Citat:
Ursprungligen postat av
Memnok
När du ser den här typen av filmer tänker du då:
A:det är helt uppenbart att Kim har köpt in ett gäng hästar, någon 80-talsskjutsimulator och ett litet plan eller två för att han och hans polare tycker det är kul och de låter någon utvald pröva dem ibland för propaganda.
Eller:
B:Oj vad DFRKs medborgare verkar ha det bra, svälten måste vara desinformation från imperialisterna. Det jag ser på filmen är ju bättre än mitt liv, DFRK måste vara ett helt fantastiskt land att leva i!!!!!
Tack för att du frågar!
Eftersom jag känner till att kamrat Kim Jong Un har låtit uppföra ett antal fritidsanläggningar, allt från ridklubbar till utebad över till skidanläggningar och en hel del däremellan, så förstår jag att det förstås är detta som propagandafilmen visar upp: DFR Korea har också dessa typer av rekreationsanläggningar. Se på oss, här har folk det bra!
Det lätta flyget är förstås ett sätt att visa på den explosion av byggnadskomplex som har poppat upp i Pyongyang under de senaste åren och samtidigt visa upp en modern stad.
Hur tänker jag om detta?
Det existerar ingen svält i DFR Korea om du nu trodde detta. Så denna propaganda som förekommer emellanåt i västerländsk slaskpress, men aldrig bland experter på DFRK, är du i så fall offer för.
DFRK är troligen fantastiskt att leva i: ingen terrorism, inga kriminella gäng, rent och snyggt, arbete åt alla, bostad åt alla, trygghet, gemenskap, enighet, frihet, oberoende - allt detta som inte finns eller blir alltmer en bristvara i Väst.
Vi kommer att avundas DFRK alltmer och rent socialpsykologiskt gissar jag att mycket av det hat som många riktar mot DFRK är omedveten avund kring de frågor som DFRK lyckas hantera väl, men som samhällena i Väst har totalt misslyckats med, vilket kommer att leda till kaos, sönderfall och krig i Väst om utvecklingen fortsätter. Vi ser ju redan hur oerhörda spänningar riskerar bryta ned Väst och detta är bara början. I DFRK är folket enigt och samarbetar. Varför skulle jag inte tycka att detta är fantastiskt?