2018-01-13, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RabiatBitch
Det är extremt osannolikt att var och en i en hel familj skulle drabbas av så svåra sjukdomar att "barmhärtighetsmord" är enda utvägen. Det motsägs också direkt av att föräldrarna jobbat på nästan som vanligt. Pappan var inplanerad som huvudtalare på en konferens, frun väntades tillbaka till sitt jobb efter julledigheten. Barnen skulle på sikt återvända till skolan.

Återigen: det handlar om en dysfunktionell familj där en eller två föräldrar dragit med sig övriga familjen som medberoende. Psykisk ohälsa leder ofta till en ond cirkel och sätter sig ibland i kroppen, vilket visar sig i form av ifrågasatta diagnoser som fibromyalgi, kronisk trötthet eller mer diffus smärtproblematik.

Föräldrarna har faktiskt ett ansvar att söka hjälp!! Det är otroligt tragiskt att skolan troligen bidragit till att förvärra problemen för flickorna och till att de faktiskt blev mördade. Bra att de nu ska rannsaka sig själva och måtte alla skolor framöver se krav på hemundervisning som en varningssignal!

Så du medger att det finns psykisk ohälsa inblandat? Bra. Depression är just psykisk ohälsa. Däremot ansåg du inte tidigare att en deprimerad person är företagsam nog att komma upp ur sängen och kunna fungera i en arbetssituation. Inte kan vara målinriktad, kontrollerad, disciplinerad etc. för att diagnoskriterierna motsäger det? Eller missförstod jag något centralt?
Citera
2018-01-13, 15:26
Medlem
MorT2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Lik pappan? Flickan är asiat, kan finnas var som i världen. Visst att Hanna kan vara asiat och/eller att de inte är biologiska föräldrar men.. Om allt ni gått på är att flickan heter Agnes, då är det sämsta gissningen hittills.

Asiat? På vilka grunder säger du Det? Hon ser inte ut som en asiat.
Citera
2018-01-13, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
Asiat? På vilka grunder säger du Det? Hon ser inte ut som en asiat.

Haha det här blir bara värre o värre.. Vi får be om att någon som vet något kommer in i gruppen o styr upp det här, komiskt med alla sjuka saker 😂😂😂
Citera
2018-01-13, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Så du medger att det finns psykisk ohälsa inblandat? Bra. Depression är just psykisk ohälsa. Däremot ansåg du inte tidigare att en deprimerad person är företagsam nog att komma upp ur sängen och kunna fungera i en arbetssituation. Inte kan vara målinriktad, kontrollerad, disciplinerad etc. för att diagnoskriterierna motsäger det? Eller missförstod jag något centralt?
Har aldrig sagt att inte psykisk ohälsa skulle vara inblandat, tvärtom pekar jag i tidigare inlägg på sådant som att borderline, GAD, OCD kan orsaka dysfunktionella familjemönster och medberoende. Samt att narcissistisk personlighetsstörning eller annan psykopati ofta ligger bakom sjukliga kontrollbehov och duperande av omgivningen. Men tror inte ett dugg på djup depression som ensam diagnos på förövaren. Då kan man inte jobba på som vanligt, planera för konferenser eller ännu mindre planera för att ta livet av hela sin familj. Påstår man det, har man inte upplevt depression på nära håll.
Citera
2018-01-13, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randigaladan
Haha det här blir bara värre o värre.. Vi får be om att någon som vet något kommer in i gruppen o styr upp det här, komiskt med alla sjuka saker 😂😂😂

Den bilden jag får upp är en bild av en asiatisk flicka, dessutom ser det ut som att hon ev. Röker. Fel bild/konto?
Citera
2018-01-13, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Kan mycket väl vara så att pappan blivit insatt på antidepressiva och dessa biverkningar i inledningsskedet är inte att leka med. Patienters symtom kan förstärkas under de första tre veckorna. Så efter en veckas behandling kan katastrofer ske.
Tror också det (och har nämnt det tidigare i tråden)
Citera
2018-01-13, 15:33
Medlem
Citat:
Den bilden jag får upp är en bild av en asiatisk flicka, dessutom ser det ut som att hon ev. Röker. Fel bild/konto?
Ja det måste vara fel, den jag såg är en ljushårig tjej med hörlurar o lugg.. 😂 inte asiat för fem öre 😂😂😂
Citera
2018-01-13, 15:33
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randigaladan
Ja o då undrar man automatiskt VARFÖR? döljer de något? Har de en egen liten värld i sitt hem? Läskigt kan ju inte handla om sjukdomarna för det finns ingen anledning till att avskärma sig från allt o alla för att barnen är sjuka. Och är de vuxna deppiga så måste det synas o märkas på jobb o liknande, o vem vill ens lämna sina barn ensamma hemma om de skriker att de vill dö.. Många frågor

Det har nämnts tidigare i tråden att barnen eventuellt led av ataxia telangiectasia och om så var fallet så kan det visst vara en anledning till att avskärma sig eftersom personer med AT lider av immunbrist och därför kan vara mer infektionskänsliga än andra. Så en vanlig förkylning för dig och mig kan bli en livshotande lunginflammation för någon med AT, till exempel.

Nu vet jag inte om den diagnosen har bekräftats, men jag tror att många progressiva sjukdomar påverkar den sjuke på liknande sätt.
Citera
2018-01-13, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RabiatBitch
Håller med om att det är väldigt skumt. Just denna tilltagande avskärmning från omvärlden tyder knappast på sunda familjerelationer och ansvarsfulla föräldrar. Utan på systematiskt kontrollbehov där kontakten med omvärlden måste minimeras.

Att separera sig från omgivningen brukar man göra när man närmar sig sin egen död. Katter exp. drar sig undan när det börjar närma sig slutet. Kanske handlar det om integritet eller någon typ av värdighet.

I det aktuella fallet finns inget värdigt i att besluta om andra människors död.😢
Citera
2018-01-13, 15:34
Medlem
MorT2s avatar
Citat:

Kontrollera stavningen.
Det är en blek flicka med tunt stripigt hår med röda hörlurar. Sitter antagligen vid en dator med en vit trappa i bakgrunden.
Citera
2018-01-13, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vindsus86
Det har nämnts tidigare i tråden att barnen eventuellt led av ataxia telangiectasia och om så var fallet så kan det visst vara en anledning till att avskärma sig eftersom personer med AT lider av immunbrist och därför kan vara mer infektionskänsliga än andra. Så en vanlig förkylning för dig och mig kan bli en livshotande lunginflammation för någon med AT, till exempel.

Nu vet jag inte om den diagnosen har bekräftats, men jag tror att många progressiva sjukdomar påverkar den sjuke på liknande sätt.
Nej, diagnosen är inte bekräftad. Vad som har framkommit i nåt PM, som för övrigt var trovärdigt, är att inte ens läkarna lyckats komma fram till nån diagnos på tjejerna.
Citera
2018-01-13, 15:35
Medlem
Citat:
Lik pappan? Flickan är asiat, kan finnas var som i världen. Visst att Hanna kan vara asiat och/eller att de inte är biologiska föräldrar men.. Om allt ni gått på är att flickan heter Agnes, då är det sämsta gissningen hittills.

jag tycker också att hon har en hel del drag av fadern. Dessutom så ser trappan i bakgrunden ut att kunna finnas i sådant hus som de bodde i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in