2018-01-11, 21:19
Medlem
Den enda som var sjuk i den familjen var pappan. Han har lurat och duperat alla.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beastwood
Kan ju vara ett fall av munchausen syndrome by proxy. Föräldrarna har förgiftat barnen lindrigt för att ha dem hemma, till slut kanske en av barnen dog och de gjorde slut på alla för att det skulle komma ut vid obduktion.

En teori som är lika bra som något annat.
Det va en ny teori och faktiskt ingen dålig.... att de haft ihjäl ett av barnen av "misstag"
Citera
Medlem
Psykonaut-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beastwood
Kan ju vara ett fall av munchausen syndrome by proxy. Föräldrarna har förgiftat barnen lindrigt för att ha dem hemma, till slut kanske en av barnen dog och de gjorde slut på alla för att det skulle komma ut vid obduktion.

En teori som är lika bra som något annat.
Låter sannolikt, kanske mamman överdoserat ett eller båda barnen och sedan tagit livet av sig av skam, mannen kommer hem och hänger sig när han ser eländet.
Citera
2018-01-11, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorcar
Med den formuleringen (min fetning ovan) kanske hon ville antyda att hon inte trodde på (den av föräldrarna beskrivna?) sjukdomsbilden.

Bara min fundering....

Eller så känner hon även till att mamman hade cancer.
Citera
2018-01-11, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esteban69
Jag har hört från kollegor i Bjärred att det tydligen ska ha rört sig om gift och att GM sedan skulle ha hängt sig.
JA det är många som fantiserar o spekulerar.
Vi får nöja oss att alla fyra är döda-exakt hur får lämnas åt polisen och de anhöriga.
Men någon kanske blev siste man-
men vi vet inte vem ?
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Nej. Det är inte sant utan läkarintyg.

Så tror du att föräldrarna har dragit en "vals" till skolans rektor, angående barnens hälsa ?

(för du förväntar väl inte att rektorn skall presentera dokumentation över det (sjukdomshistoria), under en presskonferens)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorcar
Med den formuleringen (min fetning ovan) kanske hon ville antyda att hon inte trodde på (den av föräldrarna beskrivna?) sjukdomsbilden.

Bara min fundering....

Nej. Ofattbar betyder exceptionellt. Inte att det är svårt att fatta...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Man undrar om flickorna verkligen hade en konstaterad diagnos eller om det var föräldrarnas egen diagnos. Tydligen har ju grannar sett flickorna glada springa omkring och gå och handla. Något är skumt med detta.

Håller med. Jag får liksom inte riktigt ihop det. Säkerligen avhängigt av brist på information pga att det är en tragedi.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marieholm
Kanske redan varit uppe, men det här är publicerat på linkedin angående OH:

https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6356848651326750720

"Detta är en sorgens dag. Du, min idol, vän, mentor, fd chef och inspiration. Du var godhet rakt igenom. Jag kan inte andas. Du var den som såg mig, du trodde på mig och stöttade mig. Jag var alltid förvånad över att du såg så mycket bra i mig. Du, experternas expert. Du var en känslosam människa, ödmjuk och samtidigt så himla intelligent. Du stod alltid upp för vad som är rätt. Det var därför du var en stark förebild. Du betydde så mycket för oss. Du uppskattades även mycket utomlands. Jag har det senaste dygnet blivit kontaktad av de vi träffat i andra länder och pratat om våra minnen med dig. När vi var i Budapest, Amsterdam.. allt du gjort för oss som såg upp till dig. Tack. Din kompetens var ovärderlig. Jag minns hur du fick oss att läsa EU-mål ur nya perspektiv. Jag minns vår fight för ideell second hand. Jag minns våra diskussioner både i jobb och privat med ett leende men samtidigt med en sån smärta. Den senaste tiden förtjänade inte du. Jag minns vad du värderade mest. Tragedin som bara inte fick hända, hände. Momsvärlden tappade en stjärna. Vi förlorade dig Oskar. Alldeles för ung. Alldeles för bra för den orättvisan.

Vår Oskar... Ängeln i Lund."
"Momsvärlden tappade en stjärna". Detta skulle vara riktigt roligt om denna tråd inte handlade om fyra människors död. Kanske bäst att lägga ned hela tråden. Om Oskar är GM så kommer han ändå inte straffas i denna värld.
Citera
2018-01-11, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marieholm
Kanske redan varit uppe, men det här är publicerat på linkedin angående OH:

https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6356848651326750720

"Detta är en sorgens dag. Du, min idol, vän, mentor, fd chef och inspiration. Du var godhet rakt igenom. Jag kan inte andas. Du var den som såg mig, du trodde på mig och stöttade mig. Jag var alltid förvånad över att du såg så mycket bra i mig. Du, experternas expert. Du var en känslosam människa, ödmjuk och samtidigt så himla intelligent. Du stod alltid upp för vad som är rätt. Det var därför du var en stark förebild. Du betydde så mycket för oss. Du uppskattades även mycket utomlands. Jag har det senaste dygnet blivit kontaktad av de vi träffat i andra länder och pratat om våra minnen med dig. När vi var i Budapest, Amsterdam.. allt du gjort för oss som såg upp till dig. Tack. Din kompetens var ovärderlig. Jag minns hur du fick oss att läsa EU-mål ur nya perspektiv. Jag minns vår fight för ideell second hand. Jag minns våra diskussioner både i jobb och privat med ett leende men samtidigt med en sån smärta. Den senaste tiden förtjänade inte du. Jag minns vad du värderade mest. Tragedin som bara inte fick hända, hände. Momsvärlden tappade en stjärna. Vi förlorade dig Oskar. Alldeles för ung. Alldeles för bra för den orättvisan.

Vår Oskar... Ängeln i Lund."

Som jag skrev igår, att pappan verkade vara tvungen att arbeta mer hemifrån för att se till att inget skulle hända med barnen.
Sedan också arbetsgivarens oro, den var befogad.
Citera
2018-01-11, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Tex undervisning i hemmet.
Stora tjejen 4dagar
Lilla tjejen 3dagar

Men snälla du om mam lever med "kronisk trötthetssyndrom" dvs mam ärså trött så man inte kan stå upp, ljus får en att kräkas- endast mörka rum funkar, huden brinner av smärta, illamående som gör att man knappt får i sig mat mfl av massor av symtom som är typiska då man har kronisk trötthetssyndrom, tycker du/tror du verkligen att undervisning några dagar per vecka är en hjälp??
Nä du, hjälp skulle vara avlastning för föräldrarna, hjälp med städ/tvätt/mat, smärtlindring för flickorna, massage för de onda musklerna etc mm osv. Undervisning i hemmet är bara en ytterligare belastning. Dock en viktig sådan.
Citera
2018-01-11, 21:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Att det fanns ett sparkrav på skolan är en bekräftad fakta, så det kan visst stämma att rektorn börjat och ifrågasätta. Speciellt om det saknades läkarutlåtande och diagnos som kunde påvisa omfattning och tidslängd på problemet.

Eller så hade dom en diagnos och läkarintyg, och skolan hade inga problem med hemundervisning.
Vad vet vi om detta ??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in