha ha
Citera
2018-01-13, 22:54
Medlem
vissa saker tar man till sig mer än annat.. detta tragiska fall skär i hjärtat...dessa barn... undrar...hur mådde de? hur levde de? kunde de umgås med kompisar? hur firades jul o nyår? Jag vet inte men bilden på instagram på den äldre tjejen biter sig fast..glåmig, får en känsla av ångest...håret..näää jag vill bara krama om henne...
Citera
2018-01-13, 22:58
Medlem
Skogsberghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bpjan
Noterar att hon även är med i gruppen "Databas ME/CFS", https://www.facebook.com/groups/423779267779676/

Sökte i tråden och ingen verkar ha uppmärksammat detta gruppmedlemskap?

Hon gick med i gruppen den 31 mars 2016
Citera
2018-01-13, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Rent allmänt när det gäller barn med genetiska sjukdomar brukar man tycka att det är stimulerande och bra för dem att så långt möjligt umgås med eller vistas bland andra, friska, barn, och det gäller normalt också AT.

Det har dessa döttrar också gjort. Och uppmuntras till, pappan var fotbollstränare till den äldste 2011, som exempel.

Det är dock, så vitt jag begriper, en grym sjukdom. Som bara har ett lika grymt slut. Alla organ faller samman.
Citera
Medlem
vargaretass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugerbra
Artikel från dagen efter.. de har gått ut med att de inte söker någon gm

Japp, jag va ut å kollade nyss, stämmer bra det, det ligger inte på åklagarens bord, fast jag tycker det borde göra det. Men men så var det. Tack
Citera
Medlem
WWHs avatar
Hade dessa högpresterande/högutbildade/socialt välbärgade föräldrar haft lite mer självkänsla i sig borde det redan ha varit rikskända i sin kamp för flickorna, och krävt läkarvård från utlandet. Detta har vi inte hört något om under dessa år. Det har backat in i tystnad och till slut tar det bakdörren ut ur detta trauma.
Jag får faktiskt inte ihop det riktigt, och det gäller både deras och lokalsamhället beteende.
Citera
2018-01-13, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mondemoderne
Återigen: ingen har hittills postat en korrekt bild av H***a B*****n.

Nope..... det är sant !!
Och, eftersom hon inte finns på nätet, så har hon nog aldrig funnits.
Han kanske hela tiden har varit själv, och för länge sen stulit barnen... ?
Varför flydde dom Göteborg, egentligen ?
Sug på den...
Citera
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Någon rabiat älgko som löpt amok i Bjärred och gått in i ett hus och arrangerat ett kvadrubelt familjemord kan vi nog utesluta, jag är rätt säker att polisen har rätt i att lösningen på detta finns inne i huset och ingen gärningsman är på flykt.
Det fanns kanske ett skrivit brev i hemmet som förklarar allt ,där av polisens uttal om att ingen GM är på flykt !
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsbergh
Hon gick med i gruppen den 31 mars 2016
Inget konstigt. Jag har tre kompisar som är med där fr Lund såg jag. Är det nån speciell grupp?
Citera
2018-01-13, 23:07
Bannlyst
[quote=Fian1|62899323]Man ska väl ha med i tankarna att dessa två unga flickor som antagligen mest umgicks med vuxna kanske inte går att jämföra riktigt med andra barn i samma ålder. Min gissning är att de antingen har tvingats uppnå en annan mognad genom att spendera dagarna med akademikerföräldrarna.......... osv

Hon spelade fotboll och hade ett helt fotbollslag med tjejer i samma ålder, och en hel skolklass med klasskamrater innan hon blev sjuk.!
Så NEJ !
Citera
2018-01-13, 23:08
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det har dessa döttrar också gjort. Och uppmuntras till, pappan var fotbollstränare till den äldste 2011, som exempel.

Det är dock, så vitt jag begriper, en grym sjukdom. Som bara har ett lika grymt slut. Alla organ faller samman.
Men, som sagt, jag tror inte mycket på AT i det här fallet. En elvaåring skulle inte bara "misstänkas" ha AT, och hade det rört sig om AT, skulle det med all sannolikhet ha gjorts klart för yttervärlden att flickorna hade just AT.
Citera
2018-01-13, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WWH
Hade dessa högpresterande/högutbildade/socialt välbärgade föräldrar haft lite mer självkänsla i sig borde det redan ha varit rikskända i sin kamp för flickorna, och krävt läkarvård från utlandet. Detta har vi inte hört något om under dessa år. Det har backat in i tystnad och till slut tar det bakdörren ut ur detta trauma.
Jag får faktiskt inte ihop det riktigt, och det gäller både deras och lokalsamhället beteende.

Ja det är ju enkelt att säga. Bara för att man är duktig på sitt jobb så betyder det inte att man skulle vilja starta en folkrörelse. Sedan är det så med många såna här genetiska sjukdomar att det inte finns någon vård att få i hela världen. De är helt enkelt obotliga.
Jag tror att man resignerar när man inser att det är kört hur man än gör. Det käraste man har kommer obevekligt att dras ner i fruktansvärt lidande och död. Då tappar nog de flesta kampviljan och drar sig tillbaka vilket denna familj gjorde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in