2018-01-10, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Uppenbart är att man inte ser dem som vilket gäng som helst, de är noga också med att betona att de inte ska kallas Dödspatrullen, de vill inte vara med i att bygga deras varumärke, men sedan säger de ändå att deras grej är att ta uppemot en halv mille för att mörda folk.

Inte rädda, inte alls, men med en liten liten eftertanke tycker jag det verkar som.
Jag har som sagt ingen aning om vilka fjantarna är och har aldrig hört deras namn förr. Jag vet alltså inte vad du syftar på.

Menar du att polisen har sagt att de inte borde kallas för "Dödspatrullen" och att det är ett bevis för... vad?
Citera
2018-01-10, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Jag har som sagt ingen aning om vilka fjantarna är och har aldrig hört deras namn förr. Jag vet alltså inte vad du syftar på.
Ok

Citat:
Menar du att polisen har sagt att de inte borde kallas för "Dödspatrullen" och att det är ett bevis för... vad?
Glöm det
Citera
2018-01-10, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Uppenbart är att man inte ser dem som vilket gäng som helst, de är noga också med att betona att de inte ska kallas Dödspatrullen, de vill inte vara med i att bygga deras varumärke, men sedan säger de ändå att deras grej är att ta uppemot en halv mille för att mörda folk.

Inte rädda, inte alls, men med en liten liten eftertanke tycker jag det verkar som.

Vilka skulle dessa "beställningsmord" vara på? Det är ju interna grejer utom möjligtvis ett? Vem skulle betala en halv mille för ett mord av den typen av galningar som söker uppmärksamhet? Tror du att han som sköt två i en bil i Kista fick en halv mille också?
Citera
2018-01-10, 22:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Du tror alltså att man för att leva ett "spännande" och framgångsrikt liv måste krydda det med lite halvkriminalitet
Ja, det är kanske så många andefattiga och prylfixerade losers resonerar.

Nej men tydligen är det så du felaktigt tolksr vad jag skrev
Citera
2018-01-10, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Jag fick för med att det var en fjant som kallades så, men det var visst flera fjantar. Jag har aldrig hört talats om fjantarna så jag blev lite osäker. Har korrigerat.

Vad menar du? Menar du att polisen nämner vilket våldskapital de har? Och att det på något sätt är ett bevis för att de är rädda för Shottaz?

Såhär fungerar det:
1. Polisen kan när som helst, om behovet finns, plocka med sig valfri Shottazfjant.
2. Om Shottazfjanten gör en polis rädd så dör Shottazfjanten
3. Behovet bestäms av det övriga samhället

Vänligen sluta använda ordet fjant ideligen. Det är inga fjantar vi pratar om här. Det är tunga grabbar och polisen drar sig in i det sista för att konfronteras med gäng som Shottaz. Det är inte bara för polisen att plocka in hur som helst. Det här är killar som ligger ett steg före hela tiden.
Citera
2018-01-10, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Vänligen sluta använda ordet fjant ideligen.
Nej.

Citat:
Det är inga fjantar vi pratar om här.
Jo, det är fjantar. Varför tror du jag kallar dem för det hela tiden?

Jag anser att personer som behöver hävda sig på det sättet är fjantar. Urlöjliga. Det är den typen av människor man härmar när man skämtar och ska spela fjantig med polarna eller en sketch ska spelas in.
Citera
2018-01-10, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mussekussen
Ordet betyder gangster. Lär dig använda google

Jaha, Är fortfarande efterbildat från filmen Shottaz vilken är grymt barnsligt och fantasilöst ?
Citera
2018-01-10, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psalm169
Har ingen ens funderat över hur skönt dom riktiga grabbarna måste tycka att det är när det kommer några gäng med helt egen kundkrets, som skapar rubriker och tvingar polisen att lägga sanslöst mycket resurser på detta?

Hur många får inte verka med mindre störning utav polisväsendet just nu? Kommer ihåg att när jag var med i matchen så passade man på att flytta extremt stora mängder när man visste att polisen hade fokus på något stort som hänt.

Ligger mycket i det du säger. Krävs inte mycket för att ligga under radarn så att säga. Eliasson själv säger att dessa förortsgäng tar alla resurser. Rikskrim fortsätter sitt arbete som vanligt självklart, men mellanstora kriminella som är diskreta får inte den span de vanligtvis får av poliserna på gatan. Med lite vett i skallen och inget behov av att hävda sig på socialamedier och gatan kan man nog komma rätt långt som kriminell i Sverige. Förut var det ju tabubelagt bland kriminella att apa sig och dra till sig onödig uppmärksamhet. Alla dessa plastgangsters försöker konstigt nog leva upp till något ideal inspirerat av gängkulturen i USA och i andra pissländer. Det är Gucci, Prada, Rolex blablabla som gäller... Lär ju inte heller bli bättre med tiden, polisen har stora "utmaningar" framför sig. Det räcker inte med ny integrationspolitik för att bryta trenden, det har blivit en polisiär fråga. Att pumpa in en massa miljoner i dessa förorter kommer nog inte heller hjälpa. Ny lagstiftning kommer troligtvis bli resultatet, men det är ju redan beprövat i USA och visat sig inte göra någon skillnad, bara varit ett politisktmedel så att säga. Med andra ord: det är kört.
Senast redigerad av Stockholm- 2018-01-10 kl. 23:45.
Citera
2018-01-10, 23:59
Medlem
mr.demons avatar
Ni som är insatta i detta. Han från DP som ska ha stuckit från Sverige. Har han dragit till Somalia?
Citera
2018-01-11, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Tunga grabbar? Är det en omskrivning för hålögda sociopatsomalier med hängande haka och kroppstemperarat IQ?
Skämt åsido, TS och flera andra här tycks ha hyfsad inblick i vad som försegår där ute på samhällets skuggsida och kanske kan svara på frågan vad som har drivit dessa filurer in i kriminalitet. Givet är bristen på fritidsgårdar och det utanförskap som följer av en oförlåtande strukturell rasism men finns det någon ytterligare förklaring till att man väljer att bli en skadlig parasit på samhällskroppen?

Ut med de fort som fasen, ja på egen bekostnad. Fritidsgårdar hjälper inte då flickor ej får gå dit.
Skicka ut dem så fort som möjligt... Rasande på sossar o MP so inte gör ett skit. Sätt in militärer som i andras länder och rensa ut skiten....
Citera
2018-01-11, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zampras
Sätt in militärer som i andras länder och rensa ut skiten....
Vilka länder tänker du på?
Citera
2018-01-11, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Vänligen sluta använda ordet fjant ideligen. Det är inga fjantar vi pratar om här. Det är tunga grabbar och polisen drar sig in i det sista för att konfronteras med gäng som Shottaz. Det är inte bara för polisen att plocka in hur som helst. Det här är killar som ligger ett steg före hela tiden.

Hade polisen velat så hade de kunnat gå in i Rinkeby tungt beväpnade och plocka med sig varenda person de ser, anledningen till att de inte gör det är för att en hel del politiker då hade börjat gnälla mer än de som blivit medplockade.

Nej tunga grabbar pluggar, jobbar och har familj så dessa är inga tunga grabbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in