2018-01-12, 23:17
Medlem
Skogsberghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihilisti
När jag sökte på "O-r H-w narkolepsi" på Google så fann jag en sida där han ska varit inblandad i ett förslag om ersättning till barn som drabbats av narkolepsi genom pandemivaccinering.

När man går in på sidan är det en evighetslång sida med rader på olika förslag, men på söksidan ser man vad det gäller.

Lite intressant tycker jag ändå. Stackars familj.

Såg framför mig att kanske kunna hitta nåt som kunde stärka teorin om ME i familjen, men njäe...
Dokumentet innehöll visserligen ett förslag (bland mååånga) som handlar om narkolepsi
men det pappan var nämnd i hette:
"Utredningen om översyn av ersättning till kommuner och landsting för s.k. dold mervärdesskatt"
Citera
2018-01-12, 23:17
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Krimonolog Jerzy Sarnecki bedömmer det mest troligt att pappan mördat frun och barnen, och sedan tagit sitt liv för att han antingen varit i chock över den hopplösa situationen eller pga ett svartsjukedrama.

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/901258-morden-bjarred-jerzy-sarnecki
Det i fallet enda sannolika som han uttalar sig om är hypotesen att det är en familjetragedi.
Citera
2018-01-12, 23:18
Bannlyst
Citat:
De uppgifter som framkommit i tråden tyder på det.
* Arbetskamrater som vittnat om att han verkat må psykiskt dåligt under hösten.
* Rykten på arbetsplatsen att han mördat fru och barn.
* Uppgifter om att frun och barnen hittats skadade liggandes i sängarna och han hängd.
* Dottern visade sig i mellandagarna, till synes fullt frisk.

.. och INGET av detta är bekräftat !!
*1 att han verkat...
*2 Rykten
*3 Uppgifter från "säker källa"
*4 En sjuk person har bra dagar och dåliga dagar.
Citera
2018-01-12, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dreamzs
Nya uppgifter från aftonbladet

"Vi blev fundersamma redan där men vi tänkte att de hade åkt bort över nyår. Vi försökte ringa men fick inget svar på någon telefon, säger Margareta Strand Karlsson.

Rektorn säger att läraren uppmanades att fortsätta söka föräldrarna. Man ringde dock inte polisen."

Hon hade alltså kontaktat de redan vid nyår men fått inget svar. Har de alltså legat döda sedan dess?

Låter troligt, och kan vara möjligt.
Citera
2018-01-12, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Jag vill påstå att Jerzy inte vet mer än någon annan. Och några poliskällor har inte den mannen överhuvudtaget.

Det är klart att han med sin erfarenhet vet mer än mig och dig om vad som kan ha skett.

Han nämner inte ens någon av alla konstiga teorier om gemensamt självmord och dylikt som cirkulerat i denna tråd.
Citera
2018-01-12, 23:20
Medlem
jardins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Jag vill påstå att Jerzy inte vet mer än någon annan. Och några poliskällor har inte den mannen överhuvudtaget.
Jerzy fick väl en slant för att uttala sig. Näste man att snacka med pressen blir GW!
Citera
2018-01-12, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihilisti
När jag sökte på "O-r H-w narkolepsi" på Google så fann jag en sida där han ska varit inblandad i ett förslag om ersättning till barn som drabbats av narkolepsi genom pandemivaccinering.

När man går in på sidan är det en evighetslång sida med rader på olika förslag, men på söksidan ser man vad det gäller.

Lite intressant tycker jag ändå. Stackars familj.

Kom att tänka på att när svininfluensa vaccinet kom så fick ganska många barn narkolepsi som biverkning. Kan båda syskonen fått det kanske? Det vore inte helt omöjligt...
Citera
2018-01-12, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrow
Kom att tänka på att när svininfluensa vaccinet kom så fick ganska många barn narkolepsi som biverkning. Kan båda syskonen fått det kanske? Det vore inte helt omöjligt...
Snälla. Vi har harvat igenom det hur mycket som helst. Låt oss slippa mer spekulatoner om sjukdomar som barnen tros ha haft. Hade de haft hälften av vad som spekulerats i tråden hade de inte överlevt fyra års ålder!
Citera
2018-01-12, 23:25
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
VAR har de beskrivit det som "grovt yttre våld" eller "yttre våld"? Det får du allt länka till om du vill bli trodd. Jag har läst allt, och kan verkligen inte påminna mig annat än att de sagt att fyra personer hittats döda i huset. Inget i media har ens antytt om HUR.

Jag har inte läst igenom hela tråden, men vet att någon skrev om att det faktum att fönstren i huset var igenplastade eller något talade för att det var en blodig brottsplats och att det därför gått våldsamt till. Kanske var det som gett den du skrev till den uppfattningen.
Citera
2018-01-12, 23:26
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Vanligt mord eller inte. Polisen rubricerar det som mord varför det inte finns någon anledning att tvivla på att det är mord.

Citat:
Polisen bedriver en omfattande mordutredning – men letar inte efter någon gärningsman. I stället menar man att dödsfallen sannolikt orsakats inom familjen.
https://www.expressen.se/kvallsposten/familjen-drog-sig-undan-sista-tiden-innan-morden/

Självklart är det mord, men gärningsmannen kommer inte ställas inför rätta. Någon har lekt gud i den här familjen. Säkerligen har ingen av dom andra fått bestämma deras egna öden.
Citera
Medlem
dooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
VAR har de beskrivit det som "grovt yttre våld" eller "yttre våld"? Det får du allt länka till om du vill bli trodd. Jag har läst allt, och kan verkligen inte påminna mig annat än att de sagt att fyra personer hittats döda i huset. Inget i media har ens antytt om HUR.

Nej det är galet. Kvällsposten benämner det initialt som "våldsbrott" och Sveriges Television som "grovt brott" innan rubriceringen ändras till "mord" och inget annat.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Då var Oskars psykiska ohälsa anledningen till att arbetsgivaren så snabbt ringde polisen och att polisen direkt åkte till huset visar på att även de tog det på allvar.

Inte ohälsa.
Oskar skulle vara på jobbet kl 08 och vara superstjärna på en konferens som han själv har arrangerat.
När han inte dök upp så började man söka efter honom och runt kl 15 ringde arbetsgivaren till polisen (enl tidningarna)
Först då vart man riktigt oroliga, med tanke på att dom visste om hans familjs djupa kris.
(Mamman o barnens sjukdommar)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in