2018-01-12, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
-12 hade äldsta dotter ett helt fotbollslag med vänner, och en hel klass, men det kanske tunnades ut med åren.

Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Tillräckligt mkt är redan bekräftat för att kunna utesluta att detta var en helt vanligt och lycklig familj.

Snälla.
Tala om för mej vad som är BEKRÄFTAT.
Inget är bekräftat.
Bara en massa urspårade spekulationer från låtsas läkare, och lätsas GW
Du vet inte ett skit om varför eller hur dom mördats.
Du har ingen jävla aning om relationen i familjen var kärleksfull eller inte.
Kom inte och säg att nått är bekräftat.
Du vet inte ens vilken sjukdom dom hade.
Jävla pajas !!
Citera
2018-01-12, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Låter mer sannolikt än LBS.

Var kommer uppgiften ifrån att de skulle lida av Lois Bois sjukdom?

Varför skulle narkolepsi vara mer sannolikt än Lois Bars? Om föräldrarna inte har velat att döttrarnas faktiska diagnos meddelats lärarna ska så heller inte ske. Det kan ha lett till omfattande spekulationer även inom kollegiet.

Personligen tror jag på tre möjliga varianter.

1. Pappan har blivit skvatt galen av någon anledning och har mördat sin familj och därpå begått självmord. Ej sjukdomsrelaterat (annat än möjligen i pappans hjärna).

2. Döttrarna (ev även mamman) har stått inför att gå en mycket smärtsam och oundviklig död till mötes, och föräldrarna har gemensamt fattat beslutet att familjen ska dö. Pappan har tagit på sig ansvaret att "verkställa" denna dödsdom. Denna teori förutsätter att det de facto finns en definitiv diagnos.

3. Någon av föräldrarna har trott/vetat att smärtsam död var oundviklig och gått händelserna i förväg.

Ärligt talat. Om ni haft nära anhöriga som drabbats av obotlig sjukdom där 100% dör efter en smärtsam och utdragen dödskamp - hur många säger nej till att hjälpa med en lindrigare död?

Allt jag kan säga är att jag har blivit tillfrågad och sagt nej. Personen var inte nära anhörig, han vågade inte fråga sina närmaste, men jag måste erkänna att jag fortfarande känner mig vankelmodig inför mitt svar. Han lyckades ta livet av sig på egen hand en tid senare, dock.

Tror att åldersskillnaden spelar stor roll vad gäller våra olika åsikter i ämnet. Gissar att alla under 30 eller så skarpt fördömer all dödshjälp, medan vi som är lite äldre kanske inte är alldeles så tvärsäkra.
Citera
2018-01-12, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cecilians
NU tror jag ändå vi kan börja nysta sanningens tråd. LBS är en sjukdom som oftast inte en tonåring överlever. Skulle det vara så att det är den sjukdomen flickorna hade så börjar jag förstå situationen och att de valde att dö tillsammans.

Varför hade då flickorna skador?
Citera
2018-01-12, 21:15
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shallfin
ja kanske så, tror dock mer på att man måste vara inbillad för att inte inse att man doktorerar i skattefusk,,,
man betalar en %sats på skickade fakturor, en annan på de betalda räkningarna, vid fakturadatum eller betalningsdatum. beror lite på.
sedan har man div import men samma sak egentligen.
då undrar man ju lätt
- varför man kan bli PROFESSOR i moms om det inte fanns ett ekonomiskt intresse att hitta "snöbollar" som vrider och vänder på lagarna för att få saker framstå på ett annat sätt.
men ändå inte ljuger rent juridiskt,,, schyss sov nu tyst och fint glöm bort det här.
kort sagt jag tror han gjort bort sig på en miljard eller två och kanske inte fixar stressen.

Nu var han ju inte skattekonsult utan docent vid Lunds universitet samt verkade ha en del internationella förtroendeuppdrag som medlem i EU kommissionens VAT expert group mm.
Citera
2018-01-12, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu
Varför skulle narkolepsi vara mer sannolikt än Lois Bars?

