2018-01-11, 20:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Man kanske bara är en bitter göteborgare men Rieks känns som en ganska trött värvning av MFF ifall det blir av. 30 år, dålig säsong bakom sig, skapliga lönekrav... En av de som svek mest i fjol, hängde mest med huvudet.

Har man bytt scout eller nåt i MFF? Känns som att man har ändrat profil på värvningarna.

Jag håller inte på malmö, men de har värvat mycket bra! Eric Larsson kommer bli grym i backlinjen. Traustsson (Stavning)? kommer bli en av årets bästa mittfältare . Bachirio hur grym som helst. Traustasson och Bachiro blir garanterat allsvenskans bästa mittfält.

Tycker du dessa är dåliga värvningar från Malmö?
Citera
2018-01-11, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Håller med.
Känns som DA hugger på allt och alla i Allsvenskan som gör någorlunda bra av sig.

absolut var Sören Rieks usel förra säsongen, liksom hela Göteborg. Men man vet ju vad Rieks kan i sina bästa stunder.. kanske får en nytändning i malmö.
Citera
2018-01-11, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Jag håller inte på malmö, men de har värvat mycket bra! Eric Larsson kommer bli grym i backlinjen. Traustsson (Stavning)? kommer bli en av årets bästa mittfältare . Bachirio hur grym som helst. Traustasson och Bachiro blir garanterat allsvenskans bästa mittfält.

Traustasson och Bachirou kommer ej spela ”tillsammans”, varför utmålar du dom som en speciell duo?
Citera
2018-01-11, 20:16
Medlem
simonvps avatar
Nä, krävs ju inte jättemycket intelligens för att förstå att Billborn är en nödlösning. Klart att man gått bet på större namn.

Aja, det ”icke personberoende” Bajen är helt i händerna på Jesper Jansson. Potential finns i truppen, men frågetecknena är fler. När säsongen är slut kommer Jansson antingen totalt geni- eller dumförklaras. Finns inget mellanläge.
Citera
2018-01-11, 20:18
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:

Det skrev jag inte. Men det känns som att tyngdpunkten ligger på lite äldre spelare än tidigare. På ett sätt förståeligt förvisso, det finns inte hur många juveler som helst att hitta bland unga svenska spelare som kan gå in och färga i ett MFF som byter ut stora delar av truppen varje år.

Trasten och Binaku kan man nog i och för sig göra sig en hacka på framöver.
Citera
2018-01-11, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av YungSosa
Traustasson och Bachirou kommer ej spela ”tillsammans”, varför utmålar du dom som en speciell duo?

Vadå inte spela tillsammans? Menar att de kommer vara allsvenskans bästa mittfältare.
Citera
2018-01-11, 20:29
Bannlyst
Citat:

Är Traustasson anfallare? My bad isåfall. minns han som mittfältare i Norrköping
Citera
2018-01-11, 20:40
Medlem
jacoooops avatar
Känns som att MFF satsar hårt på att kvalificera sig till cl i år. Äldre och mer etablerade spelare som kan leverera direkt men kanske inte säljas med god vinst framöver, kanske inte så dumt dock eftersom cl ger mer pengar än spelarförsäljningar.
Citera
2018-01-11, 20:40
Medlem
Citat:
Är Traustasson anfallare? My bad isåfall. minns han som mittfältare i Norrköping

Tänkte mer på att Bachirou är mittmitt och Traustasson höger/vänsterytter. Traustasson lär ha ett bättre samspel med sin ytterback än Bachirou, men bara ”my 2 cents”.
Citera
2018-01-11, 20:45
Bannlyst
Citat:
Tänkte mer på att Bachirou är mittmitt och Traustasson höger/vänsterytter. Traustasson lär ha ett bättre samspel med sin ytterback än Bachirou, men bara ”my 2 cents”.

aha okej Aja måste ändå hylla malmös nyförvärv överlag. Visst de har tappat väldigt viktiga spelare.. Hoppas såklart på att de INTE vinner allsvenskan, men svårt att se något lag hota,

Djurgården har tappat sina viktigaste spelare. Behöver ha in 2-3 spelare till

Aik kan jag inte riktigt se hota om guldet

Östersund kanske kan utamana om guldet, men då får de inte tappa fler spelare .
Citera
2018-01-11, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det skrev jag inte. Men det känns som att tyngdpunkten ligger på lite äldre spelare än tidigare. På ett sätt förståeligt förvisso, det finns inte hur många juveler som helst att hitta bland unga svenska spelare som kan gå in och färga i ett MFF som byter ut stora delar av truppen varje år.

Trasten och Binaku kan man nog i och för sig göra sig en hacka på framöver.

Har ganska bra koll på vad topplagen i allsvenskan värvat, men har faktiskt inte kollat på Göteborg, vad har de tappat och vad har de fått in? Smedberg vet jag har dragit iofs.

Känns som att Göteborg behöver få in ett gäng spelare för att inte dras ner i bottenstriden eller har jag fel?
Citera
2018-01-11, 20:51
Bannlyst
Häcken har kallat till presskonferens på fredagsmorgonen.
Enligt GP:s uppgifter är det Marítimos Viktor Lundberg som presenteras.

Minns Viktor som en spännande spelare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in