2018-01-11, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
För mig som ser Flashback som den bästa nyhetskällan är det ungefär som att jag skulle försöka läsa tidningen men plötsligt är den inte där jag la den. Någon har snott den för att stryka över ett par rader. Sjukt irriterande så jag förstår verkligen problematiken.

Det borde gå att lösa.

Därför jag öppnade tråden!!

Vi har ett par mord om dagen i den nya sossesverige. Trådarna under brott är high chapparal.
Bevisligen klarar inte nuvarande styrkan av sitt jobb.
Citera
2018-01-11, 00:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
ni är medvetna de gör det av eget intresse utan betalning va?
tycker lite uppskattning saknas..

Fast jag kollar på tonvis med reklam medan jag läser Flashback, var går de intäkterna? Att moderatorerna väljer att jobba gratis är inte mitt fel, och jag tror t.o.m. det kan vara ett problem att de inte är avlönade och på det viset har ett större ansvar.
Citera
2018-01-11, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Din liknelse haltar.
Du kan fortfarande läsa din "tidning", även medan den städas.
Du kan bara inte fortsätta klottra trams i den under den timme den var stängd.
Plus att ingen annan heller kan klottra trams/nya relevanta uppgifter. Lite som att Aftonbladet släcker ner sin livesändning i en timme för att redigera videomaterialet som spelats in så långt.
Citera
2018-01-11, 00:53
Medlem
LuluBrooksies avatar
1 jag håller med om att en timme är en för lång tid för att städa bort så man kommer ikapp och kan moderera i realtid. Det låter som att Flashback behöver fler moderatorer... Ännu fler...

2 de gör sitt jobb och de gör det gratis, hatten av till er, och jag kan absolut förstå att en aktiv tråd måste låsas en stund.
Citera
2018-01-11, 01:13
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
För mig som ser Flashback som den bästa nyhetskällan är det ungefär som att jag skulle försöka läsa tidningen men plötsligt är den inte där jag la den.

Så är det med gratistidningar. Lägger du den ifrån dig på ett säte så kan vem som helst komma och ta den ifrån dig.

I detta läge så var det foliehattar och "felpostare" som tog tråden ifrån dig, genom att posta massvis med foliefyllt nonsens som gjorde tråden meningslös att prenumerera på för bland annat mig och som gjorde låsning och rensning, av både poster och postare, relativt nödvändig.

Citat:
Det borde gå att lösa.

Enligt min erfarenhet så brukar tidningar som man betalar för hålla en betydligt högre kvalitet än gratistidningar. Innan du halat upp plånboken och stött Flashback åtminstone 1 gång, så har du ingen rätt att klaga på dess kvalitativa funktionalitet. Just sayin'...

Citat:
Ursprungligen postat av TerjeWendtCompello
Upplever att forumets glansdagar är över aktiviteten är mindre och mindre, kvalitet på trådar lägre.

Så tyckte jag också ända tills jag fann den sanna orsaken till den upplevelsen:

I'm getting old.

Maybe you are too. Saker som var roliga och intressanta förr är det inte längre.
Senast redigerad av Trolltestet 2018-01-11 kl. 01:16.
Citera
2018-01-11, 02:40
Medlem
Scrip7s avatar
Jag tycker det är bra. Jag gick in i tråden tidigare idag för att läsa mer om händelsen, men jag lyckades inte få ut något alls om händelsen när man läste igenom de 5-10 sista sidorna i tråden. I stort sett alla inlägg var spekulationer om vad det var för sjukdom och resten var rent påhopp hur dumma folk var som skrev om att det var just den sjukdomen och ingen annan. Plus en hel del som inte hade minsta lilla om händelsen att göra.

Det slutade med att jag lämnade tråden och fick ingen information alls. Bra att moderatorerna gör ett jobb som inte borde behövas om folk lärde sig att skriva relevanta saker istället för att bara fylla varje viktig tråd med off topic och onödigt klagande på andra som skriver off topic. Då det är så mycket som skrivs varje minut så kan inte modsen redigera live.

Höj kvaliteten på inläggen så kommer det inte behövas moderatorer som låser trådar för att städa.
Citera
2018-01-11, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Jag tycker det är bra. Jag gick in i tråden tidigare idag för att läsa mer om händelsen, men jag lyckades inte få ut något alls om händelsen när man läste igenom de 5-10 sista sidorna i tråden. I stort sett alla inlägg var spekulationer om vad det var för sjukdom och resten var rent påhopp hur dumma folk var som skrev om att det var just den sjukdomen och ingen annan. Plus en hel del som inte hade minsta lilla om händelsen att göra.

