2018-01-12, 16:48
Medlem
rostigamazons avatar
Svensk massmedia blir allt mer desperata, när dom märker att folk köper allt mindre kvällstidningar och morgontidningar. Man tycks vilja ha monopol på nyhetsflödet. Allt fler svenskar blir kritiska mot invandringen, när regeringen gör av med hundratals miljarder årligen, samtidigt ser vi hur brottsligheten ökar, och arbetslösheten är konstant hög.

Svensk massmedia bedriver en hård regeringspropaganda, där man beskriver massinvandringen, som det bästa som har hänt Sverige. Dom politiskt korrekta, som hyllar massinvandringen, har inga problem med att regeringen gör av med hundratals miljarder varje år, på massinvandringen. Brottsligheten har ökat, samtidigt har vi sett en tendens, hur brottslingar får allt mildrare straff, regeringen kanske tycker det blir för dyrt att ha brottslingar inlåsta, regeringen kanske inte vill skrämma iväg invandrarna, med löften om hårdare fängelsestraff.

Välfärden fungerar allt sämre, skolan och sjukvården går på halv fart, när regeringen prioriterar annat. Svensk massmedia, vill inte bara föra ut nyheter, man vill lära oss svenskar, att ha rätt åsikter. Man går så långt, att man kallar nyheter, som inte lyfter fram invandringen som något bra, som fake news.

Samtidigt som kvällstidningar och morgontidningar tappar läsare, så växer alternativ media. Allt fler svenskar har börjat läsa alternativ media, när det finns mer fakta i deras nyheter. Svenskar är trötta på hur svensk massmedia skönmålar invandringen. Svenskar som är emot invandringen, är kritiska till att invandringen kostar såna enorma summor, på grund av det, får vi svenskar en allt sämre välfärd, vi svenskar känner inte att skattepengarna, går dit dom ska gå. Invandringsmotståndarna är även kritiska till den höga arbetslösheten, man vill att alla ska kunna få ett arbete att gå till, och man vill skapa riktiga arbeten, inte såna låtsasarbeten som regeringen ägnar sig åt, med bidrag och subventioner.

Givetvis ska invandringsmotståndare få ha sin alternativa media, som speglar deras åsikter. Människor har alltid olika åsikter i ett land, annars vore något fel. Alternativ media är bättre på att lyfta fram, hur mycket regeringens politik kostar. Det är en orsak till att mer svenskar läser alternativ media. Den här utvecklingen skrämmer svensk massmedia, när människor vågar ha en annan åsikt, än dom själva har.

Osäkra svenskar, kan läsa nyheter både från svensk massmedia, och alternativ media, så kan man se, vilket av dessa två som passar en bäst. Regeringen plöjer ner en massa skattepengar i svensk massmedia. Så man ska få nyheter, som ska göra så allt fler svenskar ska gilla massinvandringen. Medans alternativ media, får fixa nyheterna med egna pengar. Det har kommit fram en massa nya bra journalister inom alernativ media. Det märks att dom brinner, för det arbete dom ägnar sig åt.

Nu diskuterar vi om svensk massmedia och alternativ media, och som vanligt har vi högt i tak
Senast redigerad av rostigamazon 2018-01-12 kl. 16:53. Anledning: man tycker är bäst. skulle vara som passar en bäst
Citera
2018-01-12, 16:56
Medlem
rostigamazons avatar
Hur ser eran nyhetsbevakning ut, köper ni tidningar, läser ni på nätet, berätta.
Citera
2018-01-12, 19:19
Medlem
Alessia.Osvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Hur ser eran nyhetsbevakning ut, köper ni tidningar, läser ni på nätet, berätta.
Har inte köpt en tidning på flera år. Jag gillar inte text-tv, ändå läser jag regelbundet. I november och december var det fasligt stort fokus på sextrakasserier. Jag har lågt förtroende för nästan all media. Jag läser ändå allt möjligt.

Jag läser "allt". Felet är att många andra inte läser någon alternativmedia, trots att de borde.

Johan Staël von Holstein skriver att media är korrumperade bromsklossar.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=128&artikel=6858246

Vips kommer det någon tunnskäggig tomte till journalistikprofessor (han heter Bengt Johansson och är professor vid JMG i Göteborg) och menar att kritiken är ideologisk.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=128&artikel=6859656

Det har blivit så otillåtet att kritisera svensk media att kritiken mot den ses som politiskt färgad, av politiskt färgade professorer.

För dem tillhör väl Birgitta Ohlsson (L) och andra i hög grad vänsterlutande politiker "högern". Då har skalan förskjutits bortom ett normalt internationellt synsätt.

Ett sådant politiskt klimat är svårt. Det behövs mer alternativmedia. Inget snack om den saken.
Senast redigerad av Alessia.Osvensk 2018-01-12 kl. 19:44.
Citera
2018-01-13, 16:37
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessia.Osvensk
Har inte köpt en tidning på flera år. Jag gillar inte text-tv, ändå läser jag regelbundet. I november och december var det fasligt stort fokus på sextrakasserier. Jag har lågt förtroende för nästan all media. Jag läser ändå allt möjligt.

Jag läser "allt". Felet är att många andra inte läser någon alternativmedia, trots att de borde.

Johan Staël von Holstein skriver att media är korrumperade bromsklossar.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=128&artikel=6858246

Vips kommer det någon tunnskäggig tomte till journalistikprofessor (han heter Bengt Johansson och är professor vid JMG i Göteborg) och menar att kritiken är ideologisk.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=128&artikel=6859656

Det har blivit så otillåtet att kritisera svensk media att kritiken mot den ses som politiskt färgad, av politiskt färgade professorer.

För dem tillhör väl Birgitta Ohlsson (L) och andra i hög grad vänsterlutande politiker "högern". Då har skalan förskjutits bortom ett normalt internationellt synsätt.

Ett sådant politiskt klimat är svårt. Det behövs mer alternativmedia. Inget snack om den saken.

Tycks bara vara vi som läser nyheterna, folket blir allt slöare
Citera
2018-01-23, 13:22
Medlem
Alessia.Osvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Tycks bara vara vi som läser nyheterna, folket blir allt slöare

Trådstarten var lite "bred" och det finns flera liknande trådar. Du får väl återkomma när du kan och vidga diskussionsunderlaget eller göra det mer konkret.
Citera
2018-02-18, 16:54
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessia.Osvensk
Trådstarten var lite "bred" och det finns flera liknande trådar. Du får väl återkomma när du kan och vidga diskussionsunderlaget eller göra det mer konkret.

Poängen med inlägget var, att visa att vi är en massa olika människor i Sverige med olika åsikter, då kan det inte bara finnas ett slags nyheter, när regeringen kallar dom andra nyheterna för fake news, för alla tycker vi olika om olika saker, i en diktatur tvingar man människor att tycka bara på ett sätt, har det gått så långt i Sverige ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in