Citat:
Ursprungligen postat av
jravmsa
Jag vet med säkerhet att föräldrar som har barn, som om dom inte övervakas var enda sekund, varje minut,alla timmar dygnet runt för då riskerar barnet att dö, inte ens de föräldrarna får assistent hjälp numera.
Att pappan valde jobba hemifrån sista tiden tyder väl mer på att situationen var så tuff så han inte kunde jobba borta, mer än att situationen hemma var så bra så han var hemma också... Fattar inte riktigt vad som får dig att tolka det som att dom hade ALL hjälp de behövde? Förklara gärna!
Jag har däremot INGEN aning om det var så att statens indragningar, djup depression, synen av ens barn lida som om de var utsatta för den värsta sortens tortyr, känsla av total avsaknad av framtidstro, alla de saker och fler därtill eller enbart ett dåd av en galen och ondskefull gärningsman. Men jag väljer att inte döma innan jag vet med säkerhet.
1. Vad du med SÄKERHET vet att ALLA andra föräldrar med döds-sjuka barn inte får har inget med just DENNA familjen och deras behov att göra, för det vet du inget om.
Jag tycker såklart också att staten o komuners indragningar är helt kass, men vad fan VET du om hur det var i just denna familjen.
2. Jag har inte tolkat någonting, utan jag undrar mest hur du kan veta att dom inte blivit erbjuden hjälp.
Ingen av oss här i tråden vet hur just DOM hade det, även om du med SÄKERHET vet att INGA andra familjer med döds-sjuka bar får hjälp.
PS. Kan självklart vara så att du får rätt, när vi får veta sanningen, men just nu så vet du inte ett skit om vad dom fått, eller inte fått.
Vi får se..... kul att tjöta med dej.