2018-01-11, 16:31
Medlem
Sn0o0oZs avatar
Fortfarande inget konkret alls om det här fallet? Jag har inte instresserat mig för en nyhet på säkert ett år och det som fångar mig har förlagts med aldrig förr skådad sekretess.
Citera
2018-01-11, 16:32
Medlem
WWHs avatar
Det finns ett vittne som sätt Pappa och Dotter i mellandagarna, ingen senare notering.
När kan detta ha skett ?
Citera
2018-01-11, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ehuru
Det här med hemundervisning kan eventuellt bero på att barnet/barnen varit utagerande i skolan. "sjukdomen" ska då hos den/de exempelvis kunna vara aspbergers syndrom....🤔

Mindre troligt att det skulle vara någon form av autism, ME verkar vara det de led av, till del bekräftat också. (av en användare som säger sig ha indirekt insyn hos familjen)
Citera
2018-01-11, 16:33
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Det verkar ganska säkert att pappan var hängd

Varför?
Citera
2018-01-11, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag driver ett företag med anställda, gift, pappa till 5 ungar, både jag o frugan har en stor vän-krets.
Vi lever att väldigt vanligt familjeliv.
Facebook, Instagram, Twitter, Snap eller annan typ har aldrig intresserat mej, och jag har således aldrig haft något av dessa konton.
Så, om jag nu skulle dö av någon anledning, så skulle jag automatiskt anses som en jättekonstig kille här på flashen.
Eftersom jag inte kan visa att jag har 50 (eller fler) digitala vänner, så blir slutsatsen att det måste vara fel på mej.
Fan...... Lägg ner detta meningslösa snacket, spelar väll ingen roll hur många vänner nån har på FB.

Jag tror inte risken är särskilt stor för att någon skulle tycka det var konstigt. Hur du klarar av både fem barn, fru och anställda (som ofta beter sig som ungar) är näst intill obegripligt. Så du är nog ursäktad, när fasen skulle du ha tid?
Citera
2018-01-11, 16:35
Medlem
Osk*r anställs på LU 2002, och pendlar i 10 år? M*a f. 2006, Agn*s f. 2003.
Familjen flyttar till Bjärred 2012. De trivs inte i nya sammanhanget. Ett av barnen börjar må dåligt (ME?) och då även mamman. H*nna och kanske Osk*r är hemma när det inte är hemundervisning. Mycket planering. Andra barnet börjar även vara hemma. Mindre samhälleligt stigmatiserande sjukdom berättas för vissa och utomståendes villrådighet förvärras av fasaden?

Mamman blir sjuk i cancer? Osk*r har 25 publikationer (bok, tidskriftartikel, konferenspaper) mellan 2012 och 2017. http://portal.research.lu.se/portal/sv/persons/oskar-henkow(0d79c8b8-b5a9-4d25-ae44-f38041305161)/publications.html#0

2017 mår de mycket dåligt
Osk*r påbörjar momsboken 2012 och avslutar 2017

>reinkarnation
“tror man i scientology på reinkarnation eller tidligere liv?” http://archive.is/dLKCc
Senast redigerad av w0rldpeace 2018-01-11 kl. 16:54.
Citera
2018-01-11, 16:36
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Nytt år, nya förutsättningar. Här kan det finnas något som sammanstörtat allt. Absolut. Ett brev som dök upp första arbetsveckan?

Vad är det som kan gå fel i en etablerad familj? Skulle väl vara om mamman fått sparken från sitt jobb?
Det är ingen som helst ursäkt för att ta livet av två barn. Absolut ingenting är en ursäkt för att ta livet av två barn. Att förlora jobbet tillhör livet. Att barnen åker in på institution är heller ingen orsak att ta livet av dem. Den person som tagit livet av sina barn är däremot en mycket mycket sjuk människa.
Citera
2018-01-11, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sn0o0oZ
Fortfarande inget konkret alls om det här fallet? Jag har inte instresserat mig för en nyhet på säkert ett år och det som fångar mig har förlagts med aldrig förr skådad sekretess.

Ok, då har du inte varit med om många fall på flashback :O
Stenhård sekretess i Wall-fallet, trots att DK är mer öppna än SE vid förundersökning.
Vi brukar inte få svart på vitt förrän en FUP finns, vilket inte kommer finnas i detta fallet, MGM är död.
Det enda vi kan hoppas på är att polisen håller en presskonferens när utredningen är klar och att de där förklarar vad som skett och vad förundersökningen visat. Eller möjligtvis en dokumentär och familjens livsöde. Långsökt att vi skulle få alla svar dock.
Citera
2018-01-11, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mreapoe
En sak som skulle kunna få kommun och skola att hoppa extra högt och snabbt försöka "bortförklara" sig är om familjen fått minskat assistans från F-kassan och sedan blivit hänvisade till kommunen, som de ska, där de inte heller fått gehör för sina önskemål/behov av assistans. I det läget kan framtiden se oerhört mörk ut. Alternativet, något som F-kassan och andra inte riktigt har insett än, blir ju en total sönderslagning av väl fungerande familjer då de tvingas lämna bort sina barn att växa upp på institution då de själva varken orkar eller har möjlighet att ta hand om barnen utan assistans.

