2018-01-11, 23:11
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Okej, trodde man behövde borra för att få bra fäste och tyngdbärighet.
Nej nej. En enkel skruv av medioker dimension håller utan vidare om man sätter den på rätt sätt. De klarar mer än man tror.
Det är nog minsta problemet han hade...
Citera
2018-01-11, 23:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Ett barn har ME.
Det andra får det också.
Diagnosen är inte en accepterad typ.
Svårt med vård.
Svårt med ersättning.
Svårt med tid.
Svårt med vila.
Molnet ovan familjen blir större och större och svartare och svartare.

Googla artiklar om familjer som krigar angående LSS.

Tack.....Äntligen.
Vet du nått om mamman ?
Cancer
Låg hemma sjuk, eller jobba.
Vet du nått där ?
Citera
2018-01-11, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Nu spekuleras det om att något hänt med barnen i Göteborg som gjort att de flyttat???
Jag tror att de flyttade för att han fick en väldigt fin tjänst i Lund.
Slutade hans fru någon tjänst i Göteborg för att få en annan tjänst nära sitt nya hem?

Eller så letade han arbete nära dit han skulle flytta.
Citera
2018-01-11, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Låter som att det varit riktigt tufft på slutet. Vad det gäller texten i övrigt så verkar fadern ha uppfattats som en genuint god person.

Det har inte kommit någon förklaring till varför just han var hemma så mycket? Tänker då på att modern knappt nämns.

Vill minnas att jag någonstans i tråden via någon länk sett att han skrivit "älskade X och Y" om sina barn.

Är man intelligent och har nära till sitt och andras känsloliv tvivlar jag ju starkt på att man skulle ta något liv.

1. Skriften har vissa avsnitt där multipla tolkningar är möjliga. Tidigare skribent hade där gjort en negativ tolkning av saken.

2. Inte vad jag vet, men jag är inte inläst på fallet utan tyckte bara att det var anmärkningsvärt och ögnade därför igenom några forskningsrapporter.

3. Vet inget om saken.

4. I en perfekt värld kanske det skulle vara på det viset.
Citera
2018-01-11, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Inte ovanligt med några frilagda takbjälkar på ovanvåningen i en 1 1/2 plans villa.
Men enligt flera hittades han i köket som brukar vara på bottenvåningen.
Citera
2018-01-11, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Nej nej. En enkel skruv av medioker dimension håller utan vidare om man sätter den på rätt sätt. De klarar mer än man tror.

Eftersom det var en tvåplansvilla så var det troligen enklast att hänga sig i trappan.
Citera
2018-01-11, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Båda hade det, men kan säga att dina frågeställningar om diagnos finns osv är verkligen att närma sig vad som är källan till familje-situationen.

Googla LSS och nya artiklar om det som sagt.
Jag får känslan av att den äldsta tjejen med diagnos, då var skolan med på det men när sen den yngsta också skulle ha hemundervisning tvivlade skolan. Jag tror mamman var mycket dominant och drivande. Pappan gjorde det han blev tillsagd för husfridens skull.
Citera
2018-01-11, 23:19
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Slutade hans fru någon tjänst i Göteborg för att få en annan tjänst nära sitt nya hem?

Eller så letade han arbete nära dit han skulle flytta.
Jag vet inte var/hur hon jobbade då hon hade ett vanligt jobb.

Tjänsten han hade var/är en tjänst som inte vem som helst kan få utan du måste vara otroligt bra på det du gör ( vet inte vad tjänsten innebar i verkligheten men om du googlar hans namn så ser du vad tjänsten heter)
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Eftersom det var en tvåplansvilla så var det troligen enklast att hänga sig i trappan.

Japp, troligtvis trappan.
Någon med en "säker källa" som jobbade på Expressen sa att han hängde i hallen, typ
Kan verka som trolig lösning om man vill hänga sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Jaha okej, tack för svar.

Jag såg framför mig hur denna proffessor efter allt elände kämpade med att försöka hänga sig själv. Upp i taket med något kanske en vanlig spik, sedan ett rep, hammare, göra en snara, mäta och ha sig med repet, en stol. Snaran måste dessutom fungera. Usch ja.

Edit: Ja trappan är väl enklast med spjälorna.
Senast redigerad av Singoallaa 2018-01-11 kl. 23:25.
Citera
2018-01-11, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohprost
Vi kämpar och vill det men han får inte gå i skolan. Vi har haft det snart ett halvår och det har varit det de har att erbjuda. han har ca 15min 3 dagar i veckan. Han går eller skulle gått i sjuan. Så det jag menar är att hemundervisning inte är självvalt utan den kan var påtvingad också. Här finns inga läkarintyg/utlåtande eller liknade utan det är rektorns beslut.
Nu vet jag inte hur det såg ut för de här barnen? Om de led av en sjukdom som gjorde dem utåtagerande etc. så kanske föräldrarna var påtvingade hemundervisning. Som förälder så måste du släppa in folk i ditt hem ev. varje dag. Det plus många andra faktorer kanske blev för mycket.. sjukdom, olika lärare som ska släppas in i hemmet och du kan inte göra saker hemma när du vill etc.
Båda föräldrarna hade typ lite höga statusyrken men hemma var de privata. Med hemundervisningen så upphörde det. Privatlivet försvann, främmande personer kom varje dag, barnen är sjuka. Ja kanske blev detta för mycket för dom!?
15 min per 3 dagar!!!!!
Så då ligger ansvaret på er föräldrar ? Att uppgifterna i de olika ämnen genomförs av ert barn.
Visst låter det här konstigt. Men är ni/föräldrar? också lärare ? Har ni gjort upp hur undervisningen ska genomföras tillsammans undervisande läraren?
15 min per dag låter väldigt lite. Vad hinner en besökande lärare under 15 min?
Barnen i Bjärred borde ha fått mer tid än så.
SKulle vara intressant att få veta hur många timmar som erbjöds Bjärreds flickorna?
Har det framgått?
Citera
2018-01-11, 23:20
Medlem
Villianlols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billygibbons
Min teori är att det är mamman. Hon har gillat massa sidor där man ska rädda mottagningar som behandlar ovetenskapliga sjukdomar som t.ex fibromyalgi och ME (kronisk trötthetssyndrom). IVO viftar bort dessa mottagningar som trams.

Hon tutar i sina små döttrar att dem lider av kronisk trötthetssyndrom och agerar münchhausen by proxy hos läkare, rektorer m.m.

Mamman flippar ur en kväll och mördar sina barn, tar livet av sig och pappan följer med av bara farten.

Snipp snapp snut...

Ursäkta ME-tjat men kan inte hålla mig.

Vad är det för fel på dig? Förut skrev du att folk som har ME ska ta livet av sig, så som du skriver lider du troligtvis av någon psykisk åkomma själv. Amerikanska folkhälsomyndigheten CDC skriver på sina webbfaktasidor att ME/CFS är en allvarlig, kronisk multisystemsjukdom. Så ditt tjat om ovetenskapliga sjukdomar kan du köra upp någonstans. Man har sett att syreupptagningsförmågan hos ME-patienter är kraftig reducerad efter ansträngning, man har nu även hittat pro-inflammatoriska cytokiner i blodet på ME-sjuka. Hur förklarar du att nästan alla som insjuknar gör det efter en kraftig infektion? Sjukdomen är oerhört komplex, är man påläst och har sett den på nära håll så är det helt uppenbart att den finns. Folk som får sjukdomen får i princip hela sina liv berövade, men det räcker tydligen inte för oempatiska människor som dig.
Senast redigerad av Villianlol 2018-01-11 kl. 23:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in