2018-01-13, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vargaretas
Det är bra om man håller lite schysst ton här inne.
Jag vill fråga dig OM poliser inte kan ta FEL??
Som kärringen som dog i skogen när hon var ute med hunden, gubben lider än idag av att han anklagades för mord. MEN så kom de på att det var en älg som sparkat ihjäl hans gumma, men gubben fick flytta, vet inte om han lever idag ens. Polisen har inte alltid rätt!!
Det ska bannemig fram bevis för att alla nycklar finns i hemmet och varenda jävla dörr och alla fönster heeelt låsta med säkerhetskedja på dörrarna (Om det finns fler än en dörr) DÅ tror jag på polisen, man kan tvinga folk med en glock hur mycket som helst, att både skriva brev å göra film å garanterat fejka mord plus självmord!!! I Arbogafallet med barnen, fanns INTE ett enda dna- som passade in på schyrrer!!! Sen kan vi ju ta Kai Linna oxå. Ibland blir det fel och detta är ett mysterium..................

Att polisen kan ha fel betyder inte att det är rimligt att anta att de har det. Som alltid i sådana här fall så finns det folk som inte vill acceptera den enkla sanningen utan inbillar sig att det är något mer.

Konspirationsteoretiker helt enkelt.
Citera
2018-01-13, 22:22
Medlem
vargaretass avatar
Polisen TROR inte att det finns annan GM. Alltså VET de inte!!!
https://samnytt.se/fyra-doda-i-misstankt-skansk-familjetragedi/
Citera
2018-01-13, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det skulle vara det, då. Men likafullt är det normala att barn med AT går i skolan tillsammans med andra barn.

Jag har förstått att dom gjorde det. Tills en viss ålder.
Det är tre år mellan syskonen.
Citera
2018-01-13, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragata
Därför tror jag att anorexi är mera sannolikt. Debuterar ofta i den åldern. Kan bli dödlig utan behandling. Men förhoppningsvis tillfrisknar man (”barnen skulle tebaks till skolan”) . Mycket slitsamt för hela familjen. Har sett skilsmässor i såna familjer.
Om jag kollar på hur skolan reagerar med presskonferensen och hur de uttalar sig på densamma så tror jag inte på anorexia, jag har funderat på både anorexi och bulemi, även självskadebeteende men ingen av dessa verkar motsvara behovet på hemundervisning och tror inte riktigt det är detta som rektorn refererar till på presskonferensen.

Kronisk svår trötthet, fysiskt svår sådan med en diagnos som har detta i sjukdomsbilden, kan jag tycka passar bättre in.
Citera
2018-01-13, 22:26
Medlem
bpjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsbergh
Det har surrats en del om Mammans Facebook.
Jag har lite svårt att släppa det som faktiskt går att se på Facebook-sidan.
Inte för att det bevisar något, men det gör det iaf mindre lätt för mig att
avfärda teorin om att minst en person i familjen var drabbad.
Kanske inte av just det, med det namnet, men iaf ngt som 'drabbat' dem
hårt. Stenhårt i åtminstånde deras ögon.

Den förmodade icke-aktiva Mamman har alltså endast 2 st 'gillningar'.
Den ena är relaterad ett program som O.H's syster deltog i och den
andra 'gillningen' är relaterad till bland annat Myalgisk Encefalomyelit.

Om det funnits 'spår' av andra sjukdomar på hennes Facebook hade jag
lätt kunnat tro att det är resultatet av info-sökning när man inte är säker.
Att i detta fall endast ha en enda gilla, utöver den som e relaterad till sväg.
tolkar JAG som att man visste. (eller trodde sig veta)

Med det vi hört i media/i tråden skulle iaf jag bli förvånad om denna
sjukdom inte visar sig finnas i familjen.

Noterar att hon även är med i gruppen "Databas ME/CFS", https://www.facebook.com/groups/423779267779676/

Citat:
Syftet med denna Facebook-grupp var först att ta fram en "databas" om vad som kan fungera och inte fungera. Dvs en sida för medlemmar som kan utbyta erfarenheter på ett mer strukturerat sätt om det överhuvudtaget finns någon behandlingsmetod eller kosttillskott som fungerar bättre eller sämre.

Sökte i tråden och ingen verkar ha uppmärksammat detta gruppmedlemskap?
Citera
2018-01-13, 22:27
Medlem
vargaretass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Någon rabiat älgko som löpt amok i Bjärred och gått in i ett hus och arrangerat ett kvadrubelt familjemord kan vi nog utesluta, jag är rätt säker att polisen har rätt i att lösningen på detta finns inne i huset och ingen gärningsman är på flykt.

Tog bara exempel på älgkon, för när de tog upp det på veckans brott, hade den stackars gubben varit oskyldigt anklagad läänge. Så jag menar att visst fan kan snuten göra fel, för än så länge TROR de att det inte finns nån annan GM, att veta är nåt annat

Citera
2018-01-13, 22:28
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Tomas Sjödin är en pastor i Gbg som sommarpratat de senaste åren, och han har skrivit böcker om det du nämner ovan. Detta hände honom och hans fru som fick tre söner varav två stycken dog innan de blev 20 år av någon genuppsättningsproblematik som berodde på föräldrarnas matchning. Detta har Tomas talat om många ggr i olika sammanhang, om sorgen, skulden och saknaden men också om glädjen och tacksamheten över att få lära känna sina barn och tiden de fick tillsammans.

