2018-01-10, 21:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hestbice
Jag fattar inte riktigt vad du menar med det du skriver, jag tolkar det som att du anser att alla som inte är kriminella saknar visioner? Eller menar du bara allmänt låga ambitioner i stort?

Diskussionen spårade ur eftersom varenda man med mindervärdeskomplex ville hävda sig men för att konkretisera poängen min så bemötte jsh en kommentar som likställde småktiminellla haschsäljare med lågambisiösa svennar som inte lyckats med mer i livet än att ta lån och skaffa barn.
Det som var trist var att mindervärdeskomplexen började argumentera om hur mycket bättre svennelivet var än det kriminella och helt missade min poäng som var att man kan lyckas bättre än så om man bara har lite i huvudet, oavsett om man gör det kriminellt eller vitt.

Faktum är att de flesta i övre skicket av framgång lever grått, litr kriminella kontakter lite svarta investeringar lite trådar att dra i vid sidan av ett spännande liv som på papper är helt vitt - dessa mindervärdeskomplex saknsr här referensram och missar därför helt den möjligheten
Citera
2018-01-10, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Creatorofmypage
Vad menar du med detta ?
Hade han haft en Gun så ja han hade kunna vända tillbaka men vem fan riskerar livet sådär utan ? Han är ingen sportskille direkt och Dom fångade han på ett bull läge jag tror han kmr lösa sitt problem proffsigt och clean , man gör inte så som dödspatrullen gjorde för ett par smågrejer han hade rappat om.
Dom misskötte sig grovt där och borde ordna möte med varandra för jaffar kmr aldrig glömma bort de dära

De gjorde som sina idoler. Ganska vanligt att pissa på andra bland de gangsters de försöker efterlikna. Det har hänt förr i landet. På den tiden man markerade så istället för att skjuta. Fast då fanns inte sociala media och man spelade inte så. De som behövde veta fick veta inte hela landet.
Jaffar misstänker jag har samma aspirationer i livet? Jag vet inte vad som låg bakom annat än rap eller whatever. Det får de hålla reda på själv.
Citera
2018-01-10, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Nej, det var någon annan som skrev "myndigheter", fast det är klart att de berörs. För att ta Järva som exempel så har ju politiker X lagt sig i både tjänstemäns och myndighetspersoners arbete i specifika ärenden(bidrag till andra somalier, var projektpengar ska gå, vilka som får göra vad på offentliga platser och mycket annat).
Denna man https://mitti.se/nyheter/avgangskrav-och-massiv-kritik-mot-tenstas-toppolitiker/ är bara en i mängden av idioterna som försöker sätta demokratin ur spel. Dom finns överallt i landet.

Det är ju fullständig katastrof!
Citera
2018-01-10, 21:52
Medlem
boobacars avatar
Flashback är roligt, först gnäller man över hur kriminella och kaosartade alla somalier är och när vi väl har dessa kaos-somalier så förminskas dom
Citera
2018-01-10, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Det är ju fullständig katastrof!

Ser ut så överallt. Och inte bara direkt politiskt. Indirekt också. Om man ska fortsätta på islamism är öser man ju bidrag över mängder med islamistiska föreningar och förbund. Fascistiska under täckmantel. Jag vet till exempel en avdelning för grå vargarna som får statliga bidrag från flera håll och dessutom låna föreningslokaler genom medlem som sitter i kommunfullmäktige och kultur- och fritidsnämnden.
Citera
2018-01-10, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boobacar
Flashback är roligt, först gnäller man över hur kriminella och kaosartade alla somalier är och när vi väl har dessa kaos-somalier så förminskas dom

Utveckla tack. Förstår inte hur du menar.
Citera
2018-01-10, 22:14
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Diskussionen spårade ur eftersom varenda man med mindervärdeskomplex ville hävda sig men för att konkretisera poängen min så bemötte jsh en kommentar som likställde småktiminellla haschsäljare med lågambisiösa svennar som inte lyckats med mer i livet än att ta lån och skaffa barn.
Det som var trist var att mindervärdeskomplexen började argumentera om hur mycket bättre svennelivet var än det kriminella och helt missade min poäng som var att man kan lyckas bättre än så om man bara har lite i huvudet, oavsett om man gör det kriminellt eller vitt.

