Citat:
Ursprungligen postat av
fernebo
Har för mig att G.W. Persson sa angående topsningen i just detta fall att han inte trodde att det skulle ge nåt. Han kanske visste nåt. Det kan mycket väl vara som så att det DNA man har (om man ens har nåt) är högst osäkert. Man har ju sagt att hon inte blev våldtagen och DNA kan man få på sig från många håll.
Personligen är jag inte alls så säker på att mördaren ens är en man och framförallt så tror jag inte ett dugg på "galningen i skogen"-teorin. Detta är ett konstigt fall.
Den kvinnliga polischefen är som jag ser det fortfarande en intressant person. Man får ju verkligen hoppas att hon inte bara avfärdades pga sitt yrke och kön. Hon fanns trots allt i närheten vid tidpunkten för mordet vilket hon var väldigt snabb med att offentliggöra. Hon har i text visat prov på instabilt beteende och kan mycket väl ha haft med offret att göra. Hon skriver också deckare.. well.. Man ska inte peka ut folk i onödan, men vi har liksom inte så mycket att gå på.
Han kanske tänker på att polisen sa att DNA
troligtvis kom från en man.
De verkar ha ett ofullständigt DNA?
Då blir det ju inte lätt att se vare sej etnicitet eller hår-och ögonfärg när man inte är 100% säker på könet ens.
Jag vill fortfarande veta om hennes anhöriga är topsade. Jag hade förväntat mej att nån av de anhöriga skulle gå ut i media och be allmänheten om hjälp.
Ja, de behöver ju inte göra en Mats Ahlm precis men...
Det är nog jag som har för stoa förväntningar bara.