2018-01-13, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Stort tack för ett informativt inlägg som visar på några av de egendomligheter som finns i detta fall.
Om barnen var så svårt sjuka borde fler myndigheter än skolan varit inblandade i deras situation.
Vilka myndigheter borde vara inblandade, socialtjänsten blir ju bara uppmärksammade om det finns anmäld oro, kommun kopplas bara in om det krävs någon form av hjälp eller anpassning i hemmet, sjukvården har tystnadsplikt och kan inte uttala sig om sin inblandning
Citera
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
För många människor klingar Flashback negativt som fan. Det tog mig flera år att våga smyga mig hit med tanke på alla troll, allt negativt som skrevs och all sensationslystnad. Så det är inte alls konstigt att folk inte kommer in hit och berättar. Jag hade inte gjort det för några år sen. Aldrig i livet. Jag är förvånad att det ens har kommit in nya användare som pm:at här.

Du har naturligtvis delvis rätt. Men, jag kan garantera dig att det finns mängder av flashback medlemmar från Lomma, anhöriga till kollegor eller kollegor till föräldrarna är medlemmar etc.

Jag menar inte att man ska förvänta sig att grannar registrerar sig och börjar läcka information.
Dessutom tror jag att de flesta nyregistrerade som skickar PM är troll. Detta eftrsom informationen dels är väldigt svepande dels fullständigt obekräftad samt att de säger emot varandra
Citera
Medlem
MorT2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Vilka är på bilden ?

https://mobile.twitter.com/hannahbrenton8

Större bild.
Tror inte det är dem. Flickan ser något äldre ut.

https://www.google.se/search?q=hanna+brenton&client=ms-android-samsung&source=android-browser&dcr=0&prmd=inv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&v ed=0ahUKEwi67pHfmNXYAhXBQZoKHdeLCpwQ_AUICSgB&biw=3 60&bih=512&dpr=3#imgrc=A4iAcVx6dTOrsM:
Citera
2018-01-13, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
Större bild.

https://www.google.se/search?q=hanna+brenton&client=ms-android-samsung&source=android-browser&dcr=0&prmd=inv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&v ed=0ahUKEwi67pHfmNXYAhXBQZoKHdeLCpwQ_AUICSgB&biw=3 60&bih=512&dpr=3#imgrc=A4iAcVx6dTOrsM:

Lägg ner, fel Hannah och fel land
Citera
2018-01-13, 15:59
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
Större bild.

Ok tyckte den äldre liknade pappan men det är nog fel
Citera
2018-01-13, 16:00
Medlem
Citat:
Du har naturligtvis delvis rätt. Men, jag kan garantera dig att det finns mängder av flashback medlemmar från Lomma, anhöriga till kollegor eller kollegor till föräldrarna är medlemmar etc.

Jag menar inte att man ska förvänta sig att grannar registrerar sig och börjar läcka information.
Dessutom tror jag att de flesta nyregistrerade som skickar PM är troll. Detta eftrsom informationen dels är väldigt svepande dels fullständigt obekräftad samt att de säger emot varandra
Det kan ju vara så att folk i Lomma/Bjärred, som känner familjen och som är reggade här, faktiskt är seriösa och verkligen inte vill föregå polisens förundersökning. Vanlig hederlig anständighet.
Citera
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Vilka myndigheter borde vara inblandade, socialtjänsten blir ju bara uppmärksammade om det finns anmäld oro, kommun kopplas bara in om det krävs någon form av hjälp eller anpassning i hemmet, sjukvården har tystnadsplikt och kan inte uttala sig om sin inblandning

Med tanke på alla de olika diagnoser som framkommit i tråden borde de flesta varit inblandade. Mamman
fick ju enligt vissa palliativ vård i hemmet dvs hon var döende. Det borde kräva planering av stödperson för att avlasta pappan. Barnen ska ha lidit av en mängd extremt ovanliga dödliga sjukdomar som successivt försämrar deras möjlighet att gå i skolan det kräver olika former av anpassningar i såväl hem som i val av skola etc
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RabiatBitch
Har aldrig sagt att inte psykisk ohälsa skulle vara inblandat, tvärtom pekar jag i tidigare inlägg på sådant som att borderline, GAD, OCD kan orsaka dysfunktionella familjemönster och medberoende. Samt att narcissistisk personlighetsstörning eller annan psykopati ofta ligger bakom sjukliga kontrollbehov och duperande av omgivningen. Men tror inte ett dugg på djup depression som ensam diagnos på förövaren. Då kan man inte jobba på som vanligt, planera för konferenser eller ännu mindre planera för att ta livet av hela sin familj. Påstår man det, har man inte upplevt depression på nära håll.