Faktum är att de flesta i övre skicket av framgång lever grått, litr kriminella kontakter lite svarta investeringar lite trådar att dra i vid sidan av ett spännande liv som på papper är helt vitt - dessa mindervärdeskomplex saknsr här referensram och missar därför helt den möjligheten

Du tror alltså att man för att leva ett "spännande" och framgångsrikt liv måste krydda det med lite halvkriminalitet
Ja, det är kanske så många andefattiga och prylfixerade losers resonerar.
Citera
2018-01-10, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Polisen är rädd för dom. Dessutom finns nig inte alla resurser som skulle behövas. Det här är street smarta personer som vet hur de ska göra för att klara sig från straff.
Rädd?! Haha hur in i helvete tänker du då?
Om polisen hade varit rädd för fjantarna så hade de ju varit döda och inburade för länge sen.

Hur drar du slutsatsen att polisen är rädd för honom? För att han för tillfället inte sitter inne?

Och jag är odödlig! Beviset är att jag för tillfället är frisk! Shottaz är förresten livrädda för mig. De har inte vågat göra ett piss mot mig hittills.

Du skriver dock bra för att vara utvecklingsstörd, det ska du ha creds för.
Senast redigerad av Daudodidi 2018-01-10 kl. 22:20.
Citera
2018-01-10, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Rädd?! Haha hur in i helvete tänker du då?
Om polisen hade varit rädd för fjanten så hade han ju varit död för länge sen.

Hur drar du slutsatsen att polisen är rädd för honom? För att han för tillfället inte sitter inne?

Och jag är odödlig! Beviset är att jag för tillfället är frisk!

Jag tolkade det som att han menade gruppen i sig? För där har faktiskt polisen respekt, de ska gång på gång på gång nämna vilket extreeeemt våldskapital de har, vilket enoooormt våldskapital de besitter, och så uttalar sig nästan aldrig snuten
Citera
2018-01-10, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Jag tolkade det som att han menade gruppen i sig? För där har faktiskt polisen respekt, de ska gång på gång på gång nämna vilket extreeeemt våldskapital de har, vilket enoooormt våldskapital de besitter, och så uttalar sig nästan aldrig snuten
Jag fick för med att det var en fjant som kallades så, men det var visst flera fjantar. Jag har aldrig hört talats om fjantarna så jag blev lite osäker. Har korrigerat.

Vad menar du? Menar du att polisen nämner vilket våldskapital de har? Och att det på något sätt är ett bevis för att de är rädda för Shottaz?

Såhär fungerar det:
1. Polisen kan när som helst, om behovet finns, plocka med sig valfri Shottazfjant.
2. Om Shottazfjanten gör en polis rädd så dör Shottazfjanten
3. Behovet bestäms av det övriga samhället
Senast redigerad av Daudodidi 2018-01-10 kl. 22:27.
Citera
2018-01-10, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boobacar

Fast om vi ska tala allvar så är det väl ingen som i verkligheten egentligen bryr sig utanför reservatet där dessa pissnegrer bor, skjuter av varandra och pinkar in sina revir? Att deras beteende skulle medföra någon som helst "respekt" från 99.9% av övriga medborgare här i landet är naturligtvis deras eget påhitt och fria fantasier.

Vi tackar och bugar så klart också för att de andra i reservaten väljer att tiga så den här underhållande cirkusen kan fortsätta!

Det som händer nu är ju den bästa draghjälpen som vi i SD kan få inför valet! Det ger respekt från oss i alla fall och för er som bor i reservaten: Glöm inte att packa väskorna i före valet, det kommer att bli åka av för er efter!
Citera
2018-01-10, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Jag fick för med att det var en fjant som kallades så, men det var visst flera fjantar. Jag har aldrig hört talats om fjantarna så jag blev lite osäker. Har korrigerat.

Vad menar du? Menar du att polisen nämner vilket våldskapital de har? Och att det på något sätt är ett bevis för att de är rädda för Shottaz?

Uppenbart är att man inte ser dem som vilket gäng som helst, de är noga också med att betona att de inte ska kallas Dödspatrullen, de vill inte vara med i att bygga deras varumärke, men sedan säger de ändå att deras grej är att ta uppemot en halv mille för att mörda folk.

Inte rädda, inte alls, men med en liten liten eftertanke tycker jag det verkar som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in