2018-01-13, 09:48
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Har skummat igenom en del av vad som skrivits under natten i tråden. Det är anmärkningsvärt vad lite som framkommit om mamman i princip ingenting vet vi om henne.
Ja, men de som i och med händelsen hittade till oss på forumet kan börja skriva inlägg först i dagarna - det tar minst tre dygn innan man kan skriva. Kanske kommer det lite nytt under dagen
Citera
2018-01-13, 09:48
Medlem
gubbroras avatar
Jag har hittat lit information om mamman https://www.expressen.se/kvallsposten/doda-mammans-chef-hon-gav-stod-at-andra/:

"En mycket skicklig medarbetare"
Mamman i familjen jobbade som vanligt fram till i julas. När familjen hittades död hade hon ännu inte återvänt från ledigheten, berättar chefen på hennes enhet.

– Hon var mycket skicklig medarbetare och fungerade ofta som stöd åt andra i utredningar som rörde hennes område. Väldigt omtyckt och kompetent.

Såg ni varningssignaler?

– Av respekt för familjen och anhöriga vill jag inte gå närmare in på det. Men vi har flexibla arbetstider och man har möjlighet att jobba hemma om arbetsuppgifterna möjliggör det. Det hade även hon möjlighet att använda

Detta talar kraftfullt emot att hon var döende i Cancer
Citera
2018-01-13, 09:49
Medlem
Tänk om allt är feltolkat av polis redan från början. Har ju hänt förr. En skattejurist kan få ovänner o ganska mäktiga sådana. Eller tänk om det är äldsta dottern som fått ett fullständigt utbrott på hela situationen...... inget av detta kanske är troligt men inget av det är heller otänkbart. Vi vet ju med säkerhet inte hur brottsplatsen faktiskt såg ut.
Citera
2018-01-13, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Dyker den upp på hemnet så småningom tro? Jag hade aldrig köpt det huset efter vad som hänt, hade tänkt på det varenda dag

Som sagt, till rätt pris går allt att sälja. När huset säljs om ett år har den här historien fallit i glömska, plus att de flesta människor inte har en aning om var i Bjärred det hände, och även om det framgår vid försäljningen (säljaren kommer ju att anges som dödsbo vilket kommer att orsaka frågor) så kommer det alltid finnas någon som bryr sig tillräckligt lite för att se chansen till att köpa ett hus till "fyndpris" och så kommer budgivningen igång.
Citera
2018-01-13, 09:58
Medlem
mastarns avatar
Snart ett dygns malande om LB/AT

Hur lyckades detta bli en trådsanning!?!

Skolan nämner det inte.
Grannarna nämner det inte.
De som säger sig ha insyn nämner det inte.
Pressen nämner det inte.

Där talas det samstämmigt om diffusa trötthets syndrom ev ocd och att barnen inte verkade speciellt fysiskt sjuka.

Ett, ett pm pekar mot LB/AT....

Delades det ut gratis folie hattar på Ica maxi igår eller vad har hänt?

Denna information finns i tråden:

Familjen beskrivs som labil.
Pappa beskrivs som deprimerad med ökad sjukfrånvaro.
Mamma skall ha lidit av sinnessjukdom.
Att barnen inte verkade speciellt sjuka.
Båda döttrarna hemskolas på oklara grunder.

Lägg till skolans snabba presskonferens =
De visste nog att de hade gjort bort sig rejält
och försökte gör damage kontroll.

Det var mamman och/eller pappan som var sjuka och då inte fysiskt utan i huvudet! Och detta har lätt till att 2 flickor har blivit mördade!

Dags att vakna flashback!
Senast redigerad av mastarn 2018-01-13 kl. 10:06.
Citera
2018-01-13, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
God morgon nr jag gick in i tråden nu på morgonen hade jag fått följande PM:

Bjärred
Har för ny profil så kan inte göra inlägg men kände pappan. Till mig sa han att läkarna inte visste exakt vilken diagnos döttrarna led av men att dem var svårt sjuka vilket jag inte betvivlar då jag har träffat dottern. Jag tror att det förekommer så många olika sjukdomar i tråden pga att man inte vet exakt diagnos och att döttrarnas diagnos har kunnat vara någon av de det spekuleras kring. Att det varit fråga om svåra sjukdomar pch någon form av kronisk trötthet är det ingen tvekan om.
Så uppenbarligen var t o m läkarna osäkra. Det finns många märkliga sjukdomar, och svårt ibland att veta vilka markörer man ska leta efter.
Citera
2018-01-13, 10:03
Medlem
JanTalibans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Varför skulle skolan torska ??
Skolan har ju ställt upp på både hemundervisning och massor av möten.. rektor, lärare, skolsköterska ...