Ur ett sådant mörker kan säkert alternativa lösningar, som den i Bjärred, växa fram.

Jag är helt inne på din linje. Många fler familjer än man kan tro ser kollektivt/utvidgat självord som enda alternativet när samhället sviker de som mest behöver stöd. Jag tänker främst familjer där det finns funktionshinder, psykisk ohälsa, sjukdom... Försäkrinskassan drar in stöd och bidrag. Kommuner (soc, skolan etc) blundar för familjers behov av stöd och hjälp bara för att familjerna är "socialt välanpassade". Familjerna går under. Föräldrarna ser ingen lösning inget ljus i tunneln och är psykiskt och fysiskt slutkörda. Suicid blir enda utvägen.
Citera
2018-01-11, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Jag börjar nästan tro att mamman tagit sitt och barnens liv och pappan kommer hem och upptäcker det, och tar därför sitt?
Tror det kanske också redan nämnts av någon annan.
Jag tänkte precis som du alldeles nyss men orkade inte scrolla tråden för att kolla om denna teori redan är avfärdad av goda grunder. Men det finns faktiskt ingenting som talar för att hela familjen dog samtidigt, snarare får man känslan av rapportering i media att så inte var fallet.
Citera
2018-01-11, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cecilians
Varför finns det INGEN som känner någon som känner någon, grannar som säger "de var så fina" eller överhuvudtaget någonting alls? Det känns så skumt allting. Var de helt isolerade från omvärlden (förutom pappan)? (Fotbollsbilden är gammal).

Det här är bara så mysko. Säger det igen, intyg för "medicinska skäl" går att fixa om man har kontakter. Jag tror det är något mer skumt än sjukdomar hos barn/mamma här. Mycket mer skumt.
Instämmer helt med ditt tankesätt. Jag trodde initialt att det var föräldrar som var utbrända av mångårig kamp pga av flickornas " medicinska" funktionsnedsättning. Men något stämmer inte här. Det är känt att Scientologirörelsen idag jobbar med infiltration i samhället och de fokuserar i synnerhet på att etablera företag i hälsobranschen . De urbildar sog till läkare, psykologer m.m. Socialtjänst, arbetsförmedling m.m köper tjänster av olika AB som förmedlar coaching med mycket mera.
Så det är inte alls svårt att få ett läkarutlåtande av läkare ansluten till scientologerna. Givetvis är detta inget scientologerna går ut med öppet. " Att verka utan att synas är deras motto".
Så å ena sidan lider flickorna av en sådan svår diagnos ( var och en för sig) att de inte kan ha sin skolgång i skolan utan får beviljat skolundervisning i hemmet . Å andra sidan så har de så sent som i somras tjoar och haft kul i poolen. För att detta skulle hålla i flera år krävs att föräldrarna uppvisat något "vårdnadsmönster" utåt och tränat flickorna i att uppvisa symtom framför andra. Det blir munchauser by proxy "look alike" då flickorna måste förhålla sig till detta spel. Vem vet.?.. Det kanske är en stark community av scientologer i området där de bor? Vet inget om detta... men i den här långa tråden av inlägg har mycket litet kommit fram från någon som åtminstone känner till familjen. Det skulle undarminera spekulationer som denna.
Det här är ett fall som griper tag i själen hos de flesta. Mycket tragiskt och samtidigt obehagligt.
Citera
2018-01-11, 16:44
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikkeMus
- Ena dottern har fått Borrelia med följdsjukdomar och konsekvenser (bekräftat av närstående via PM)
- Dottern som fått Borrelia vart tvungen att sluta med fotbollen (bekräftat av närstående via PM)

Om hon har fått Borrelia, så kan jag bekräfta att svensk läkarvård inom detta är en skandal utan dess like.
Läkarna håller på och ger Kåvepenin fast enligt STRAMA: s i läkemedelsverkets rekommendation https://lakemedelsverket.se/upload/om-lakemedelsverket/publikationer/information-fran-lakemedelsverket/Info_fr_LV_2009-4.pdf sen 2009 så ska man då man har feber ha Doxyferm i 10 dagar.
Folk blir sjuka i kronisk borrelia och restsymtom då de inte får adekvat behandling från början.
Detta har lett till att folk blir helt extrema och åker på resor till Tyskland för långa behandlingskurer med antibiotika, i 1 år och sånt.
Det råder upploppsstämning på nätet och i facebooksgrupper bland de som drabbats av kronisk borrelia.
De köper antibiotika utomlands och behandlar sig själva.
Om folk skulle få adekvat behandling från början, så antar jag inte det inte skulle ha utvecklat sig på det här sättet?
Senast redigerad av dialektiker 2018-01-11 kl. 16:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in