2018-01-11, 08:25
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Jaha, 50 nya sidor sen igår eftermiddag, och då har ändå mod rensat kraftigt. Ingen normal människa orkar läsa igenom samma svammel som de första 80 sidorna, så jag frågar ödmjukast om det framkommit något av värde sen igår? Eller är det bara samma spekulationer som ältats?

De låg inte i skilsmässa.
Citera
2018-01-11, 08:25
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Jaha, 50 nya sidor sen igår eftermiddag, och då har ändå mod rensat kraftigt. Ingen normal människa orkar läsa igenom samma svammel som de första 80 sidorna, så jag frågar ödmjukast om det framkommit något av värde sen igår? Eller är det bara samma spekulationer som ältats?
Ingen officiell "hård" fakta har tillkommit sedan igår.
Citera
2018-01-11, 08:28
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imlikenono
Hinner inte läsa igenom sista sidorna i tråden och vet inte vad som kommit fram eller inte.

Enligt källor så låg barnen nerbäddade i sängen samt mamman. Pappan ska ha hängt sig. Barnen svårt sjuka.

Jag tror detta är ett beslut från föräldrarnas sida, alternativt att pappan har gjort allt men har svårt att se det.

Hur som helst är det väldigt tragisk. Vila i frid.

Det du skriver stämmer väl överens med vad många antagit i denna långa tråd.

Nu kommer man nog aldrig att få veta men tanken och funderingen har svårt att lämna en -tänk om barnen haft en sjukdom som vården inte lyckats diagnostisera och man på något vis kommit in på det här med ME som sidospår.
Citera
2018-01-11, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Spekulationer i nuläget

Absolut men källor som jag vill säga är väldigt pålitliga.
Citera
2018-01-11, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag har nåtts av samma information: pappan var den sista i livet och dog på annat vis än barnen och mamman. Det lär även ha funnits ett, av föräldrarna gemensamt författat, avskedsbrev.

Som jag skrev igår så har även jag hört liknande från folk med insyn i fallet.
Hörde att där fanns ett avskedsbrev - utgick ifrån att det var från pappan men om mamman var med på det vet jag inget om.
Citera
2018-01-11, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
De hade hemundervisning pga fysikt hinder. Vad svammlar du om?? Sport??

jag skrev det innan det var känt. Hur som helst något tog kanske mer tid som minskade möjligheter till extrajobb.
Citera
2018-01-11, 08:34
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ha4kioskvaltareJ

Nu kommer man nog aldrig att få veta men tanken och funderingen har svårt att lämna en -tänk om barnen haft en sjukdom som vården inte lyckats diagnostisera och man på något vis kommit in på det här med ME som sidospår.

Har det utvecklats till någon masspsykos här i tråden?

Ingen FRISK person tar död på sin familj!

Helt galet att det lullas runt som en "ok" förklaring. Någon var definitivt sjuk, den som avslutade andras liv. Allt annat är ff spekulationer.

Ska vi nu med samvete kunna barmhärtighetsmörda människor vi tror lider?

Skräms över hur den här tråden flyger åt pipsvängen.
Citera
2018-01-11, 08:35
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ha4kioskvaltareJ

Eller så kanske barnen hade en ”sjukdom” som de kanske mirakulöst tillfrisknat från om de skilts från sina föräldrar.
Citera
2018-01-11, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Kan bytet av bostad ha spelat in? Någon skriver att huset de bodde i nu köpte de 2012.
(FB) Stor polisinsats i Bjärred utanför Lund - 2018-01-09 (fyra döda)

Jag har också funderat lite på det. Eftersom familjen verkar ha blivit drabbad av sjukdomar efter att de köpte huset. Vad i ett hus kan göra människor sjuka? Dels kan det vara vattenledningar som till exempel innehåller bly. Giftiga byggnadsmaterial eller någon form av mögel. Jag tycker i alla fall att man bör undersöka detta ifall man nu inte vet orsaken till flickornas sjukdom.
Citera
2018-01-11, 08:48
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Eller så kanske barnen hade en ”sjukdom” som de kanske mirakulöst tillfrisknat från om de skilts från sina föräldrar.
Precis så, men det får vi (nog) tyvärr aldrig veta. Hela familjesystemet kan varit sjukt, och hållits ihop av somatiserande. Eller så hade tre familjemedlemmar fått var sin dödsdom, vi får väl se...
Citera
2018-01-11, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Star Witness
Kan även undra varför rektorn uttalar sig huvud taget. Har säkert nämnts innan. Men som anhörig hade jag inte varit jättenöjd över nån skolpersonal som avger diverse diagnoser och omdömen om mina nyligen avlidna släktingar.

Jag skulle vilja veta om familjen nyligen fått besked att stödet (hemundervisningen och annat) skulle komma och ändras den här terminen.

Kommunen och rektorn är ovanligt framfusiga med att påpeka hur mycket stöd de givit familjen och vilken kris familjen hade INOM familjen.
Citera
2018-01-11, 08:55
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Jag skulle vilja veta om familjen nyligen fått besked att stödet (hemundervisningen och annat) skulle komma och ändras den här terminen.

Kommunen och rektorn är ovanligt framfusiga med att påpeka hur mycket stöd de givit familjen och vilken kris familjen hade INOM familjen.
Det är ju möjligt att rektorn villkorat på något sätt: "antingen kommer fickorna hit mer, utökad skolnärvaro, eller så får vi involvera socialtjänsten genom en orosanmälan"...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in