Nivån på eller hur djup depressionen varit har vi aldrig diskuterat. Vad gäller psykisk ohälsa så klassas borderline som personlighetsstörning, och OCD som en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning så vitt jag vet. Inte heller rörde vår diskussion huruvida förövaren av dådet hade ytterligare diagnoser vid sidan om depressionen. Detta är något du börjar nämna nu inte i repliken på mitt inlägg.

Själv tror jag att i grunden beror detta på en depression då konsekvenstänkandet är reducerat. En psykopat lär inte heller benämnas av omgivningen som ödmjuk. Vilket Oskar benämndes som av en student som såg O som en mentor. Psykopater och personlighetsstörda personer brukar vara självupptagna, egocentrerade och impulsstyrda i allmänhet.
Citera
2018-01-13, 16:01
Bannlyst
Citat:
DÄR håller jag med dig! Varmt. Det verkar inte som om skolan tänkt på barnen, utan trott på allt som föräldrarna sagt. Och det KAN ju iofs vara väldigt sant, men nånstans känns det som om rektorn begått ett gravt tjänstefel. Och med tanke på hennes babblande med medierna så fort hon får chansen verkar hon oseriös. Frågan är om hon inte varit lite kär i Oskar och gärna velat stryka honom medhårs.

Där tror jag faktist att du hittat nått nytt !!
Anledningen att det gick så lätt med skola o hemundervisning, kan absolut bero på en flirt från rektorn.
Inte helt otroligt.
Citera
2018-01-13, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina

Sjukvården kan, och gör också ofta orosanmälningar. I detta fallet så verkar det vara så att skolan mer eller mindre kört ett helt eget race och därför har de också gjort fel.
Citera
2018-01-13, 16:04
Medlem
Citat:
Det finn ett antal egendomligheter i tråden. Vi är många som fått PM från "nya" medlemmar som ännu inte kan posta. Dom innehåller för det mesta fullständigt obekräftade påståenden om att barnen skulle lida av diverse extremt ovanliga sjukdomar . Vi har snart vart igen hela sammanställningen av sällsynta diagnoser. Det andra dessa pm handlar om är att mamman hade cancer de tredje är att pappan hittats hängd

Det finns skribenter som hävdat att mamman var i livets slutskede och fick palliativ vård i hemmet. Det samtidigt som hennes chef säger att hon jobbade som vanligt fram till julledigheten men inte kom tillbaka när hon förväntades.

Det är för mig fullständigt obegripligt hur människor kan sitta bakom datorn och ljuga ihop dessa lögner. Vad är poängen med lögnerna?

Att det fortfarande finns skribenter som refererar till att mamman hade cancer är fullständigt obegripligt. Varför gör ni det?

Det finns dessutom äckel som använder detta fall för att sprida enfaldig anti-vaccinationspropaganda.
framför allt mot hpv-vaccination även detta är djupt föraktligt och visar på vad det är för människor som är vaccinationsmotståndare.

Ytterligare en egendomlig sak är att vi fått så lite skvaller. Det bor i vart fall 25 000 människor i Lomma, det borde gå några hundra barn i skolan, mammans och pappans arbetsplats borde innebära något hundratal kollegor. Om man är närstående begriper jag att man kanske inte för skvaller vidare men det borde resoneras om fallet bland hundratals om inte tusentals som ha en viss närhet till fallet.
men inte ett ljud.

Det kan ju vara så att mamman eller pappan själva spridit ut missinformation om mammans cancer. Kanske pappan t.ex skyllde på en sådan diagnos till sin arbetsgivare för att kunna få jobba hemifrån. Kanske det är någon av de 25.000 människorna i Lomma som är "de nya medlemmarna"?
Citera
2018-01-13, 16:04
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Det kan ju vara så att folk i Lomma/Bjärred, som känner familjen och som är reggade här, faktiskt är seriösa och verkligen inte vill föregå polisens förundersökning. Vanlig hederlig anständighet.

Så är det säkert, för de som är nära vänner. Men jag skull gissa att fallet diskuteras i de flesta hem i Lomma. Och jag har svårt att tro att Lomma enbart bebos av godhetsapostlar några vanliga människor borde det finnas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in