2018-01-12, 21:24
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu
Varför skulle narkolepsi vara mer sannolikt än Lois Bars? Om föräldrarna inte har velat att döttrarnas faktiska diagnos meddelats lärarna ska så heller inte ske. Det kan ha lett till omfattande spekulationer även inom kollegiet.

Personligen tror jag på tre möjliga varianter.

1. Pappan har blivit skvatt galen av någon anledning och har mördat sin familj och därpå begått självmord. Ej sjukdomsrelaterat (annat än möjligen i pappans hjärna).

2. Döttrarna (ev även mamman) har stått inför att gå en mycket smärtsam och oundviklig död till mötes, och föräldrarna har gemensamt fattat beslutet att familjen ska dö. Pappan har tagit på sig ansvaret att "verkställa" denna dödsdom. Denna teori förutsätter att det de facto finns en definitiv diagnos.

3. Någon av föräldrarna har trott/vetat att smärtsam död var oundviklig och gått händelserna i förväg.

Ärligt talat. Om ni haft nära anhöriga som drabbats av obotlig sjukdom där 100% dör efter en smärtsam och utdragen dödskamp - hur många säger nej till att hjälpa med en lindrigare död?

Allt jag kan säga är att jag har blivit tillfrågad och sagt nej. Personen var inte nära anhörig, han vågade inte fråga sina närmaste, men jag måste erkänna att jag fortfarande känner mig vankelmodig inför mitt svar. Han lyckades ta livet av sig på egen hand en tid senare, dock.

Tror att åldersskillnaden spelar stor roll vad gäller våra olika åsikter i ämnet. Gissar att alla under 30 eller så skarpt fördömer all dödshjälp, medan vi som är lite äldre kanske inte är alldeles så tvärsäkra.

Jag tror på nr 2 eller möjligen 3.

Helt klart spelar livserfarenhet och ålder in. Vi vet lite mer om livet.
Citera
2018-01-12, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Ungefär som att fråga varför det är mer sannolikt att någon får cancer än ALS

Trams. Den typ av narkolepsi du syftar till är alltså vaccinrelaterad. Ett vaccin som varken du eller jag vet om barnen har fått. Den slump som innebär att två personer med samma recessiva anlag har träffats var i så fall redan ett faktum, och därmed var oddsen för både cancer och LB riktigt taskiga.

Men som sagt, jag har föreslagit flera möjliga hypoteser.
Citera
2018-01-12, 21:25
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shallfin
ändå värre,, han kanske har jobbat svart åt nåt stort företag eller land för den delen,, savez

Knappast.
Citera
2018-01-12, 21:25
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Citat:
[...]berättade han att Oskar mått väldigt psykiskt dåligt under hösten, presterat sämre på jobbet och därför varit mer och mer ledig från jobbet, inte som Media säger att han ville vara mer med sina döttrar.[...] På deras jobb går också ryktet att det är han som dödat sin familj för att senare hängt sig. Allt är inte 100% bekräftat, förut om att Oskar mådde mycket psykiskt dåligt och var mycket sjukskriven.

Om det är sant att döttrarna liter av LB/AT och att mamman har obotlig cancer så är det ju i min värld självklart att han mått mycket dåligt.

Du har ingen aning om döttrarna lider av någonting eller om hustrun överhuvudtaget hade cancer. Varför söker du ursäkta honom utan några som helst grunder. I tråden har det påståtts att olika skribenter fått pm om att döttrarna led av minst tre helt olika sällsynta sjukdomar. samtliga omöjliggör att man hoppar och studsar i poolen i somras. Det finns inget som styrker att mamman led av cancer. Men nu börjar det komma fram att pappan inte var den genompräktige.
Citera
2018-01-12, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Om det stämmer att ungefär 20 svenska barn har denna sjukdom så är det i alla fall ungefär 18 som inte har blivit mördade av sina föräldrar. Plus alla barn med andra liknande sjukdomar, leukemi, hjärntumörer osv som inte heller har blivit det.
Vi vet inte vilken sjukdom det är. Har de andra familjerna bägge barnen med obotlig sjukdom? Finns det hopp och behandling gällande leukemi, tumör etc. Ja inte säkert att det lyckas men där finns hopp.
Citera
2018-01-12, 21:26
Medlem
jardins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Fått ett nytt PM från en nyreggad:
Och varfor sag inte jobbet till att han fick hjälp om han nu madde sa risigt?
Citera
2018-01-12, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Varför hade då flickorna skador?
Då det är förundersökningssekretess så är det ingen som vet om flickorna hade skador eller ej. Så oklart vad du pratar om.
Citera
2018-01-12, 21:29
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Om det stämmer att ungefär 20 svenska barn har denna sjukdom så är det i alla fall ungefär 18 som inte har blivit mördade av sina föräldrar. Plus alla barn med andra liknande sjukdomar, leukemi, hjärntumörer osv som inte heller har blivit det.

Nej men skillnaden var att det inte bara var ETT barn som var drabbat utan båda barnen och mamman. Förstår du den tredubbla tragedin?
Citera
2018-01-12, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Du har ingen aning om döttrarna lider av någonting eller om hustrun överhuvudtaget hade cancer. Varför söker du ursäkta honom utan några som helst grunder. I tråden har det påståtts att olika skribenter fått pm om att döttrarna led av minst tre helt olika sällsynta sjukdomar. samtliga omöjliggör att man hoppar och studsar i poolen i somras. Det finns inget som styrker att mamman led av cancer. Men nu börjar det komma fram att pappan inte var den genompräktige.
Väldigt många sjukdomar går i skov. Vissa dagar mår man jättebra, andra ligger man helt däckad. När man mår bra passar man på att njuta fullt ut. Tro mig. Jag vet. Endast en okunnig tror att man är helt däckad hela tiden om man är kroniskt sjuk. Det är inte så.
Citera
2018-01-12, 21:30
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Visst är det så. Det är ju inte vanligt, även om det händer, att en hel familj dödas av en familjemedlem. Så helt klart gick nåt åt helvete i skallen på pappan.

Eller mamman.
Citera
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jardin

Han fick jobba hemifrån. Vad skulle de mer ha gjort tycker du? De kan ju knappast bota hans familj från sina sjukdomar.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jardin
Det vet vi inget om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in