2018-01-12, 15:11
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ja.

Stämmer det där eller ngt snarlikt så kan ju allt annat som luftats helt lämnas därhän misstänker jag.
Nja, tyvärr kan ju fler sjukdomar komma samtidigt, efter sjukdomsbeskedet; man kan utveckla OCD, man kan utveckla överdriven oro, man kan utveckla psykosomatiska tillstånd, man kan utveckla depression etc.
Citera
2018-01-12, 15:12
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorrelino
Måste man ha ett sånt ?
Verkligen inte.

Däremot är det vanligt att personer med sjuka barn i ovanlig åkomma är aktiva i forum med andra i liknande situation.

Jag tycker det är mer skumt att det inte kommit fram att någon av dem varit aktiva i hemskolningsforum eller forum för ME/CFS (eller vad det nu är för åkomma som barnen hade / påstods ha haft).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZAku
Brukar inte skriva här men fick ett litet märkligt tips när jag återvände till jobbet.
Jag fick höra av en arbetskollega att fadern i denna familjen, var skuldbelagd hos någon kriminell och kanske att han blev utpressad på pengar. Men pengarna går gått till barnen och säkert frun, vad det gäller sjukdomar. Så det blev för mycket för fadern så han valde att avsluta det hela.

Bara en hypotes ..
Du skriver att du fick höra av en arbetskollega ATT.... sen skriver du att det bara var en hypotes. Så - är det något med substans eller en spekulation?
Citera
Medlem
Skolan står för vardag, kontinuitet och trygghet. Där finns lärare och andra vuxna som lyssnar, stödjer och hjälper, och där finns kompisarna. I skolan finns det friska, jag reflekterar över varför föräldrarna helt o hållet hållt sina döttrar därifrån. Kan de inte vara med så kan man ha en ”robot” som finns i salen, så bibehålls kontakten med kompisar. Allt känns väldigt tragiskt och ofattbart.
Citera
2018-01-12, 15:14
Medlem
terakuremas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
https://www.google.se/search?q=hanna+brenton+skatteverket+g%C3%B6teborg& source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj9kOj_zNLYAhU EDCwKHWo5CbcQ_AUICygC&biw=1920&bih=930#imgrc=h08wg ah2lAmKsM:
Testa denna

Det är inte HB, det är den här personen: https://www.linkedin.com/in/lynelle-brant-06b0845
Citera
2018-01-12, 15:15
Medlem
MostyBlejsXs avatar
[quote=Lonnrot|62884489]

Vilket får en att undra när mammans cancer först dök upp och om det kan vara så att hon inte borde ha skaffat barn alls, och ssk. inte med OH.

Sannolikt har hon väl ändå varit ovetande fram till äldsta flickans symptom.

QUOTE]

Hur vanligt tror du att det är att folk går och testar sina och sin partners genuppsättningar innan man skaffar barn...???
Citera
2018-01-12, 15:17
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dook
Om det nu är så. Vad jag kan läsa mig till så förstår jag det som att föräldrarna kan bära på genen utan att bli sjuka. Däremot kan det yttra sig i t ex bröstcancer hos modern. Vad som upprör mig är att man bör testa sig efter att ha fått ett barn med A-T eftersom risken är 1/4 om bägge föräldrarna bär på genen. Dessutom bör ett barn med A-T inte isoleras utan vara aktiv, gå i skolan, umgås med vänner så långt det är möjligt eftersom det hjälper välmåendet.

Ja, men de har ju uppenbarligen inte skaffat fler barn efter att äldsta dottern fick sin diagnos - eller hur. Infektionskänsligheten är ju ett allvarligt symtom så det är ju lite pest eller kolera.
Citera
2018-01-12, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är tydligen inte Hanna. Det är en Lynelle.

Stämmer. Bilden finns på den personens Linkedin-profil.
Citera
2018-01-12, 15:18
Medlem
motorolamicrotacs avatar
Det jag reagerar på är bristen på info om familjen, de verkar ha varit väldigt "privata" även på sin förra bostadsort. Vilket man undrar över, då barnen inte blivit "sjuka" och fått hemundervisning än?
Det var ju någon som skrev inlägg igår ang att de ev hade info från deras förra skola/boendeort?
Citera
2018-01-12, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scorpio19
Skolan står för vardag, kontinuitet och trygghet. Där finns lärare och andra vuxna som lyssnar, stödjer och hjälper, och där finns kompisarna. I skolan finns det friska, jag reflekterar över varför föräldrarna helt o hållet hållt sina döttrar därifrån. Kan de inte vara med så kan man ha en ”robot” som finns i salen, så bibehålls kontakten med kompisar. Allt känns väldigt tragiskt och ofattbart.

Tål att postas igen:
Enligt Gisela Priebe, lektor vid Institutionen för psykologi på Lunds Universitet som forskat om barn och ungas utsatthet, borde dock skolan ha uppfattat varningssignaler.

Det är anmärkningsvärt med två barn i samma familj som inte kan gå i skolan under en längre tid. I Sverige är vi noga med att även sjuka barn ska integreras och lära sig att fungera med andra barn, säger hon.

https://unv.is/expressen.se/kvallsposten/familjens-moten-med-skolan-ska-analyseras

Och jag tror knappast hon kunnat få medieutrymme om det funnits medicinska underlag/ medicinsk dokumentation för att dessa båda barnen behövt undervisning i hemmet, en dessutom mycket omfattande sådan.
Och det sista barnet ut som föräldrarna påstod behövde samma som det första fick beviljades de enbart på "misstanke" att det yngsta, och så vidare.
Citera
2018-01-12, 15:23
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Nja, tyvärr kan ju fler sjukdomar komma samtidigt, efter sjukdomsbeskedet; man kan utveckla OCD, man kan utveckla överdriven oro, man kan utveckla psykosomatiska tillstånd, man kan utveckla depression etc.

Jo, absolut. Jag tänkte på huruvida skolan tagit rätt beslut om hemskolning och varför och annat sånt. Och andra mordteorier.

Jag tror nog inte barnen visste. Stackars jävlar.
Citera
2018-01-12, 15:25
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Det är såvitt jag har förstått mord och självmord det handlar om. En reflexion och undran: Kommer alla begravas i en familjegrav eller begravs mördaren någon annanstans?

I det tragiska utplånandet av en familj på 6 personer i Ulstrup, Danmark begravdes mamman och de fyra barnen tillsammans. Pappan, som mördade sin familj och därefter tog livet av sig, ligger begravd på en annan plats. Sin hemby om jag inte minns fel.

Vad som händer här är för tidigt att säga. Komplicerat och asjobbigt för släktingarna är det i vilket fall. Läste
att det finns cirka 10 närstående kvar som skall hantera det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in