2018-01-13, 00:01
Medlem
MorT2s avatar
Uppdateringar från media

https://www.hd.se/story/doda-familjen-i-bjarred
Citera
Medlem
Sorcars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imofb
Har inte varit med sen kl 14, och orkar inte läsa igenom alla ME diskussioner, har "skol-incidenten" kommit ut?
Jag har försökt att läsa varje inlägg i tråden men har tydligen ändå missat nåt! Vad menas med "skol-incidenten"?
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Det är mer sannolikt att beslutades fattades av endera föräldern än av båda, men det är inte osannolikt att beslutet fattades av båda. Att "två är så knäppa direkt och samtidigt" har nämligen inträffat tidigare - och även att ännu fler är så knäppa samtidigt. Ta bara Folkets tempel i Jonestown där 918 begick massjälvmord och mord på sig själva och på sin barn som en "revolutionär handling" gentemot "fascismen".

Lyssna på hur de resonerade och lät under sina 45 sista minuter när de begick massjälvmord:

https://www.youtube.com/watch?v=CMrFCwYAZxE

Ja, allt är nästan möjligt, men statistiskt så får man ändå försöka hålla sig inom ramen av sannolikhet.
Först och främst är typen av brott ovanligt som tur är. Och då hamnar man också på extremt ovanligt att två är så knäppa samtidigt, så nej någon masspsykos tror jag inte på.
Citera
2018-01-13, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag förstod det men det har aldrig talats om grovt yttre våld.

Nej, det var jag som pratade i nattmössan.. Menade såklart inte yttre våld utan våldsbrott ordet 🙏
Citera
2018-01-13, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vargaretas
https://www.expressen.se/kvallsposten/stor-polisinsats-efter-misstankt-valdsbrott-i-bjarred/
Patrullen lär ha gått in med våld med stöd av polislagen. Det vill säga slagit en ruta med batong. Därav att man plastar rutan tills glasmästare fått på något provisoriskt.

I ett villaområde ligger hus nära. Det innebär att man kan se in i trädgård samt hus från grannar och från andra våningen om det finns hus med sådana. Då det är en brottsplats och det råder förundersökningssekretess så rullar man ner så att ingen kan se in under tiden man anser att det behövs. Såklart. Spelar ingen roll om det är blod eller inget blod alls.
Citera
2018-01-13, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Till alla er som tror att det är pappan som
mördade barnen.....
- Tänk om det var mamman !!!
Det vet ni inte, för denna lilla utredning står fortfarande på ruta ett.
Inget är bekräftat...
Många tror att det var mamman.

Om mamman dödat barnen och pappan kommer hem och hittar dom försöker han genast göra hjärt och lungräddning på dom och då kan vissa skador/blåmärken uppkomma. Då alla försök att återuppliva dom misslyckas hänger han sig efter att ha förklara sig i ett avskedsbrev.
Citera
2018-01-13, 00:05
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Chefen satt tydligen på mer inside- info än vad skolan gjorde, det var därför som denne ringde polisen medan skolan inte gjorde det.
Det kan dock vara så enkelt att skolan inte direkt hade anledning att misstänka något skumt. Deras första tanke var ju att familjen rest bort över nyår bara.
Jobbet däremot, hade ju anledning att ana oråd när OH inte dök upp på sin egenproducerade konferens, som han dessutom skulle tala på.
Även om både skolan och jobbet visste att familjen hade problem, känns det (för mig varje fall) rimligt att jobbet reagerade kraftigare. Hans kollegor hade alldeles säkert också en tajtare relation med honom än skolan (rektorn och de inblandade lärarna) eftersom det var en liten arbetsplats/institution.
Citera
Medlem
Jag vet inte om detta låter konstigt men jag lade märke till en bild som lades upp på vad jag tror var aftonbladet, på bilden syns ett krossat fönster från huset när jag zoomade in såg det ut att vara en silhuett av hängd person, nu kan jag inte finna bilden längre men någon mer än jag som lade märke till det? Har sökt på google efter bilden men den är helt väck.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorcar
Jag har försökt att läsa varje inlägg i tråden men har tydligen ändå missat nåt! Vad menas med "skol-incidenten"?

Har jag inte helt fel så handlar det om någon(hemsk) händelse i Göteborg som skulle ha föranlett flytten till Bjärred.
Någon skrev så.
Citera
2018-01-13, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capoti
Verkar uppenbarligen finnas en tydlig koppling till Narkolepsi...Detta dyker upp när man söker på H*nkow+Narkolepsi...

Kommittéberättelse 2015, Skr. 2014/15:103 - Regeringen.se
PDFwww.regeringen.se › contentassets › kom...
12 mars 2015 · Hedelin, Johan, (fr.o.m. 2014 -05-26). Henkow, Oskar, (fr.o.m. 2014-05-26) ...... ersättning till barn och unga som insjuknat i narkolepsi efter

Nej, läs dokumentet så fattar du att så inte är fallet.
Citera
2018-01-13, 00:06
Medlem
Mooskys avatar
Hallå Hamilkar kan du komma in och förklara hur två barn lyckas ärva en ovanlig sjukdom från föräldrar som är recessivt bärare av en genetisk sjukdom ? Alltså att båda barnen skulle ha samma genetiska sjukdom och procenten för att detta ska kunnat skett?
Citera
2018-01-13, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorcar

Någon skrev att det hänt något på en skola i Göteborg där familjen bodde tidigare. Denna händelse skulle också kunnat var anledningen till att de flyttade påstods det.

Men hen tyckte sig inte ha tillräckligt på fötterna för att gå ut med vad som hänt och ville avvakta.

Tror själv att det var ett troll och att flytten istället berodde på att fadern skulle komma närmare sin arbetsplats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in