2017-12-30, 19:14
Medlem
LaScalas avatar
På TV4 nyheterna nyss hade man ett inslag från mördarjakten i Ulricehamn. 1000 män hade topsat men 0 resultat.
45 hade inte dykt upp på kallelse och polisen hoppas att han kan finnas bland dom Dom eftersöker dessa personer.
Dessutom sade han att DNA troligtvis (eller liknande ord) var från en man...
Kanske dags att topsa alla kvinnor också?
Har hennes familjemedlemmar topsats undrar jag.
Annars drar jag igång älgteorin igen.
Citera
2017-12-30, 20:25
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
På TV4 nyheterna nyss hade man ett inslag från mördarjakten i Ulricehamn. 1000 män hade topsat men 0 resultat.
45 hade inte dykt upp på kallelse och polisen hoppas att han kan finnas bland dom Dom eftersöker dessa personer.
1000 stycken är rätt mycket, de har väl bara hållit på en månad?

Helt sjukt att det inte är löst ännu, den statistiska sannolikheten för uppklarnande sjunker ju som en sten när det förflutit så här mycket tid.

Dom där 45 som håller sig undan är ju självklart intressanta.
Citera
2017-12-30, 23:14
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Man associerar ju lätt till dubbelmordet i Linköping. De "45" har kanske varken fått en god jul eller ett gott slut, beroende på varför de håller sig undan (ja bortsett från oskyldiga thailandsflyttfåglar utan annandagstsunami).

Men vi nöjer oss med en.
Citera
2018-01-03, 21:42
Medlem
BamseIvars avatar
Idag finns bra teknik att generera bilder ur DNA. Genom tekniken får man fram utseendedrag som bland annat hårfärg, ögonfärg och hudfärg. Bilder man får på detta sätt är mycket exakta och man kan självklart även få ut exakt genetiskt ursprung. Så med denna teknik som utgångspunkt är det med 100% säkerhet att det är en till utseende en vit man med blå ögon som utfört mordet. Denna slutsats kan undertecknad dra pga att flera i bekantskapskretsen med ett sådant utseende varit på topsning. Urvalet har därför minskat något.
Citera
2018-01-03, 23:08
Medlem
Cocinellas avatar
Är inte hela stan topsad snart?
Citera
2018-01-03, 23:11
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BamseIvar
Idag finns bra teknik att generera bilder ur DNA. Genom tekniken får man fram utseendedrag som bland annat hårfärg, ögonfärg och hudfärg. Bilder man får på detta sätt är mycket exakta och man kan självklart även få ut exakt genetiskt ursprung. Så med denna teknik som utgångspunkt är det med 100% säkerhet att det är en till utseende en vit man med blå ögon som utfört mordet. Denna slutsats kan undertecknad dra pga att flera i bekantskapskretsen med ett sådant utseende varit på topsning. Urvalet har därför minskat något.

Vilket jävla ramaskri det blivit om man i stället valt att topsa enbart mörka män med bruna ögon. Var väl tur det var en vit man de letar efter.

Spännande med DNA men lite otäckt om den kommer i orätta händer.
Citera
2018-01-03, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
1000 stycken är rätt mycket, de har väl bara hållit på en månad?

Helt sjukt att det inte är löst ännu, den statistiska sannolikheten för uppklarnande sjunker ju som en sten när det förflutit så här mycket tid.

Dom där 45 som håller sig undan är ju självklart intressanta.
helt väntat finns ingen GM bland dom första som hittills topsats helt frivilligt. Han försöker ju såklart undvika och dra på det så länge det går.

Det är nog traktens smågangsters etc kvar nu som tror dom kan åka dit för något annat när dom topsas.

Känslan är att GM finns bland stora urvalet och snart åker dit.
Citera
2018-01-03, 23:22
Medlem
Barkbitares avatar
Är den kvinnliga polisen (som var vid golfbanan ) topsad ?
Citera
2018-01-04, 11:35
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Barkbitare

Hmm, det verkar ju lite vagt med "troligtvis". Det finns väl XY kvinnor har jag för mig:

Citat:
Men alla aktörer är alltså ännu inte kända. Till exempel har man inte hittat den eller de gener som SRY påverkar direkt. Vidare finns det personer med XY-kromosomer som fötts som flickor, trots att det inte är något fel på SRY-genen eller på någon av de andra gener som vi vet är nödvändiga för en korrekt könsutveckling. Därför är det så svårt, ja i dagens läge faktiskt omöjligt, att bestämma könet genom att enbart titta på Y-kromosomen eller på SRY-genen.

Normalt är XX kvinna och XY är pojke.

http://fof.se/tidning/2002/1/kvinna-eller-man
Citera
2018-01-04, 12:26
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barkbitare

Troligtvis har de ju DNA ifrån gm o därmed säkerställt att det handlar om en man då bara män kallas ?
Citera
2018-01-04, 19:00
Medlem
Gud-Runars avatar
Jag blir allt mer övertygad om att polisen har 0 Dna säkert bundet till dådet. Topsningarna har varit för att få några vägrare att träda fram och granskas som presumtiva gärningsmän att kontrollera.

Jag tycker det är viktigt att detta klaras upp för hon stod upp för en arbetslinje, kunde man få ett arbete på öppna marknaden jättebra! Men det fanns också tanken att en del behöver mycket stöd/pock för att försörja sig själva.

Jag tror i brist på privata skandaler, mordets placering att det inte var överlagt utan hon mötte någon som hon träffat i yrket och mötet gick överstyr.

För mig är detta ett politiskt brott som riktar sig mot alla som anser att man ska bidraga efter sin förmåga.
Senast redigerad av Gud-Runar 2018-01-04 kl. 19:09.
Citera
2018-01-04, 19:27
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BamseIvar
Någon bild av ansiktet får man ju inte. Hårfärg, ögonfärg och etnicitet däremot. Sen vet man ju inte om GM ser ut som exempelvis Robert Aschberg (skallig), om GM gör det så tjänar det ju inget till om omgivningen funderar över om dom sett någon med mörkbrunt hår.

I detta fallet så har de nog inte gjort en sådan analys överhuvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in