2018-01-11, 21:14
Medlem
Kanske redan varit uppe, men det här är publicerat på linkedin angående OH:

https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6356848651326750720

"Detta är en sorgens dag. Du, min idol, vän, mentor, fd chef och inspiration. Du var godhet rakt igenom. Jag kan inte andas. Du var den som såg mig, du trodde på mig och stöttade mig. Jag var alltid förvånad över att du såg så mycket bra i mig. Du, experternas expert. Du var en känslosam människa, ödmjuk och samtidigt så himla intelligent. Du stod alltid upp för vad som är rätt. Det var därför du var en stark förebild. Du betydde så mycket för oss. Du uppskattades även mycket utomlands. Jag har det senaste dygnet blivit kontaktad av de vi träffat i andra länder och pratat om våra minnen med dig. När vi var i Budapest, Amsterdam.. allt du gjort för oss som såg upp till dig. Tack. Din kompetens var ovärderlig. Jag minns hur du fick oss att läsa EU-mål ur nya perspektiv. Jag minns vår fight för ideell second hand. Jag minns våra diskussioner både i jobb och privat med ett leende men samtidigt med en sån smärta. Den senaste tiden förtjänade inte du. Jag minns vad du värderade mest. Tragedin som bara inte fick hända, hände. Momsvärlden tappade en stjärna. Vi förlorade dig Oskar. Alldeles för ung. Alldeles för bra för den orättvisan.

Vår Oskar... Ängeln i Lund."
Citera
2018-01-11, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Trötthet kan ingå som ett symptom i många sjukdomar.
Men att flickan hade en allvarlig sjukdom det har rektorn bekräftat.
Plus att hon sagt att familjen var i kris.
Efter senaste rapporteringen så uttalar sig en psykolog. Och javisst en familj i kris borde ha fått
mera stöd än vad som gavs.
Var det socialt stöd familjen så borde socialtjänsten ha kunnat bidra.
Var det stöttning i form av sjukvårdspersonal så borde resurser ha erbjudits.
Skolan litade på att familjen var nog kompetent att hantera allt själva.
Det var en felbedömning- kan man konstatera nu i efterhand.

Nej. Det är inte sant utan läkarintyg.
Citera
2018-01-11, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenka86
Ännu mer korkad inlägg! Ja för Bjärred, som ingår i Lomma kommun med 23900 invånare går kraftigt under av de 98 flyktingar de har tagit emot och 9 ensamkommande ungdomar! Jävla pajas

Att det fanns ett sparkrav på skolan är en bekräftad fakta, så det kan visst stämma att rektorn börjat och ifrågasätta. Speciellt om det saknades läkarutlåtande och diagnos som kunde påvisa omfattning och tidslängd på problemet.
Citera
2018-01-11, 21:15
Medlem
MorT2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaggyme
Vem var källan till dessa uppgifter och var stod dom att finna?

Jag var en av dem som skrev det. Detta enbart baserat på vad jag tror och inte fakta.
Citera
2018-01-11, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaggyme
Vem var källan till dessa uppgifter och var stod dom att finna?

Har varit användare från Bjärred/Lund som sagt att de känt familjen i första eller andra hand bra eller haft andra källor. Minns inte namnen på dem.

Mer info här. Som att ena dottern haft undervisning sedan sommaren 2016 samt att familjen dragit sig undan på sistone.

https://www.expressen.se/kvallsposten/familjen-drog-sig-undan-sista-tiden-innan-morden/
Citera
2018-01-11, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marieholm
Kanske redan varit uppe, men det här är publicerat på linkedin angående OH:

https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6356848651326750720

"Detta är en sorgens dag. Du, min idol, vän, mentor, fd chef och inspiration. Du var godhet rakt igenom. Jag kan inte andas. Du var den som såg mig, du trodde på mig och stöttade mig. Jag var alltid förvånad över att du såg så mycket bra i mig. Du, experternas expert. Du var en känslosam människa, ödmjuk och samtidigt så himla intelligent. Du stod alltid upp för vad som är rätt. Det var därför du var en stark förebild. Du betydde så mycket för oss. Du uppskattades även mycket utomlands. Jag har det senaste dygnet blivit kontaktad av de vi träffat i andra länder och pratat om våra minnen med dig. När vi var i Budapest, Amsterdam.. allt du gjort för oss som såg upp till dig. Tack. Din kompetens var ovärderlig. Jag minns hur du fick oss att läsa EU-mål ur nya perspektiv. Jag minns vår fight för ideell second hand. Jag minns våra diskussioner både i jobb och privat med ett leende men samtidigt med en sån smärta. Den senaste tiden förtjänade inte du. Jag minns vad du värderade mest. Tragedin som bara inte fick hända, hände. Momsvärlden tappade en stjärna. Vi förlorade dig Oskar. Alldeles för ung. Alldeles för bra för den orättvisan.

Vår Oskar... Ängeln i Lund."

Vad avses?
Citera
2018-01-11, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagheere
Vet inte om detta varit uppe. Pappan hade nyligen ansökt om en professorstjänst. Något beslut hann dock inte fattas och det fanns inte heller skäl anta att han inte skulle befordras.

Får mig att tänka på militären som döda sin fru och nyfödda barn i Dalby stenbrott. Ville han inte ha en ny utlandstjänst men såg familjen som ett problem. Eller minns jag fel.
Citera
2018-01-11, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagheere
Vet inte om detta varit uppe. Pappan hade nyligen ansökt om en professorstjänst. Något beslut hann dock inte fattas och det fanns inte heller skäl anta att han inte skulle befordras.

Mkt intressant. Fick han förhandsbesked neg? Ansökan är offentlig. Kopia?
Citera
Medlem
Browngreeneyess avatar
Familjer som hörs och bullrar är jag minst oroad för. Det är dom här tysta med dom finaste fasaderna som galenskapen har penetrerat sig som djupast in i. Och så har vi alla nu lärt oss att hur reko man än verkar vara så kan man vara någon helt annan bakom lyckta dörrar...

Var flickorna verkligen sjuka? Eller hölls dom medvetet inomhus? Münchhausens syndrom? Det är något som känns så oerhört skumt här....som att det ligger en hund begraven...? Mycket märkligt att båda döttrarna är så pass sjuka att dom måste få hem undervisning...såklart att det måste vara något genetiskt men köper inte riktigt det här på något sätt..
Citera
Medlem
Sorcars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
"Det finns en fysisk sjukdomsbild på barnen som är ofattbar", sa rektorn i ett TV4-klipp. Låter i princip som att dagarna är/var räknade, men kan ju vara en förstärkning i efterhand.
Med den formuleringen (min fetning ovan) kanske hon ville antyda att hon inte trodde på (den av föräldrarna beskrivna?) sjukdomsbilden.

Bara min fundering....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Eller nån annan sjukdom som man blir kroniskt trött av.
Fortfarande ingen som bekräftat ME... !!

Inga medicinska underlag alls, därför som Familjens möten med skolan ska analyseras
https://www.expressen.se/kvallsposten/familjens-moten-med-skolan-ska-analyseras/

Oerhört allvarligt om det är som det ser ut att vara och då förstår jag också vad jag misstänkte när rektorn uttalade sig om barnens fysiska sjukdomsbild, hur ofattbart fysiskt sjuka barnen var, att det var information hon fått av ena föräldern eller båda.
Här har man valt att lita på två föräldrars omdömen om de egna barnen, därför också som de fick sådan omfattande hemundervisning.
Det här måste ju vara straffbart?
Citera
2018-01-11, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Vad avses?
Två sjuka döttrar och enligt rykten en cancersjuk fru. Inte kul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in