Jag befarar att nån på kommunen nu i efterhand får schavottera för det här med hemundervisningen.

Visst är det föredömligt att man varit generös med att tillåta att systrarna visats hemma. Men om beslutet inte har inkluderat en seriös medicinsk plan (vilket jag spekulerar i utan att egentligen veta nåt) utan huvudsakligen är en eftergift till en diktatorisk pappa, då …

… ja då kan ju skolan/kommunen visa sig ha del i skulden till tragedin – alltså genom att ha bidragit till att isolera familjen och dess problem.
Citera
2018-01-13, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millior
Tänk om allt är feltolkat av polis redan från början. Har ju hänt förr. En skattejurist kan få ovänner o ganska mäktiga sådana. Eller tänk om det är äldsta dottern som fått ett fullständigt utbrott på hela situationen...... inget av detta kanske är troligt men inget av det är heller otänkbart. Vi vet ju med säkerhet inte hur brottsplatsen faktiskt såg ut.

Att dottern gjort något utesluter jag helt.
Citera
2018-01-13, 10:04
Medlem
Om nu flickorna hade en sjukdom eller diagnos eller vad det nu kan ha varit, så verkar inte det varit något med dödlig utgång. Den äldsta flickan läste ju med målet att komma in på gymnasiet så då fanns ju framtidsplaner 🙄
Citera
2018-01-13, 10:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Du bekräftar i alla fall min bild att pappan var en mycket snäll och godhjärtad person. Mamman har vi inte fått så mycket information om.
Bara det faktum att de var fosterföräldrar visar att familjen var barnkär och stabil. De måste helt enkelt ha drabbats oerhört hårt av sjukdom. Någon annan rimlig förklaring finns inte.

Där håller jag med dej.
Jag tror också att det var en Mycket käleksfull familj.
Mammans ev cancer som troligtvis återkommit med dödlig kraft, tillsammans med barnens svåra sjukdomar, tror jag föranledde detta.
Jag tror att familjen (framför allt pappan) kämpade in i det sista, men förmodligen fick dom ett så fruktansvärt dåligt besked att man inte såg nån annan utväg.
Efter många års lidande, som kanske blev värre, så kände dom gemensamt att nu räcker det.
Det är MIN TEORI, och jag menar inte att det är rätt att mörda på detta sätt, men det känns som en logisk förklaring.
1 av 309 olika förklaringar här.
Citera
2018-01-13, 10:05
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Men, hur kan ni inte fatta att det är pappan som mördat familjen. Han har haft ett kontrollbehov som accelererat. Han släppte dom inte utanför dörren, utom om han var med själv.
Jag är faktiskt inte lika övertygad om att hela skulden ligger hos fadern, absolut kan det vara som du skrev men det kan även vara morsan deras som bragd barnen och sig själv om livet och sen tar pappan sitt liv när han kommer hem och finner hela sin familj död(?).

Något är väldigt konstigt med detta fall i mina ögon, skola & kommun som går ut/läcker att det är en familj i kris (brukar ju vara "locket på" annars), hemskolning, rykten om konstiga sjukdomar (men är någon av dessa verkligen diagnostiserade? tänker både morsans cancer eller döttrarnas eventuella ME..)

Skrev lite om det igår;
(FB) Stor polisinsats i Bjärred utanför Lund - 2018-01-09 (fyra döda)
Citera
2018-01-13, 10:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ShadowStepz
Precis.

vi hade kontakt via SMS och samtal men plötsligt avbröts det, vintern 2016 utan anledning..

Den är ju lite märklig, kan tyckas.....
Vad får dom att bryta just då ??
Kanske mammans cancer ......?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in