2018-01-12, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Om vi nu har en seriös diskussion så har det större tyngd vad en sakkunnig än en lekman anser, ja.

Vad du personligen anser om Jerzy är irrelevant. Han är sakkunnig.
Ja, jag har läst Jerzy. Och hans vapendragare. De är inte sakkunniga gällande mord på något sätt. De skriver om broken windows theory och så vidare. När det gäller statistik och kunskap kan du kolla upp Manne Gerell. Varsågod.
Citera
2018-01-12, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det sades tidigt av en polistalesperson återgiven i pressen rörande de påträffade att 'det rör sig om grovt våld', eller mycket nära den lydelsen. Det kunde vara en jakande ordagrann upprepning av journalistens fråga, vad vet jag.

Det betyder i min ordbok att de är döda, och förmodat mördade, varken mer eller mindre.

Move on...

Ja så var det, det jag undrade då var bara om det var våld inblandat.. Men nu vet ju inget, tänkte om ja missat något. Sorry att jag drog upp det ens, var bara en fråga och vissa dampade direkt 😁
Citera
2018-01-12, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Snälla. Vi har harvat igenom det hur mycket som helst. Låt oss slippa mer spekulatoner om sjukdomar som barnen tros ha haft. Hade de haft hälften av vad som spekulerats i tråden hade de inte överlevt fyra års ålder!

Sök på mannens namn + 'narkolepsi' så hittar du ett förslag till regeringen som handlar om barn med narkolepsi.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihilisti
Läste nyss om narkolepsin i samband med svininfluensavaccinet. Forskare i USA och Finland har funnit orsaken till narkolepsin, men de fann också att de barnen som fick det hade en genetisk 'benägenhet' till narkolepsi.

Att pappan varit med och format ett förslag till regeringen om ersättning till barn som fått narkolepsi efter vaccinering tyder på att åtminstone det ena barnet hade det. Och kanske båda - om det nu också visat sig att man skulle ha genetisk benägenhet...

När man söker på pappans namn åtföljt av "narkolepsi" så ser man i sökresultatet.

Läs PDF. Han nämns gällande sitt område. Inte gällande narkolepsi.

"Utredningen om översyn av ersättning till
kommuner och landsting för s.k. dold
mervärdesskatt (Fi 2014:07)"

Edit: La till rubrik för ämnet pappan onmämns som medförfattare / expert.
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Läste nyss om narkolepsin i samband med svininfluensavaccinet. Forskare i USA och Finland har funnit orsaken till narkolepsin, men de fann också att de barnen som fick det hade en genetisk 'benägenhet' till narkolepsi.

Att pappan varit med och format ett förslag till regeringen om ersättning till barn som fått narkolepsi efter vaccinering tyder på att åtminstone det ena barnet hade det. Och kanske båda - om det nu också visat sig att man skulle ha genetisk benägenhet...

När man söker på pappans namn åtföljt av "narkolepsi" så ser man i sökresultatet.

Källa på hans förslag till regeringen. Vad jag vet är han docent i handelsrätt, och varit expert i grupper som rör regeringens område inom handel, skatt och moms. Inte några vaccinersättningar.

Citat:
Utredningen om översyn av ersättning till
kommuner och landsting för s.k. dold
mervärdesskatt (Fi 2014:07)

Tillkallad enligt regeringens bemyndigande 2014-03-27
Särskild utredare:

Senast redigerad av Moosky 2018-01-12 kl. 23:46.
Citera
2018-01-12, 23:44
Medlem
Skogsberghs avatar
Citat:
835 sidor....

Så pappan har inte skrivit något förslag rörande drabbade barn av narkolepsi?

Nope!
Citera
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Om det är fjärde sökträffen på Google i vad du skrev i ett tidigare inlägg så rör det något helt annat, nämligen ersättning till kommuner och landsting för dold mervärdesskatt.

Kan inte hitta något förslag om narkolepsi där fadern medverkat när jag följer de instruktioner du gav.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Öh jag vet inte, alla är ju döda nu och det var väl kanske inte det bästa. Jag tycker inte det låter rimligt att mörda barnen pga att de ”lider” av nåt diffust trötthetssyndrom, men vi är ju alla olika.
För dig, som kanske är galen, så kanske det låter som det enda alternativet.

För dom kanske det inte var nått "diffust" utan en verklig och hemsk sjukdom som var solklar efter flera läkarbesök.
Du har inte en susning !!
Självklart ger det INTE någon rätt att döda någon, men som sagt.
DU har ingen aning .!
Citera
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
När jag sökte på "O-r H-w narkolepsi" på Google så fann jag en sida där han ska varit inblandad i ett förslag om ersättning till barn som drabbats av narkolepsi genom pandemivaccinering.

När man går in på sidan är det en evighetslång sida med rader på olika förslag, men på söksidan ser man vad det gäller.

Lite intressant tycker jag ändå. Stackars familj.

Nej, nej, nej. Det är en kommittéberättelse från 2015 som består av en drös olika utredningar. H*nkow medverkar i "Utredningen om översyn av ersättning till kommuner och landsting för s.k. dold mervärdesskatt".

I detta digra dokument finns en förteckning över departementsserien 2014 där "Statlig ersättning till barn och unga som insjuknat i narkolepsi efter pandemivaccinering" ingick.

Det har inte med H*nkow att göra. Håll nere Ctrl + F på tangentbordet så söker du lätt i evighetslånga dokument.
Citera
2018-01-12, 23:45
Medlem
vargaretass avatar
Citat:
Nej, men han säger att det kan ha gått till så och nämner det som ett av två möjliga motiv.

"Men Jerzy Sarnecki utesluter inte att det kan ligga andra orasker bakom morden, som till exempel hämnd."

Du e klok du, han nämnde hämnd oxå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Läs PDF. Han nämns gällande sitt område. Inte gällande narkolepsi.

Ok. Det var mer än jag kom åt. Fasen vad lurigt med internet i så fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det sades tidigt av en polistalesperson återgiven i pressen rörande de påträffade att 'det rör sig om grovt våld', eller mycket nära den lydelsen. Det kunde vara en jakande ordagrann upprepning av journalistens fråga, vad vet jag.

Det betyder i min ordbok att de är döda, och förmodat mördade, varken mer eller mindre.

Move on...

"
– Man spärrar av och hanterar detta som ett grovt våldsbrott. Det handlar om att göra en utredning som är så professionell som möjligt."

https://www.expressen.se/kvallsposten/stor-polisinsats-efter-misstankt-valdsbrott-i-bjarred/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in