Det slutade med att jag lämnade tråden och fick ingen information alls. Bra att moderatorerna gör ett jobb som inte borde behövas om folk lärde sig att skriva relevanta saker istället för att bara fylla varje viktig tråd med off topic och onödigt klagande på andra som skriver off topic. Då det är så mycket som skrivs varje minut så kan inte modsen redigera live.

Höj kvaliteten på inläggen så kommer det inte behövas moderatorer som låser trådar för att städa.

Man behöver inte låsa en tråd för att "städa". Bra exempel på moderator som överagerar. En bra moderator märks inte utan agerar i det tysta så att forumet fungerar väl. Om han skapar irritation hos skötsamma användare har han gjort något fel.
Citera
2018-01-11, 03:57
Medlem
Det hade nog behövts fler moderatorer där, ja. Problemet är att det är ett av Flashbacks långtråkigaste forum. Och hårdast spammade. Ett annat problem är att årtionden av värdelös moderering har gjort den rollen extremt frånstötande.

Lär dig leva med sånt, liksom att sajten ligger nere m.m. som beror på att Admin inte har gjort tillräckligt stor vinst i år.
Citera
2018-01-11, 04:17
Medlem
link71s avatar
Tummen upp för alla mods. Verkar som för många Käkat taggtråd , nu kan man läsa tråden iaf.de kunde man inte innan.
Citera
2018-01-11, 04:48
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Man behöver inte låsa en tråd för att "städa". Bra exempel på moderator som överagerar. En bra moderator märks inte utan agerar i det tysta så att forumet fungerar väl. Om han skapar irritation hos skötsamma användare har han gjort något fel.
Självklart så måste man låsa en sån aktiv tråd om man ska kunna rensa upp i den. Finns säkert statistik på det som jag inte vet, men i en sån aktiv tråd så kan jag tänka mig att det kommer minst 10-20 inlägg i minuten, kanske även fler. Varje mod måste alltså hinna läsa alla inlägg, ta ett beslut om de ska vara kvar eller raderas. Samtidigt som det fortsätter att komma svar på inlägg som inte ska finnas där. En helt omöjlig uppgift även om man så tar in 20 mods där för att försöka styra upp. Och man kan helt enkelt inte lägga såna resurser på en tråd.

För att styra upp en sån tråd så måste den vara låst. Annars är det meningslöst att ens moderera i den då inläggen inte hinner försvinna före där har kommit 3 nya svar på varje kommentar som ska tas bort.
Det är bara att tacka de som ställer upp med så mycket tid och får inget alls för det. Varken tack eller uppskattning för sitt jobb.

Och nej, alla trådar behövs inte låsas för att man ska kunna moderera dem. Men i det här fallet så tog de helt klart rätt beslut då tråden var katastrofalt dålig och det gick inte att fixa. Är övertygad om att låsa en tråd är sista utväg när man helt enkelt inte hinner med alla kommentarer.
Citera
2018-01-11, 04:52
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Självklart så måste man låsa en sån aktiv tråd om man ska kunna rensa upp i den. Finns säkert statistik på det som jag inte vet, men i en sån aktiv tråd så kan jag tänka mig att det kommer minst 10-20 inlägg i minuten, kanske även fler. Varje mod måste alltså hinna läsa alla inlägg, ta ett beslut om de ska vara kvar eller raderas. Samtidigt som det fortsätter att komma svar på inlägg som inte ska finnas där. En helt omöjlig uppgift även om man så tar in 20 mods där för att försöka styra upp. Och man kan helt enkelt inte lägga såna resurser på en tråd.

För att styra upp en sån tråd så måste den vara låst. Annars är det meningslöst att ens moderera i den då inläggen inte hinner försvinna före där har kommit 3 nya svar på varje kommentar som ska tas bort.
Det är bara att tacka de som ställer upp med så mycket tid och får inget alls för det. Varken tack eller uppskattning för sitt jobb.

Och nej, alla trådar behövs inte låsas för att man ska kunna moderera dem. Men i det här fallet så tog de helt klart rätt beslut då tråden var katastrofalt dålig och det gick inte att fixa. Är övertygad om att låsa en tråd är sista utväg när man helt enkelt inte hinner med alla kommentarer.
Mycket riktigt. Som du är inne på så föder OT mer OT. I vissa trådar och delforum gör inte det så mycket. Om man diskuterar ett gammalt C64-spel så får inte tråden slagsida för två personer börjar snacka lite om SID-chippet. Men i trådarna som engagerar många och väcker starka känslor så kan det snabbt leda till en lavin.
Citera
2018-01-11, 07:09
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av link71
Tummen upp för alla mods. Verkar som för många Käkat taggtråd , nu kan man läsa tråden iaf.de kunde man inte innan.

Läsa tråden gick utmärkt, även under rensningen. Addera kommentarer gick inte när den var låst.

Mods gör bra jobb, helt klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in