2018-01-13, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jardin
Har en fundering. Var det for flickorna pappan var mkt hemma? Är det konstaterat? Om jag läst ratt hade han anstallning pa universitetet men hade ocksa nagra egna bolag. Rätta mig om det är fel. Det var kanske dom han ville skota nar han satt hemma?
Är man anstalld vid universitetet far man inte ha hur mkt bisyssla som hellst for det anses kunna inverka menligt pa den 100%-tjanst man har. Fullt förstaeligt. Han kanske blev tvungen att ta tjanstledigt fran sin tjanst for att skota de privata firmorna? Samtidigt kunde han givetvis ha koll pa flickorna.
Nej han var hemma mer pga sin egen depression som en skrev här. De skrev fel i tidningen att det var pga barnen. ALLA i denna familjen mådde dåligt! Några sjuka andra både sjuka och deprimerade.
Citera
2018-01-13, 14:31
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Jag har pratat med en som är insatt, och jag kan bekräfta detta. Vad som dessutom är väldigt intressant är att det har framkommit att föräldrarna i samförstånd fattat beslut om att detta var enda utvägen, detaljer om det hela är bäst att jag utelämnar. Men ingen blodig händelse inne i huset.

Nu kommer Flashback i sedvanlig stil fortsätta spekulera i svartsjuka och om GM och BO var invandrare osv, men som sagt, säker källa på det jag skriver.
Jag fick tidigt information i samma riktning, från tre (av varandra oberoende) personer. Ändå jävligt drastiskt gjort, det är inget man gör i en handvändning, tar livet av sina barn och fru. Undrar om vi någonsin får veta mer, för det vore minst sagt intressant/lärorikt att få reda på mer om denne man...
Citera
2018-01-13, 14:32
Medlem
Sunt-fornufts avatar
Återigen idioter här som ”har full förståelse att man mördar sina barn”, uppsök psykologer!
Citera
2018-01-13, 14:33
Medlem
Ingen bild på mamman?
Varför så lite info om henne?

Är det bekräftat att det är dotterns instagram angnesbored? Om så är är det bara mamman och yngre systern som inte finns bild på, märkligt då man kan hitta bilder på i de närmast allt annat folk.
Googla på mina föräldrar och även deras brudkort och andra bilder fanns på nätet fast de är närmare 50 år sedan, är bara vanliga personer från arbetarklass som inte vill synas och saknar Internet ändå finns dom.
Dom flesta går finna, både en själv och kompisar på bla BB bilder eller bröllopsfoton finns och är i samma ålder som dessa med barn i liknande ålder. Verkligen hemliga dessa
Citera
2018-01-13, 14:34
Medlem
FoxxHounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag fick tidigt information i samma riktning, från tre (av varandra oberoende) personer. Ändå jävligt drastiskt gjort, det är inget man gör i en handvändning, tar livet av sina barn och fru. Undrar om vi någonsin får veta mer, för det vore minst sagt intressant/lärorikt att få reda på mer om denne man...
Med tanke på att polis tidigt gick ut med att de gjort fynd och jobbade efter (åtminstone) en tes så kan man ju hoppas att de hittat något som förklarar händelseförloppet/ och/eller det faktiska motivet.
Citera
2018-01-13, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Väldigt många skriver en massa och givetvis blir det motstridiga uppgifter. Att det inte var blodigt är en uppgift jag har. Jag skulle bli ytterligt förvånad om det inte stämmer, poliser brukar notera sådana rent elementära saker, blod syns inte bara det luktar och har man varit på ett knivmord sitter sådana bilder och lukter kvar tydligt i minnet.

Inte någon blodig historia i detta falll. Säker observation, dock hörde jag inga detaljer om mamman, men jag tror även detsamma rörande att hon var oblodigt dödad/självmördad.

Släpp sargen nu, och börja fundera och sök:
Har vi haft ett utvidgat självmord där föräldrarna var överens bakåt i tiden?
Känns mest sannolikt att det inte var blod. Utgår från familjen att det inte handlar om tortyr el heder som i andra kulturer. Tror att det gjordes så lindrigt som det bara gick i sömnen på flickorna. Morfin eller annat. Jag tror både mamman o pappan var överens och att det var planerat. Man väntade tills julen var över. Jag tror barnen lämnade i sömnen och föräldrarna väntade och såg att de var döda. Därefter mamman och sist hängde pappan sig.
Citera
2018-01-13, 14:35
Medlem
jardins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogstamejfan
Hade flickorna kompisar? Var det några andra barn som besökte dom o lekte med dom i hemmet?
Har fragat tidigare om detta och tyckt att det ar konstigt att dom inte chattade med kompisar. Dom har ju gatt i skolan tidigare och maste ju da iaf haft klasskompisar.
Citera
2018-01-13, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Nej han var hemma mer pga sin egen depression som en skrev här. De skrev fel i tidningen att det var pga barnen. ALLA i denna familjen mådde dåligt! Några sjuka andra både sjuka och deprimerade.

Ja, att omtyckta och uppskattade människor som har mycket att bidra med såväl professionellt som familjärt hamnar i denna slutdestination tyder på att mr depression har gjort sig påmint 'a la det grövsta.
Citera
2018-01-13, 14:37
Medlem
Crossmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoxxHound
Med tanke på att polis tidigt gick ut med att de gjort fynd och jobbade efter (åtminstone) en tes så kan man ju hoppas att de hittat något som förklarar händelseförloppet/ och/eller det faktiska motivet.
Kan det vara så att pappan lämnade efter sig ett brev eller liknande? Bara existensen av det skulle vara intressant, även om vi aldrig får läsa det.
Citera
2018-01-13, 14:38
Medlem
jardins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Från Expressen:
"Han ville prioritera tid med familjen"
Chefen vill inte uttala sig närmare om den medicinska situationen i familjen, men säger:

– Det är klart att jag har varit bekant med den situationen och det är därför vi har försökt lägga upp det på ett sätt så att det ska fungera så bra som möjligt.

– Han har jobbat mycket hemma på sista tiden. Vi har disponerat det så för att han ska kunna prioritera att vara mer med sina döttrar. Och gått ner lite i tid för att prioritera familjelivet.

Man kan se det på olika sätt, att antingen är det på grund av döttrarna han måste jobba hemifrån eller då att han själv har behov av det.
Fast sen ar ju fragan vilket som var det verkliga skalet fran pappans sida. Flickorna kan ha varit svepskäl. Sager inte att utan kan.
Citera
2018-01-13, 14:39
Medlem
Gissar på lite andra reaktioner till GM:s agerande om det istället hade varit WT-svensson eller MENA iblandade. Kan inte fatta hur det kan vara ursäktligt att mörda barnen oavsett om far-mor varit överens om "beslutet". Finns många som fortsätter kämpa på i de värsta situationer, medan andra fullt friska personer självmördar och mördar. Så jag antar att det är mer psykiska faktorer (än bara sjukdom) inblandade i detta fall.
Citera
2018-01-13, 14:42
Medlem
mondemodernes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jardin
Har fragat tidigare om detta och tyckt att det ar konstigt att dom inte chattade med kompisar. Dom har ju gatt i skolan tidigare och maste ju da iaf haft klasskompisar.

Men äldsta dottern är som nämnts tidigare reggad på Snapchat vilket är den vanligaste appen för att chatta i den åldern. Finns dessutom på Instagram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in