Så visst, det inträffar bevisligen och människor hanterar det olika bra. Men även om det skulle vara så som du tror, i detta specifika fall, att barnen kommer dö i relativt ung ålder så handlar det djupast sett om vilken värdegrundssystem du bär på, i kombination med huruvida du är tillräknelig eller inte när något sådant inträffar.

Vad gör livet värt att leva? Vad är meningen med livet, varför existerar människan, och vad innebär värdighet och för vem? Svaret på dessa frågor är också anledningen till att den övervägande delen av människor i liknande situation aldrig utför eller skulle kunna utföra denna typen av gärningar oavsett om barnen är allvarligt sjuka.

Vad jag förstått har barnen inte heller varit sämre däran än att de kunnat uppleva ljusglimtar av stojande vid poolen, eller att följa med och handla kring jul.

Dessa vittnesbörd tyder på att det är förövaren till morden som har något fel i skåpet snarare än att barnens lidande tvingar den vuxne att utföra barmhärtighetsmord på barnen, och även din egen livspartner som det inte finns några mediala vittnesbörd eller uppgifter om att vederbörande var dödligt sjuk.

Du märker det nog inte själv men du måste svartmåla dem för att kunna ta moraliska poäng. Det är också ohederligt att jämföra en pastor som förlorar två söner men har uppenbart fortsatt livsansvar för en hustru och den tredje sonen med en momsdocent som ev. blir lämnad ensam kvar och som befinner sig i en intellektuell konkurrensmiljö som nog uppmuntrar en delvis annan värdegrundsförståelse, och där han inte med säkerhet kan hoppas på samma kyrkliga kärleksbudskap vad gäller möjligheterna att uppbära uppehälle. Även om vi alla skyndar till församlingen är det bara en som kan uppbära pastors lön.

Så du är en ganska obehaglig hycklare.

Om det gläder dig så tror jag du har rätt i att föräldrarna (eller maken) i det här fallet, formellt sett, kan betraktas som detsamma, när de – som vi tror – misstagit sig på vad som borde varit deras ledstjärna. Det är väl "barmhärtighetsmordets" fara, att det överskattar dessa individers väl och ve och betydelse i förhållande till allt annat på jorden, och var och ens formella ansvar för de som är kvar i livet. Allt som fortfarande lever tjänar, förhoppningsvis, livet. Eller borde få lov att göra.
Citera
2018-01-13, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
AT har en tydlig fysisk sjukdomsbild, med bl a rörelsesvårigheter och synsvårigheter, men inte något som skulle indicera hemundervisning, snarare tvärtom.

Kan du utveckla det? Speciellt uttrycket "snarast tvärtom".
Citera
2018-01-13, 22:29
Medlem
Citat:
Ingen inom polisen skulle säga att de VET förrän alla hål är tilltäppta. Så är det bara. De ska bevisa att det inte finns nån mer innan de går ut till allmänheten med ett svar. Så dra ner på versalerna och utropstecknena . De har jobbat i fyra dagar. Hur fort tror du en utredning går? Allt mtrl som plockats från huset ska analyseras. Dvs kroppar, datorer, anteckningar, biologiska spår, ev vapen, burkat, sprutor... you name it. För att inte tala om hundratals förhör, material från myndigheterna, mötesprotokoll från skolan. Och mer därtill. Sen efter detta är gjort får vi ett förhoppningsvis säkert svar. Och kanske berättar de lite grand om några dgr vad som framkommit.
Citera
2018-01-13, 22:30
Medlem
Citat:
Tog bara exempel på älgkon, för när de tog upp det på veckans brott, hade den stackars gubben varit oskyldigt anklagad läänge. Så jag menar att visst fan kan snuten göra fel, för än så länge TROR de att det inte finns nån annan GM, att veta är nåt annat

Om man nu ska ta dig seriöst kan du åtminstone utgå från vad polisen sagt och inte vad en journalist säger om polisen.
Citera
2018-01-13, 22:30
Medlem
WWHs avatar
Varför alla dessa spekulationer kring barnens sjukdomsbild?
Självklart kan detta inte varit ett frågetecken för det lokala samhället (kommunen skolan).
Inga extraordinära åtgärder sätt in utan grundligt verifierade orsaker. FK har egna läkare som överbedömer allmänna sjukvården. Vad får så många trådskrivare att tro att man inte hade koll på detta. Låter som någon allmän misstro mot att kommunen funkar i vardagen. Det betyder inte att den skall ha glaskula och kunna förutse individers egna agerande såklart.
Citera
2018-01-13, 22:31
Medlem
Citat:
Artikel från dagen efter.. de har gått ut med att de inte söker någon gm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in