Ungefär som att fråga varför det är mer sannolikt att någon får cancer än ALS
Citera
2018-01-12, 21:16
Medlem
jardins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Men de har ju inte skaffat fler barn heller! Äldsta dottern är 14 och lilla tre år yngre och de har nog inte vetat om diagnosen speciellt länge. Den äldsta insjuknade väl 2012 och sen har det säkert tagit lång tid av átt få diagnos. Troligen därför det pratats om både ME och borrelia i tråden då hon troligen utredits för dessa.
Louis-Bars sjukdom startar vid 1-2 arsaldern. det var den jag syftade pa.
Citera
2018-01-12, 21:18
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Om vi utgår från att bägge flickorna haft en sjukdom som sakta bryter ner dem och som innebör stort lidande, hur många normala föräldrar ställs inför det?

Och vad har egentligen framkommit?

Jag tycker att utifrån det som finns att läsa så är det med stor sannolikhet barmhärtighetsmord. Jag gissar på att det är ett gemensamt beslut av föräldrarna. Utifrån föräldrarnas utbildning, kanske främst faderns och uttalande från arbetskollegor, så tror jag att det är planerat och att vi kan förvänta oss att de efterlämnat förklaringar, instruktioner motsvarande. Jag hoppas att man isåfall framöver kommer släppa info i den mån det går.

Om det stämmer att ungefär 20 svenska barn har denna sjukdom så är det i alla fall ungefär 18 som inte har blivit mördade av sina föräldrar. Plus alla barn med andra liknande sjukdomar, leukemi, hjärntumörer osv som inte heller har blivit det.
Citera
2018-01-12, 21:20
Medlem
baron-brazils avatar
Det är så satans jobbigt att gå igenom tonvis av sidor fulla av rent skit.
Tycker folk att det är allmännyttig information när man spyr ut varenda oviktig synpunkt man har?
Lägg ner!

Är det någon vän eller släkting till familjen som FAKTISKT sitter inne på någon nyttig information i fallet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Varför hade då flickorna skador?

Jag tror inte de dog av sjukdomen alltså. Jag tror föräldrarna valde att alla skulle dö samtidigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shallfin
ja kanske så, tror dock mer på att man måste vara inbillad för att inte inse att man doktorerar i skattefusk,,,
man betalar en %sats på skickade fakturor, en annan på de betalda räkningarna, vid fakturadatum eller betalningsdatum. beror lite på.
sedan har man div import men samma sak egentligen.
då undrar man ju lätt
- varför man kan bli PROFESSOR i moms om det inte fanns ett ekonomiskt intresse att hitta "snöbollar" som vrider och vänder på lagarna för att få saker framstå på ett annat sätt.
men ändå inte ljuger rent juridiskt,,, schyss sov nu tyst och fint glöm bort det här.
kort sagt jag tror han gjort bort sig på en miljard eller två och kanske inte fixar stressen.

Om man inte arbetat inom forskning så förstår man inte fascinationen.

Finns inga belägg för att OH hållit på med oegentligheter. Han var bara väldigt duktig inom sitt ämne.
Citera
2018-01-12, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Om det stämmer att ungefär 20 svenska barn har denna sjukdom så är det i alla fall ungefär 18 som inte har blivit mördade av sina föräldrar. Plus alla barn med andra liknande sjukdomar, leukemi, hjärntumörer osv som inte heller har blivit det.
Visst är det så. Det är ju inte vanligt, även om det händer, att en hel familj dödas av en familjemedlem. Så helt klart gick nåt åt helvete i skallen på pappan.
Citera
2018-01-12, 21:23
Medlem
I måndags var det studiedag och i tisdags, dagen efter, skulle pappan ha sin stora konferens.
Vardagen såg ut att ta vid igen, efter helgerna, men någon ville inte det? Men varför vid just dessa tidpunkter? Varför inte en mer slumpmässigt vald tidpunkt som en vanlig dag i september månad? Mitt i den grå vardagen?
Man får intrycket att tidpunkten känns vald/ utvald?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in