Citat:
Ursprungligen postat av
randigaladan
Vet jag vet att socialen lägger sig i minsta lilla, räcker att veta att mamman är deprimerad så ska de lägga sig i, samt skola och annan slags hjälp, jag kan inte bara ringa till sonens skola o säga att han är svårt sjuk o få hemundervisning, skulle aaaaaaldrig gå, o det är jag 100%på, de skulle garanterat vilja ha ett möte med oss alla inblandade, samt även blanda in socialen.. Socialen skulle i sin tur ha blandat in familjemyndigheter och läkare och psykologer.. Jag fattar inte hur denna familj bara behövde säga att barnen e sjuka, samt bara pappan gå på möten.. Konstigt. Skulle säkert suttit med en soc tant hemma en hel dag o k så för att se så barnet verkligen var så pass sjuk att den inte klarade skola. Och de skulle säkert tvingat iväg oss på olika kurser eller barn med samma svårigheter så barnen fick någon slags gemenskap av andra barn.. Har jag fel? Räckte med att min son var sjuk i över en vecka så ringde de hem o undra om något hade hänt o om vi behövde ha möte...
Nej, du har helt rätt. Det är så det går till när det går rätt till.
Skolan i Lomma kommun där Bjärred tillhör säger själva:
- vi kanske litat för mkt på föräldrarna
- vi ska rannsaka oss sälva
- samt något om "hjärtat"
Skolan har agerar emmotionellt i sina beslut och inte följt de riktlinjer som finns framtagna.
Skola och kommunen gick också snabbt ut med en press konferens, har det ens hänt någon gång tidigare att det sker. Där och på efterföljande intervjuer så läcker de som ett såll personlig information om möten och samtal som skett med familjen.
Någon eller flera inom Lomma kommun kommer att få det svettigt framöver.