2018-01-12, 07:35
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Syns det när hon var senast inloggad på Faceb??
Tänk på att hon var gammal, nästan 50 år då kanske man har andra prioriteringar än att kolla på Faceb, du vet ju inte hur många vänner hon hade på riktigt.
Pappan hade ett offentligt jobb det är därför han syns och hyllas.
Det finns föräldrar som delar upp föräldraransvaret så att den ena jobbar medans den andra sköter kontakt med skola mm om hon jobbade 7-16 och han forskade så verkar det mest naturligt att han skötte det.
Ursäkta mig, jag blev så full i skratt "Tänk på att hon var gammal, nästan 50 år då kanske man har andra prioriteringar än att kolla på Faceb..........". Annars har jag inget att tillföra till det du skriver.
Citera
2018-01-12, 07:36
Medlem
Det blir en tragikomisk tillställning när flashbackexpertisen kommer till slutsatsen att ME inte kan vara anledningen eftersom det är en påhittad sjukdom. Det måste bero på en riktig sjukdom som asperger eller munchausen by proxy. Förstår ni ens den logiska kullerbyttan?
Citera
2018-01-12, 07:38
Medlem
cece123s avatar
Tror inte ett skit på MBP.
Ärligt talat..skulle döttrarna ha ME, så kunde det lika gärna vara AST de hade, i allfall i grunden.

Undrar lite över döttrarna, har för mig att den
yngre beskrevs som social.
Hur kommer det sig att de inte umgicks med
kompisar,var det för att annat socialt umgänge än familjen tog för mycket energi?

Tror mer på att föräldrarna frenetiskt försökte hitta en medicinsk förklaring till döttrarnas beteende och att de hade svårt med att acceptera hur arv och miljö påverkade döttrarna.
Pappan verkade fungera bra, mamman däremot är det osäkrare med.
Citera
2018-01-12, 07:41
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det blir en tragikomisk tillställning när flashbackexpertisen kommer till slutsatsen att ME inte kan vara anledningen eftersom det är en påhittad sjukdom. Det måste bero på en riktig sjukdom som asperger eller munchausen by proxy. Förstår ni ens den logiska kullerbyttan?
Njae... ME, oavsett om det är en verklig sjukdom är inte en åkomma som får den drabbade att skada människor i sin omgivning. Det är heller inte ett livshotande tillstånd som skulle kunna motivera barmhärtighetsmord.

Fyra människor är döda. Att ME skulle vara orsaken känns synnerligen långsökt. Häri ligger invändningen.
Citera
2018-01-12, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiggeSpringnota
Har också för mig det. Såg det live och rumpans position var väl strax över golvet och fötterna längs med marken? Hjärnan spelar en ett spratt ibland....

Hänger inte med.... såg du honom eller såg du honom inte? vem hänger sig på det här sättet? Det är väl inte ens möjligt.
Citera
2018-01-12, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Syns det när hon var senast inloggad på Faceb??
Tänk på att hon var gammal, nästan 50 år då kanske man har andra prioriteringar än att kolla på Faceb, du vet ju inte hur många vänner hon hade på riktigt.
Pappan hade ett offentligt jobb det är därför han syns och hyllas.
Det finns föräldrar som delar upp föräldraransvaret så att den ena jobbar medans den andra sköter kontakt med skola mm om hon jobbade 7-16 och han forskade så verkar det mest naturligt att han skötte det.
Sant att vi alla är olika och därmed prioriterar olika. Är själv dock 45 år med både barn i skolåldern och vuxna utflugna barn med egna barn (mina barnbarn alltså), en make med eget företag, och då ett ganska stort sådant och jag själv ett 8-5 jobb. Kan inte låta bli att göra en del liknelser då vi rör oss i ungefär samma kretsar, är i ungefärlig ålder, föräldrar osv.. De flesta i min ålder och i vår omgivning har Facebook, är aktiva där på ngt sätt om än en del av oss bra mkt mer sällan än andra osv.. Att dela upp föräldraransvaret i "min" generation är inget vanligt förekommande och låter för mig som väldigt bakåtsträvande och "old-school" Har aldrig sett det faktiskt. Tycker fortfarande att det är en märklig bild som börjar ta form gällande den berörda familjen. Något stod ju uppenbarligen inte rätt till sett till dess tragiska utgång. Bara det säger sig självt att misstanke om dysfunktion i familj och udda beteende är befogat. Ber om ursäkt för brist på kompakt text. Min mobil vägrar samarbeta.
Senast redigerad av Erzulie 2018-01-12 kl. 07:53.
Citera
2018-01-12, 07:42
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Vad i detta motsäger att modern tvingat/påverkat fadern att vara mer hemma?

