2018-01-12, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Om vi nu ska utgå från vad som är bekräftat så rör det sig om mord. Jag har väldigt svårt för den selektiva källkritik som vissa ägnar sig åt i denna tråd.
T o m på ett tvåraders-inlägg lyckas du fara med osanningar. Det finns inget bekräftat mord.
Tagga ner lite, och sluta chatta sönder tråden.
Citera
2018-01-12, 23:27
Bannlyst
Mysig farbror. Dödar sina oskyldiga barn för att de är sjuka, i ett av världens mest rika och sjukhustäta länder.
Citera
2018-01-12, 23:28
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dook
Nej det är galet. Kvällsposten benämner det initialt som "våldsbrott" och Sveriges Television som "grovt brott" innan rubriceringen ändras till "mord" och inget annat.

Först hette det familjetragedi och sedan ändrades det till mord. OM inte hade media gått bananas på polisen.
Citera
2018-01-12, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Snälla. Vi har harvat igenom det hur mycket som helst. Låt oss slippa mer spekulatoner om sjukdomar som barnen tros ha haft. Hade de haft hälften av vad som spekulerats i tråden hade de inte överlevt fyra års ålder!

Jag har inte läst hela tråden då den mest bara innehåller skit! Var bara en tanke som jag kom på.

Och att dom led av något trötthetssyndrom är iaf inga spekulationer
Citera
2018-01-12, 23:30
Medlem
Citat:
VAR har de beskrivit det som "grovt yttre våld" eller "yttre våld"? Det får du allt länka till om du vill bli trodd. Jag har läst allt, och kan verkligen inte påminna mig annat än att de sagt att fyra personer hittats döda i huset. Inget i media har ens antytt om HUR.

Jag vet faktiskt inte vad jag fick det ifrån, kanske har jag blandat ihop något. Har för mig att jag läste det, att det fanns spår på dem av "våld" av något slag, alltså att poliserna som gick in såg blod el liknande. Men som sagt är en trött mamma så har kanske blandat ihop något.. Sorry.
Citera
2018-01-12, 23:30
Medlem
Citat:
Har du källa?
Med tanke på tidigare uppgifter om att en av döttrarna led av det är det klart intressant.

Är du dum i huvudet på riktigt? Nihilisti skrev i inlägget hur han kom fram till det.
Citera
2018-01-12, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
T o m på ett tvåraders-inlägg lyckas du fara med osanningar. Det finns inget bekräftat mord.
Tagga ner lite, och sluta chatta sönder tråden.
Visst fan är det ett bekräftat mord! Har alla begått självmord menar du? En eller två såg till att barnen dog. Ett barn kan inte ge medgivande till någon sorts dödshjälp. Det var mord.
Citera
2018-01-12, 23:33
Medlem
Citat:

Att polisen rubricerar det som mord är för dig ointressant antar jag.

Det kan lika gärna ha varit en otrevlig familjemiddag där en dotter stal 200:- från den andra. Familjen har sedan flyttat ner i källaren och sitter där och spelar kort fortfarande.
Citera
Bannlyst
Citat:
Hur svårt ska det vara att utgå från statistik.

Det är nästan alltid män som begår den här typen av brott. Mord på familj och sedan självmord. Inget av substans talar emot detta scenario.

Det blir som att fråga om varför man tror att en misstänkt våldtäktsman är just man och inte kvinna.

Öh nej !
Det kanske var mamman - hon hade alla möjligheter.
Det kanske var pappan - han hade alla möjligheter.
Det kanske var båda två - dom hade alla möjligjeter.
Det kanske var alla fyra - dom hade alla möjligheter.
INGET är bekräftat.
Skriv i stället att du har en teori, och att du tror...
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Är du dum i huvudet på riktigt? Nihilisti skrev i inlägget hur han kom fram till det.

Helt ointressant hur någon kom fram till det utan det som gäller är en källa på påståendet. Inte så svårt alls och vill man ändå tvinga sig att påstå något får man säga jag spekulerar och gissar och inte som om det är någon slags sanning. Hela tråden är fylld med spekulationer, så givetvis måste frågan om källa komma förr eller senare.
Citera
2018-01-12, 23:34
Medlem
Citat:
Visst fan är det ett bekräftat mord! Har alla begått självmord menar du? En eller två såg till att barnen dog. Ett barn kan inte ge medgivande till någon sorts dödshjälp. Det var mord.

Inte bekräftat. Det är nog mord, men inte bekräftat.
Citera
2018-01-12, 23:34
Medlem
vargaretass avatar
Citat:
Krimonolog Jerzy Sarnecki bedömmer det mest troligt att pappan mördat frun och barnen, och sedan tagit sitt liv för att han antingen varit i chock över den hopplösa situationen eller pga ett svartsjukedrama.

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/901258-morden-bjarred-jerzy-sarnecki

Jag håller med dig, kollade in det igår, vad han sa. Jag tror inte det är så invecklat, alla sjukdomar å elände, nej, jag tror att det slagit slint på nån av föräldrarna. Förmodligen pappan. Det finns MÅNGA genier på psyk. Det ska man inte glömma. Och var han nu så enormt smart å duktig, så e jag inte förvånad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in