2018-01-13, 00:07
Medlem
Kellywomans avatar
Ursäkta frågan om den har utretts tidigare. Men många antyder att mamman varit dödligt sjuk? Vad finns det för underlag om att mamman överhuvudtaget varit sjuk?
Citera
2018-01-13, 00:08
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
"
– Man spärrar av och hanterar detta som ett grovt våldsbrott. Det handlar om att göra en utredning som är så professionell som möjligt."

https://www.expressen.se/kvallsposten/stor-polisinsats-efter-misstankt-valdsbrott-i-bjarred/

Ännu bättre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det kan dock vara så enkelt att skolan inte direkt hade anledning att misstänka något skumt. Deras första tanke var ju att familjen rest bort över nyår bara.
Jobbet däremot, hade ju anledning att ana oråd när OH inte dök upp på sin egenproducerade konferens, som han dessutom skulle tala på.
Även om både skolan och jobbet visste att familjen hade problem, känns det (för mig varje fall) rimligt att jobbet reagerade kraftigare. Hans kollegor hade alldeles säkert också en tajtare relation med honom än skolan (rektorn och de inblandade lärarna) eftersom det var en liten arbetsplats/institution.

Rest bort över nyår? Så knäppt, barnen var ju så sjuka att de inte ens kunde gå i skolan, samt mamman som aldrig var med på några möten.. Vem reser bort då? Bortförklaringar av skolan tycker jag
Citera
Medlem
mår genuint illa..blev illa berörd av detta fall och ville ”snoka” ...hittade då ett inlägg i en grupp som är gjort av en granne till familjen brenton/henkow...grannen boendes på nr 9 på samma gata har kommit till sin sons lgh efter ett självmordsförsök..är björkvägen dödens gata? har skärmdump på detta..
Citera
2018-01-13, 00:09
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Ursäkta frågan om den har utretts tidigare. Men många antyder att mamman varit dödligt sjuk? Vad finns det för underlag om att mamman överhuvudtaget varit sjuk?
Spekulationer och obekräftade påståenden som blivit lite av en trådsanning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det kan dock vara så enkelt att skolan inte direkt hade anledning att misstänka något skumt. Deras första tanke var ju att familjen rest bort över nyår bara.
Jobbet däremot, hade ju anledning att ana oråd när OH inte dök upp på sin egenproducerade konferens, som han dessutom skulle tala på.
Även om både skolan och jobbet visste att familjen hade problem, känns det (för mig varje fall) rimligt att jobbet reagerade kraftigare. Hans kollegor hade alldeles säkert också en tajtare relation med honom än skolan (rektorn och de inblandade lärarna) eftersom det var en liten arbetsplats/institution.

Precis det jag menade.
Och vi vet också att rektor sagt att föräldrar berättar det de vill att vi(skolan) ska få veta
Intressant ändå den biten, ser jag nu, för kurator var visst inblandad(eller inplanerad, kan inte kolla just nu) åtminstone vad gällde det yngsta barnet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Festivalscott
Om mamman dödat barnen och pappan kommer hem och hittar dom försöker han genast göra hjärt och lungräddning på dom och då kan vissa skador/blåmärken uppkomma. Då alla försök att återuppliva dom misslyckas hänger han sig efter att ha förklara sig i ett avskedsbrev.

Det låter fullkomligt osannolikt att någon som hittar sin döda fru och sina döda barn skulle reagera med självmord istället för att i panik och förtvivlan påkalla hjälp. Den hypotes du framför stämmer inte överens med känd mänsklig psykologi även om figurer möjligen kan agera så i B-filmer.
Citera
2018-01-13, 00:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vargaretas
En fråga till DIG Avd.9
Vad vet du??? Du verkar oerhört medveten OM vad som hänt, du har inte så många inlägg, så jag tror detta ligger dig varmt om hjärtat. Jag TROR du vet massor, men låtsas att du inte känner dem. För så säker och försvarande som du är, så fort kritik dyker upp mot familjen är väl inte direkt det man gör om man inte har nån fom av känslor för det som hänt.
Självklart tycker jag detta är fruktansvärt, men jag köper inte detta med alla sjukdomar, denna isolering, knappt nåt om mamman, tystnaden talar mycket starkt för att locket ska på.
Men i mina öron klingar första dagen de hittade familjen, de klassades då för ett kraftigt våldsbrott och mord. Förklara det för mig..... De har ju börjat tona ner allting till familjetragedi.
Faktum kvarstår, det finns många som blir sjuka psykiskt, väldigt långsamt, för att det sedan ska tilta helt, när det kommer en trigger. Finns hur många fall som helst. Psykbryt kan alla få och hålla fasaden håller inte HUR länge som helst. Sen kan det vara kvinnan eller mannen, stackars barn!!!

Japp. Det ligger mig varmt om hjärtat.
Alla har rätt att spekulera eftersom så lite sann fakta ligger ute.
Sorry, om jag visat en allt för kritisk sida.
Citera
2018-01-13, 00:11
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randigaladan
Rest bort över nyår? Så knäppt, barnen var ju så sjuka att de inte ens kunde gå i skolan, samt mamman som aldrig var med på några möten.. Vem reser bort då? Bortförklaringar av skolan tycker jag

Om dom vore så sjuka så skulle inte läraren ens tänkt tanken att dom rest i väg öht. Eller?
Citera
Medlem
Sorcars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Har jag inte helt fel så handlar det om någon(hemsk) händelse i Göteborg som skulle ha föranlett flytten till Bjärred.
Någon skrev så.
OK, tack! Njaee, det var visst ingen som följde upp detta. Bara en trådfundering, kanske.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman

Inga
Citera
2018-01-13, 00:13
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Inga

Tyder på att medlemmar här vill hitta en förklaring till det oförklarliga om att eventuellt pappan skulle tagit livet av alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in