Finns inget som visar på att det inte fanns en sjukdom på flickorna. Skulle dessutom en av flickorna blivit mycket sämre sista tiden så är det väl självklart att pappan vill vara hemma mer med sina egna barn.
Kollegorna verkar känna *skar ganska väl, varför skulle de eller pappan själv ljuga om anledningen till att vara hemma. Om det vore så att pappan var tvingad till något av mamman skulle nog den som känner pappan kände sig pressad.
Tycker det är osmakligt att komma med dessa teorier när du inte har en aning.
Citera
2018-01-12, 07:45
Medlem
Merwinnas avatar
Det här påminner mig om en kamrat jag hade som ung. Hon var förmodligen inte sjuk alls (jag såg henne aldrig med minsta förkylning), men hennes far och familjens familjeläkare (som var faderns personliga bäste vän) hade intalat henne att hon led av en immunbristsjukdom, som gjorde att hon t.ex. inte fick åka kommunalt eller vistas i folksamlingar (som på fester). Eftersom hon inte fick åka kommunalt så måste hennes far skjutsa och hämta henne överallt, och han hade total kontroll över henne på det sättet. Han ville inte att hon skulle bli vuxen, ta sig ut i världen, träffa en kille o.s.v.. Han förstörde även vår vänskap; jag fick ett brev där hon sa upp vänskapen, och jag är ganska säker på att hennes far tvingat henne att skriva det.

Kan det vara något liknande här, undrar jag? Att flickorna, i alla fall den äldsta, kommit i puberteten, och föräldrarna hittat på det här med sjukdomen (en sjukdom som ligger i tiden nu med vaccinationsdebatten, då den kan vara en biverkning av vaccin), för att kunna hålla dem instängda och kontrollera dem? Hindra dem från att skaffa vänner och så småningom pojkvänner, och flytta hemifrån? Kanske ville föräldrarna att flickorna skulle vara barn alltid, och nu när de ändå började växa upp och föräldrarna insåg att de skulle förlora den kampen, så tyckte de att det var bättre att alla fyra dog tillsammans och kunde fortsätta att vara tillsammans, bara de fyra, på den andra sidan..?
Citera
2018-01-12, 07:48
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Finns inget som visar på att det inte fanns en sjukdom på flickorna. Skulle dessutom en av flickorna blivit mycket sämre sista tiden så är det väl självklart att pappan vill vara hemma mer med sina egna barn.
Kollegorna verkar känna *skar ganska väl, varför skulle de eller pappan själv ljuga om anledningen till att vara hemma. Om det vore så att pappan var tvingad till något av mamman skulle nog den som känner pappan kände sig pressad.
Tycker det är osmakligt att komma med dessa teorier när du inte har en aning.

Teorierna är dina.
Det du skrev, att ett vittnesmål från en arbetskamrat sagt att pappan uppget att han ville vara ledig från arbetet för att vara hemma med barnen, motsäger absolut inte att någon annan ex hustrun fått honom att fatta detta beslut. Indirekt tvingat honom.

Jag har absolut ingen aning om vad som har hänt, men jag skulle inte framhålla tesen att pappan själv tog ledigt från jobben under hösten, som ett bevis på att han valde av helt fri vilja utan påverkan från hustrun. Det gjorde du:

"Andra (förlåt uttrycket) idioter som hävdar att mamman tvingat pappan att vara hemma mer och mer Redan första dagen gick en kollega ut och sa att mannen hade en jobbig situation hemma, han ville arbeta mer hemifrån och även minska sin arbetstid för att tillbringa mer tid med sina döttrar."
Senast redigerad av Solglittret 2018-01-12 kl. 07:56.
Citera
2018-01-12, 07:55
Medlem
Jag tycker det är dåligt med poster från folk som sitter på bra information.. Någon måste väl ha mer info på mamman? Ha**a Bre*ton, *n. Vad är det för person? Eller någon som har någon som helst insyn i det arbete som pågår nu i huset?

Jag tycker det börjar lukta mer o mer illa om detta av någon anledning. Mest jävligt lack för att två små tjejer uppenbarligen blivit mördade!
Citera
2018-01-12, 07:55
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Teorierna är dina.
Det du skrev att ett vittnesmål från en arbetskamrat sagt att pappan uppget att han villa vara ledig från arbetet för att vara hemma med barnen, motsäger absolut inte att någon annan ex hustrun fått honom att fatta detta beslut. Indirekt tvingat honom.

Jag har absolut ingen aning om vad som har hänt, men jag skulle inte framhålla tesen att pappan själv tog ledigt från jobben under hösten, som ett bevis på att han valde av helt fri vilja utan påverkan från hustrun. Det gjorde du.

Nej det är inget bevis men snarare mycket mer troligt än att han blivit tvingad av mamman.
Att lägga psykiska tillstånd på en avliden person utan några som helst belägg är osmakligt. Visst vi kan spekulera men det måste finnas lite substans bakom teorier.

Edit måste lägga till efter att du ändrat ditt inlägg
Jag påstod inte att du har sagt eller den jag citerade hade sagt utan ett tillägg i min text eftersom flera hävdat detta. Jag skrev andra eftersom det är många i tråden som hävdat detta.
Senast redigerad av 57Emma 2018-01-12 kl. 08:16.
Citera
2018-01-12, 07:57
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Det där med ME verkar inte så troligt. Kan det vara så enkelt att mamman helt enkelt kände att hon blivit för gammal och kände sig som en gammal tant? Det var ganska stor åldersskillnad mellan dem. 50 bast är inte purungt längre, kvinnor avskyr att bli gamla och se ut därefter.

Om nu ingen sett till familjen på ett tag, har de legat där länge? De allra flesta ungar i den åldern har nån bästis eller låtsaskompis som de berättar allt för, finns det inga såna i det här fallet? Någon klasskamrat eller spelkompis? Nån som pratat med sina föräldrar eller nåt varför de varit borta?
Senast redigerad av Dr.Krankentot 2018-01-12 kl. 07:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in