Citat:
Ursprungligen postat av
Mafia
Det första kräver bara ett sjukt beslut av en störd människa. Det andra kräver två sjuka beslut av två störda människor.
Sedan är det i 85 procent av fallen män som dödat sina barn i den här åldern.
Så rent statistiskt är ditt scenario osannolikt.
Om vi nu antar att barnen hade någon slags allvarlig genetiskt nedärvd sjukdom...
Statistisk sett är sannolikheten att två barn får samma recessivt genetiskt betingad sjukdom 1/16. MEN, vid varje graviditet är sannolikheten 1/4. Dessa event är inte kopplade.
Den äldsta dottern fick hemundervisning from 2016. Det innebär förmodligen att symptomen blivit så pass allvarliga vid den tidpunkten, inte att hon varit frisk innan dess.
Av det jag läst har jag fått bilden av en väldigt engagerad far som vill det bästa för sina barn. Om man kämpat i flera år, till slut blivit så deprimerad så att man inte klarar av sitt arbete och sen kommer hem och hittar hela sin familj död... Om man då beslutar att ta sitt eget liv innebär inte att man är störd. Det innebär att man är knäckt.
Jag vet inte vem som gjort vad. Men om man läser inläggen från de senaste timmarna så är det fler än jag som börjar lessna på dessa sensationslystna historierna om just pappan.